PART 40

129 10 0
                                    

.
.
.
.

Go eun terus mengapai kunci keretanya kerana ingin mengambil udara segar kerana suasana hatinya saat itu sangat buruk. Goeun memandu kereta keluar dari mansion mewah itu. Park Sean hanya memandang kereta anaknya dari celah tingkap biliknya.

"Ayah tahu kau dengan jimin mesti sulit menerimanya"batin Park Sean lalu kembali ke dalam biliknya.

Jimin terus ke bilik kecil yang berada dibawah sekali dan tiada siapa yang perasaan dia sembunyi disitu. Dan sekali airmata jantannya jatuh dengan laju disitu. Jimin menjambak rambutnya dan memukul dadanya kerana terlalu sakit.

"Kenape sekarang bu setelah but pergi dan aku sudah menerima kepergianmu dengan baik dan ternyata hiks ... hiks ... kau masih hidup???"lirih jimin sambil melabuhkan badannya dilantai sambil memeluk tubuhnya. Hingga terlalu lama menangis jimin sampai tidak sedar dia sudah tertidur dengan sendirian dibilik kecil itu.

.

Brak !

Goeun hempas pintu keretanya dan berjalan seorang diri sepanjang sungai han. Sambil berjalan airmatanya turun sekali dikedua belah matanya. Setelah lama berjalan tanpa hala tuju goeun ingin berehat sebentar dibangku kosong didepan sungai han.

"ARGHHHHH"teriak sikit kerana dia baru perasan kakinya berdarah tanpa dia sedar. Goeun mengambil kain untuk membersihkan lukanya tanpa tindakan dia berhenti kerana dia teringat sesuatu dan....

Flashback

"Goeunyaaa, kenape kamu begini"gomel sang ibu pada anaknya.

"Ibuuu, goeun tak sengaja pecahkan hiks goeun hiks tak sengaja"ucap goeun kerana dia takut ibu akan marah kerana kecerobohan yang dia lakukan.

"Kiyiwoo anak ibu ni"ucap lee ji ah lalu mengeluarkan sehelai kain dari begnya.

"Goeunyah, ingat kamu harus menjadi sosok yang kuat buat kedua adikmu jika ibu dan ayah tiada dengan kalian. Ibu percaya kamu, goeun anak ibu paling kuat"ucap lee ji ah dengan lembut sambil membelai pipi anaknya yang gebu.

"Baik ibu, aku akan menjadi kakak yang terbaik untuk mereka dan menjaga mereka dengan baik. Aku akan belajar menjadi sosok pelindung buat mereka."ucap goeun dengan semangat.

Lee ji ah membersihkan luka anak pertamanya dengan hati2 agar goeun tak kesakitan. "Ibu bangga melahirkan kamu yang pertama, goeun"gumam lee jiah. Dan itu adalah moment paling berharga goeun dengan ibunya.

End Flashback

Goeun meremas kain tersebut kerana kain itu adalah dari ibunya yang dia simpan bertahun2 kerana dia sangat menyayangi kain tersebut.

"Ibuuuu hiks aku terlalu merindukanmu hiks, rasanya sakit bila mengetahui berita kematianmu aku dan jimin derita ibu nasib rose tidak mengerti saat itu. Aku hiks aku bingung hiks bagaimana aku nak bertemu denganmu nanti, kami seperti tak berguna buatmu kerana ibu derita seseorang diri hiks aku merasakan aku paling tak berguna buat ibu dan rose hiks, Ya tuhan beratnya kau berikan padaku" ucap goeun dengan bibir berketar2.

"ARGHHHHHH AKU MANUSIA PALING TAK BERGUNA UNTUK ORANG YANG AKU SAYANG. AKU HANYA MAMPU MELIHAT SAJA MEREKA DERITA TANPA AKU DAPAT MEMBANTU MENGURANGKAN BEBAN MEREKA. ARGHHHHHH AKU BENCI MELIHAT SENYUMAN ROSE KERANA DIA SAMA SEPERTI IBU"jerit goeun tanpa kisah dengan sekitarnya. Goeun seperti tidak mendapat mengawal perasaanya lagi tanpa sedar ada seseorang menghadapinya.

"Hey goeun apa yang terjadi kepadamu. Lihat kakimu terluka"tegur minho dan menarik goeun jauh dari kawasan tebing sungai. Keadaan goeun sangat kacau sekali. Minho menuntun goeun ke bangku lalu menduduknya dan memberi sebotol air kepada goeun. Goeun menerima dan meminum.

Setelah minho melihat goeun sudah tenang. "Goeun apa kau sudah baik, ayuh aku hantarkan kamu pulang ke rumah sekarang"ajak minho.

Goeun hanya mendiamkan diri saja tanpa merespon. Minho melihat itu lalu mengambil langkah yang berani dengan menghampiri goeun lalu menarik lembut tubuhnya kedalam pelukkannya.

Minho menepuk lembut belakangnya " Goeun jangan fikir kau tidak berguna buat rose kerana rose selalu meletakan kalian paling penting di hatinya kerana kalian sumber kekuatannya dan kebahagianya. Aku cemburu kenape rose terlalu menyayangi kamu dan jimin itu tandanya kau kakak terbaik baginya. Sekarang bukan waktu untuk menyalahkan kerana bukan itu yang rose nak. Tiada siapa yang mampu menjadi terbaik kerana kita hanya manusia biasa goeunyaa. Kita takkan sempurna maka ayuh kita saling sempurnakan satu sama lain."ucap minho dengan lembut dengan goeun teguran minho kembali menangis sebelah dada minho.

"Menangis jika itu mampu membuat kamu bangkit untuk semula goeunyaa. Kau orang paling kuat aku pernah lihat. Rose dan jimin sangat memerlukan kamu dan lebih tepat kalian memerlukan antara satu sama lain."ucap minho lalu membiarkan goeun bertenang dipelukkannya.

Kerana terlalu kelelahan goeun ketiduran disitu dan minho mendukung goeun ke keretanya dan menghantar pulang ke rumah Park Sean.

.

Rose duduk termenung seorang diri ditaman belakangnya kerana dia tidak dapat menutup kedua belah matanya dan mengambil langkah untuk menenangkan fikirannya yang sangat celaru.

"Apa yang kau lakukan pada jam begini"marah jungkook kerana melihat rose seorang diri disitu pada pukul 3 pagi. Jungkook ingin mengambil minumam dan melihat bayangan manusia di taman dan ternyata itu kekasih hatinya walaupun belum rasmi hehe.

"Ouh jungkook. Aku err tak boleh tidur"jujur rose.

"Apa kau fikirkan? Jimin hyung aku tak lihat dikamarnya"jelas jungkook.

"Jinjaa"teriak rose lalu jungkook menutup mulut rose. "Hey apa kau ingin mengejut satu rumah"ucap jungkook.

"Sorry hehe aku terkejut kerana unnie pun tiada di biliknya."keluh rose.

"Apa terjadi tadi?"tanya jungkook.

"Ibuku masih hidup"ucap rose dengan datar.

"Ouh pastu"ucap jungkook tanpa memahami maksudnya.

"Eh jap.... APAAA BUKAN IBU JIMIN SUDAH LAMA MENINGGAL ????"saat ini jungkook pulak menjerit.

Plakk

"Iyaa kau pun sama ingin kejutkan jiran sebelah ke apa?"perli rose.

"Ini sangat pelik. Mesti berat buat kamu dan sekeluarga. Bagaimana ayah?"tanya jungkook dengan prihatin.

"Hmm ayah seperti menurunkan ego kerana dia sangat mencintai ibu dan tambah pulak dengan derita ibu selama ni buat ayah rasa bersalah. Hm mungkin sebelum ayah memberi kami tentang ini dia sudah menerima ibu sepenuhnya. Ini mesti berat buat oppa dan unnie kerana mereka sangat ingat tentang kejadian sedih buat mereka saat ibu dibilang meninggal dan saat itu aku masih tidak faham dengan kondisi saat itu.Aku bukan cemburu pada mereka tapi aku bahagia aku dapat berjumpa dengan ibu dan meluangkan masa yang belum pernah aku rasakan bila bersama ibu"luah rose tanpa sedar dia airmatanya mengalir. Rose cepat mengelap airmatanya.

"Rose"panggil jungkook lalu menarik badan rose kedalam pelukkannya. "Menangislah aku ada disini. Menangis sepuasnya. Aku tahu kau menahan dari tadi. Aku faham apa kau rasakan sekarang. Mungkin aku tak berada ditempat kalian tapi apa yang aku lihat goeun noona dan jimin hyung sangat menyayangimu rose. Mungkin ada hikmah sebalik apa yang berlaku. Dan sekarang kamu sekeluarga sepertinya akan membuka buku baru setelah ini. Kebahagian yang kau inginkan akan segera menghampirimu rosee."ucap jungkook dengan tenang dan mengusap belakang rose untuk memberi ketenangan untuknya.

"Gomawo jungkook"tersenyum rose. Jungkook handal menenangkan hatinya. "Aku harap kebahagian ini akan bertahan jika tak aku minta maaf"guman rose.

SELAMAT MALAM GUYS ❤️🤍

Can I stay ?Where stories live. Discover now