PART 55

132 13 0
                                    

.
.
.
.

Seoul, 7am

*Dorm Blackpink

"Unniee pallii kami berdua sudah siap.Unnie cepat aku tak sabar nak jumpa rosee"teriak lisa. Jennie hanya menunggu kakak tertuanya tiba di ruang tamu.

"Iyaaa, ayuh kita pergi, eh sekejap tapi kita tak terlalu awal ke hospital ?"ucap jisoo

"Awal atau tak aku tetap akan masuk ke sana. Hatiku takkan tenang sebelum melihat wajahnya harini. Entah aku semalam tidak tidur kerana memikirkan rose. Semoga dia baik2 saja"ucap jennie dengan resah.

"Jangan risau kan doktor minho bagitahu bahawa rose sudah baik. Ayuh unnie aku sudah kangen sama rose"ucap lisa lalu menarik tangan kedua kakaknya.

.

Mansion Park

"Bibik apa semalam Ayah dan Ibu pulang kesini?"tanya jin pada bibik choi

"Ani semalam tiada siapa yang pulang setelah kalian."ucap bibik choi.

Hati jin seperti merasakan sesuatu yang aneh.

"Suga ayuh ke hospital sekarang. Yak kalian cepat "jerit jin pada membernya sebelum berlari keluar dari rumah.

Suga dan yang lain turut cemas kerana mereka ingat terjadi sesuatu pada rose.

"Cepatttt"teriak jin dalam kereta.

Mereka semua terus masuk dan hanya memakai pakaian santai menuju ke hospital

"Hyung kita nak kemana? kenape hyung kelihatan cemas sekali?"ucap suga

"Ani hyung merasakan sesuatu tak kena dengan ayah dan ibu semalam. Hyung ingin memastikan rose masih ada hospital lagi atau tak?"jelas jin lalu menekan pedal untuk menambah kelajuan agar cepat sampai.

.
.
.
.

Hospital Seoul 8am

"Maaf boleh saya tanya kemana pesakit dalam bilik ini pergi eh atau dia sudah pindah ke ruangan yang lain?"tanya seseorang lelaki pada jururawat yang sedang mengemas bekas ruangan rose semalam.

"Maaf cik saya taktahu kerana saya disuruh untuk mengemas ruangan ini dan ruangan ini sudah kosong sejak semalam."jelas salah sorang jururawat disitu.

Bunga yang dibawa oleh gd jatuh bersepah dilantai ruangan itu lalu berlari menuju ke bilik minho.

Tuk Tuk Tuk

Dengan tidak sabarnya ia terus buka pintu bilik minho dan ia lihat minho tidak disitu dan kembali menutupnya.

"Maaf kemana doktor minho pergi? saya ingin berjumpa dengannya"ucap gd dengan tergesa2 pada salah sorang kakitangan hospital itu.

"Maaf doktor minho sudah pergi sejak semalam dan ia mengambil cuti yang panjang dan selebihnya saya taktahu samaada dia bercuti atau berhenti"ucap kakitangan hospital itu.

Kaki gd sudah tidak mampu menahan untuk berdiri. Dunia seperti hilang seketika. Lalu ia tak menyerah lalu hubungi keluarga Park dan kesemuanya nombor tidak dihubungi seolah2 mereka sudah merancang.

Gd melangkah perlahan untuk keluar dari hospital untuk dan terserempak dengan member bts.

"Hyunggg"jerit jin dari jauh

Mata gd sudah tak dapat menahan. Gd terus memeluk tubuh jin dan menangis terisak. Mereka semua heran dengan tindakan gd

"Hyung ada apa dengan hyung? kenape menangis ?"ucap jin dengan lembut dan mengusap belakang gd agar dapat memberi ketenangan.

Can I stay ?Where stories live. Discover now