PART 57

97 12 0
                                    



HOSPITAL NEW YORK

Park Sean dan jiah baru saja menguruskan anak bongsu kerana jimin dan goeun sudah ketiduran kerana menjaga sepanjang malam kerana mereka fikir rose akan sedar malah sebaliknya rose masih enggan membuka matanya.

" Sayang, tubuh semakin kurus, Hati bu sakit melihat rose tersiksa begini hiks aku rasa gagal sebagai ibunya"luah jiah setelah selesai mengelap tubuh kecil rose.

Park Sean mendekati sang isterinya lalu memeluknya "Ani, malah kamu ibu terbaik bagi mereka bertiga. Ini takdir buat rose kita harus memberi semangat buatnya.Sayang kamu jugak harus banyak berehat aku tak ingin lihat kamu kelelahan"ucap park Sean dengan tulus.

CLEKK

Seorang masuk dengan tergesa2 dan keduanya terkejut dengan kedatangan orang itu.

"Yak apa kau datang secepat ini"marah park Sean

"Mian.Hidupku seakan tidak aman selama dua bulan ni dan aku hanya ingin bertemu dengan rose secepat mungkin"jujur gd yang hanya datang seorang diri.

"Jiyongyaa ini bahaya buatmu datang tanpa pengawasan. Ayah tidak fikir kau akan datang secepatnya ni"ucap park sean tak percaya gd sudah ada diruang rose .

Saat mereka sudah berbual tanpa sedar jemari rose bergerak perlahan dan kelopak matanya jugak seperti ingin membuka.

"Agrhkhh"

Suasana diruang itu hening seketika apabila mendengar suara itu.

"Akhh kepalaku sakit sekali"ucap rose dengan perlahan lalu memegang kepalanya sedikit berpusing.

"ROSEEEE anakku"teriak jiah lalu memeluk rose dengan eratnya.

Jimin dan goeun mendengar itu terus tersentak dan terus menuju ke katil adiknya dengan muka mamai dari tidurnya.

"Kau siapa?"tanya rose sedikit ragu dengan wajah yang pucatnya pada lee ji ah yang sedang memeluknya.

Deg

Mereka semua terkejut dengan apa yang dikatakan oleh rose.

"Ya tuhan tak mungkin rose"batin jimin

"Roseyaa ini ibu nak"ucap jiah dengan nada sayu.

Rose menunjukkan respon sangat terkejut lalu dia memegang kepalanya.

"Arghh kepalaku sakit."ucap rose lalu meremas rambutnya dengan kuat.

"Jimin panggil minho sekarangg cepatt"arah park sean.

Goeun melihat itu sangat terkejut apa kerana efek kemalangan itu rose jadi begini.

"Eh rose bertenang jangan begini, kau membuat unnie takut"ucap goeun sambil menahan tangan rose dari meremas rambutnya.

Beberapa saat saja Minho sampai dalam keadaan kelam kabut.

"Minho kenape rose tak mengingati ibu"lirih jiah pada minho.

"Sabar ye biar saya check keadaan rose dulu"ucap minho.

"Doktor tolong ini terlalu sakit."ucap rose sedikit merayu.

Minho terus memberi ubat tidur bagi rose kerana keadaan sedikit huru hara.

Rose kembali tertidur kerana efek ubat tidur. Minho takut melihat hasil checkup keatas rose dan tak mungkin dia terlepas pandang.

"Minho hyung"panggil jimin.

"Sepertinya diluar jangkau saya. Rose mungkin mengalami gegaran dikepalanya saat kemalangan haritu.Mungkin ini akan menjadi sementara atau sebaliknya."terang minho sedikit kesal diwajahnya.

Can I stay ?Where stories live. Discover now