PART 18

149 17 1
                                    

.
.
.
.

Thailand.

Esok merupakan hari terakhir untuk blackpink di Thailand. Begitu banyak sekali aktiviti mereka lakukan disana. Rose sangat bersyukur kerana selama dia melakukan aktiviti bersamanya membernya kerana jantungnya baik- baik.

"Wah aku tak sangka esok kita akan pulang seperti aku baru saja sehari berada disini."ucap jisoo.

"Betul itu unnie. Aku happy sangat dapat berjumpa dengan familyku semalam.Aku sangat terima kasih untuk itu."ucap lisa kerana semalam  manager memberi kejutan untuk lisa dengan menjemput parent lisa untuk melakukan shooting bersama blackpink.

"Itu tandannya kita terlalu happy sampai tidak sedar dengan masa berjalan"jelas jennie yang sudah siap mengemas pakaiannya.

Rose hanya sibuk menghabiskan makan malamnya dimeja makan.Jisoo dan lisaa sibuk menyusun pakainanya kedalam beg masing2 untuk memudahkan esok pagi.

"Rose apa kau sudah mengemas pakaianmu"jerit jennie. "Belum unnie, sebentar lagi aku akan mengemasnya kerana aku ingin menghabiskan makanan ini dulu"jawab rose.

"Ish dia dengan makanan memang tak boleh dipisahkan"ucap lisaa.

"Lisayyya aku mendengar apa kau kata tadi"ucap rose menatap lisa dengan tajam.

Lisa hanya tergelak melihat wajah rose ingin memakan dirinya. "Yak aku hanya bergurau"ucap lisa .

"Sudah jangan bergaduh lagi. Biar unnie mengemaskan pakaianmu rose. Lisa dan jisoo pergilah tidur dahulu, esok hari yang paling memenatkan bagi kita"ucap jennie lalu mendekati bagasi rose.

"baiklah, unnie dan lisa tidur dulu ye"sahut jisoo . Lisa pun bangun lalu menuju ke katil kerana matanya ingin menutup dengan segera.

Jennie sibuk mengemas pakaian rose dan melihat botol ubat disitu lalu menyusunnya. "Kenape ringgan sekali botolnya seperti hanya tinggal beberapa biji didalamnya"batin jennie.

"Rose apa kau sudah makan ubat untuk malam ini?"tanya jennie apabila melihat rose duduk disebelahnya. "Sudah unnie ubat itu untuk esok pagi , jangan risau aku sudah standby untuk itu"ujarnya padahal dia menipu jennie kerana ia sudah beberapa kali skip memakan ubatnya.

"Baiklah kalau begitu ayuh kita tidur.Unnie sangat lelah harini."ucap jennie lalu bangun dan menuju ke bilik. Pada malam ini, rose tidur bersama jennie kerana lisa dan jisoo bersama saat itu.

.

AIRPORT THAILAND.

Suasana di airport ketika sangat lah padat kerana dipenuhi dengan peminat blackpink. Sebelum blackpink turun dari keretanya, para member terkejut melihat betapa ramainya menunggu kehadiran mereka. Para media pun sudah beratur menunggu blackpink keluar dari kereta mereka.

Jennie melihat suasana luar jangkaanmya  membuat dia panik bagaimana dengan rose. Jihoon oppa melihat suasana yang sangat ramai membuat dia takut perkara yang terjadi diaward haritu berulang lagi.

Rose memegang tangannya kerana melihat para peminat terlalu ramai disana membuat dia takut akan sesuatu buruk terjadi kepadanya. Pagi rose hanya menghabiskan ubat yang tersisa dan harapan dia akan baik-baik.

Jennie melihat rose seperti ketakutan lalu memegang tangan. Jennie terkejut kerana tangan rose sangat dingin. "Eh rose kenape tangannya begitu sejuk? Kau sakit ke ?"tanya jennie dengan panik.Jisoo dan Lisaa mendengar jennie ucapkan terus memusingkan badan mereka kebelakang untuk melihat rose.

"Aku hanya takut unnie. Mereka terlalu ramai disana" ujarnya.

"Jangan takut rose kami akan melindungimu. Arasoo"ucap lisa lalu memegang bahu rose.

Can I stay ?Where stories live. Discover now