.
.
.Setelah sebulan selepas kejadian itu, rose semakin baik kerana dia menjaga kesemuanya kerana tidak lama lagi blackpink akan terlibat dengan Konsert yang pertama di Seoul sebelum mereka ke luar negara. Rose sangat berhati2 menjaga kesihatan kerana ia tidak ingin merosakkan moment terakhirnya sebagai member blackpink.
YG Entertainment, 10am
"Rosee kau akan membawa lagu apa saat stage solomu nanti?"tanya lisa.
Rose sudah memikirkannya "Aku ingin membawa lagu You & I, Let it be dan only
look at me. Tapi aku ada persembahan special untuk kalian dan blink"jawab rose.Lisa panasaran dengan rose sangat itu. Lisa hanya menari saat stage solonya , jisoo hanya menyanyikan satu lagu manakala jennie menyanyikan lagu solonya. Minggu depan mereka akan melakukan rehearsal di Stadium Soeul.
"Wah apa yang special itu? Apakah kau tak ingin berkongsi denganku??"goda lisa.
"Nourrrr"ucap rose. "Kau tunggu saat konsert nanti yee lisayaaa"ucap rose dengan tersenyum.
Konsert mereka akan berada di Seoul memandangkan ada beberapa stadium yang kosong untuk disewa buat mereka. Mereka akan melakukan dua kali konsert agar mana yang sempat hadir boleh hadir ke keduanya.
"Lisayaa ayuh kita ke cafe, aku sangat lapar"rengek rose sambil menarik tangan lisa untuk bangun.
"Arasoo, tunggu sebentar aku minta bertanya pada manager kita."pinta lisa lalu ke berjumpa manager mereka untuk ke cafe sebentar sebelum mereka selesaikan tugasan mereka.
Saat di cafe rose terdapat doyoung dan beberapa kawannya disana.Rose ingin bergabung dengan mereka.
"Hi doyoungnie"panggil rose dan lisa hanya ada dibelakangnya sambil tersenyum pada junior.
"Ouh noona. Lama kita berjumpa, maaf sekarang aku terlalu sibuk sekarang"ucap doyoung.
Rose dan lisa duduk di meja disitu,kawan2 doyoung terkejut dengan kedekatan doyoung dengan para seniornya.
"Ani doyoungnie, noona tahu, kamu sudah sibuk untuk persiapan debut kalian. Noona bangga dengan kerja keras kamu."ucap rose.
"Noona turut bangga dengan kamu, Jaga diri dan kesihatan jugak"ucap lisa jugak.
"Ne gomawo noona deul"tersenyum doyoung.
Kawan doyoung saat itu hyunsuk dan jihoon. Mereka sangat beruntung saat itu kerana mereka sangat peminat blackpink. Doyoung tak bagitahu membernya bahawa mereka rapat kerana dia ingin mereka berkawan dengannya kerana dia rapat dengan member blackpink.
"Noona kemana jisoo dan jennie noona"tanya doyoung.
"Ouh mereka akan datang sekejap lagi."ucap lisa kerana rose sedang sibuk menghabiskan makanan.
Doyoung hanya menganggukkan kepalanya dan tersenyum melihat kakaknya terlalu gemas dengan mulutnya penuh dengan makanannya.
"Hey noona perlahan2 tiada siapa yang ingin mencuri makanan noona"jahil doyoung pada rose.
"Hahahhahhahah"gelak lisa hyunsuk dan jihoon.
"Hey doyoungnie. pandai eh sekarang kenakan noona ye"senyum jahat rose pada doyoung.Mereka semua ketawa melihat rose yang dijahil oleh doyoung.
.
Hospital Seoul, 10am
"Oppa, apa anak2 akan menerimaku semula?"tanya lee ji ah kerana terlalu takut untuk menghadapi dengan anak2 mereka.
"It's okay. oppa rasa mereka faham dengan situasi kamu nanti. Apa2 pun terjadi oppa aku selalu ada buat kamu. Terima kasih kerana menjadi wanitaku yang paling kuat. Maaf kerana membiarkan kamu berjuang seorang diri."ucap Park Sean
YOU ARE READING
Can I stay ?
Non-FictionSeorang gadis menjalani kehidupan sebagai seorang idol di Korea Selatan baru sahaja didebutkan oleh YG . Band girl yang dinamakan sebagai BLACKPINK yang mempunyai empat orang iaitu JISOO,JENNIE,ROSE and LISA. Setelah berjaya menawan hati pengemar m...