Sorry lama menyepi . Tengah gigih nak habiskan story ini :( 😫
.
.9am Hospital New York
"Jungkook bangun"
Jungkook tidak sedar kerana dia terlalu kelelahan sampai ketiduran disofa ruangan tersebut. Jungkook terus mencari telefonnya kerana dia tidak pulang ke hotelnya.
"Hyung lihat ini habis aku kali ini"cuak jungkook apabila melihat ribuan pesanan dari member bts dan blackpink.
"Haha bukan salah hyung. Sudah beberapa kali hyung kejutkan kamu."ujar jimin.
"Macam mana ni ? Aku takut dengan suga hyung dan jin hyung"sayu jungkook dengan menunjukkan betul2 risau.
"Jangan risau , hyung sudah membalas wassp mereka. Dan mereka dalam perjalanan ke sini"jawab jimin dengan santai.
"ALAMAK . HABISLAH AKU KENA DENGAN MEREKA SEMUAAA"teriak jungkook.
Jimin dan rose hanya terkekeh melihat kelakukan jungkook. Jungkook kelihatan sangat pucat kerana ia pasti kena marah dengan hyung tertuanya.
.
.
."Rose gd baru saja telefon oppa tadi. Maybe dalam beberapa hari dia akan kesini dan membawa"
"Roseeeee"teriak dari luar.
Rose yang makan itu tersedak kerana terkejut dengan teriakkan itu.
Jimin terus menghulur minumnya pada adik dengan segera. Jungkook terus membuka pintu bilik itu dan ternyata mereka semua sudah berada ingin masuk kedalam ruangan itu.
Lisa jennie dan jisoo terus menuju ke rose dan peluk rose dengan erat. Tanpa sedar rose merasakan bajunya sedikit basah dengan airmata mereka bertiga.
"O-oppa mereka siapa?"tanya rose kerana dia tak pernah ingat wajah mereka.
"Eh kalian kenape menangis?"tanya rose kebingungan. Jimin hanya membiarkan mereka bertiga dan menyapa para membernya.
Mereka bertiga melepaskan pelukkan dan hanya mengelengkan kepala saja. Lisa yang masih menangis kerana rasa bersalahnya pada rose tak pernah hilang.Jennie dan jisoo yang sangat merindui rose. Mereka sangat bersyukur rose hanya baik2 saja.
"Rose hiks mian. Sungguh aku tak bermak.."
"Lisayaa jangan"potong jimin.
"Kenape oppa?"tanya jennie
"Mian rose sebenarnya dia hilang ingatan dan ia hanya ingat sebelum ia datang ke korea. Maaf aku ingin kalian berjaga dan bersikap biasa padanya."mohon jimin kerana ia taknak rose ingat perkara yang buruk tentang hubungan mereka.Member bts dan blackpink terkejut mendengar ucapan jimin kecuali jungkook merasa sedih melihat reaksi mereka semuanya.
Lisa menunduk wajahnya dan meremas hujung skirtnya. Jennie dan jisoo menatap rose dengan rasa bersalah dan menyesal.
"Mian aku ingin keluar sebentar"ujar lisa sebelum keluar dari ruangan rose.
"Lisaa"panggil jisoo.
"Pergi unnie, lisa mesti rasa bersalah dengan semua ini"bisik jennie.
Jisoo hanya menggangguk meminta izin untuk mengikut lisa. Rose hanya diam saja.
Jennie duduk sebelah rose lalu memegang tangan rose dengan lembut. "Rose ingat unnie sayang?"tanya jennie yang menahan getaran suaranya.
"Maaf aku hanya ingat nama kalian kerana goeun unnie kenalkan kalian semua kepadaku tapi aku masih tak ingat. Maaf"jawab rose dengan datar.
Tanpa sedar jennie menitik jatuh dari kelopak matanya. Tangan rose laju mengelap airmata jennie. "Jangan risau walaupun aku tak ingat tentang kalian tapi aku bisa merasakan sesuatu bila aku dekat dengan kalian. Doakan aku cepat sembuh unnie. Maaf kerana banyak menyusahkan kalian semua"ujar rose.
"Kami yang bersalah rose sepatutnya kami yang harus mintak maaf padamu"batin jennie.
"Ani. Cepat sembuh ye my baby unnie. Mari kita lakukan bersamanya."ujar jennie lalu tersenyum walaupun matanya masih berair.
"Ne unnie aku akan berusaha"senyum rose pada jennie.
"Akhirnya dia masih bisa memberi senyuman manis itu lagi. "
Jin dan suga hanya diam diruangan tersebut tapi mata mereka tak lepas dari rose yang sedang disuap oleh jennie.
"Hyung apa aku kejam? Aku ingin rose mengingati semuanya , aku benar2 ingin mati melihat dia menganggapku seperti orang asing sekarang"lirih suga tanpa menoleh ke jin.
Jin menghela nafas yang berat. "Jimin menyatakan jika rose dipaksa mengingati masa lalu takut merbahayakan nyawanya suga. Biar takdir menentukannya. Hyung lebih rela melihat tersenyum sekarang daripada dia diam berbaring disana. Kau mengertikan maksudku?"jelas jin lalu menepuk bahu suga dengan perlahan.
.
Taman Hospital.
Lisa duduk dihujung bangku yang jarang ada orang disitu lalu menangis dengan menutup mukanya dengan kedua lututnya. Hatinya sakit melihat rose memandangnya seperti tadi. Jelas dimata rose dia bukan siapa2 baginya.
"Hiks aku harap semuanya tak terjadi seteruk ini hiks . Mian ini semua salahku"ujar lisa.
"Tapi semuanya sudah terlambat" datang seseorang duduk sebelah lisa melipat kedua tangannya.
"Go - goeun unnie" terkejut lisa
"Semuanya sudah terjadi terlalu cepat. Rose hampir saja pergi meninggalkan aku. Benar aku masih marah pada kalian tapi aku tak bisa kerana kalian juga terlalu dekat dan berharga buat adikku. Walaupun rose tak ingat semuanya dan aku mohon jangan ulangi kesalahan yang sama padanya. Jalani saja seperti biasa. Beri dia semangat sebelum operasi jantungnya nanti."ujar goeun sebelum meninggalkan lisa.
Jisoo melihat mereka berdua disitu hanya menjadi pendengar kerana ia masih takut berhadap dengan gouen. Goeun perasan jisoo hanya memberi senyuman pada jisoo dan menuju ke ruang rose.
"Lisa ayuh ke ruangan rose. Apa kau hanya menghabiskan masamu disini?"ucap jisoo.
"Ayuh"sahut lisa dengan muka kelihatan sangat senang. Jisoo fikir lisa ingin berlebih lama disitu ternyata kata2 goeun dapat membujuk hati lisa.
"Ayuh kita mulakan hidup yang baru"batin jisoo lalu tersenyum melihat lisa menarik tangannya menuju ruangan rose.
.
.
.Selamat malam 🌸
YOU ARE READING
Can I stay ?
Документальная прозаSeorang gadis menjalani kehidupan sebagai seorang idol di Korea Selatan baru sahaja didebutkan oleh YG . Band girl yang dinamakan sebagai BLACKPINK yang mempunyai empat orang iaitu JISOO,JENNIE,ROSE and LISA. Setelah berjaya menawan hati pengemar m...