PART 15

153 19 1
                                    

.
.
.
.

After 5 month blackpink hiatus.

Selama 5 bulan itu hubungan blackpink semakin membaik sudah tiada lagi pergaduhan antara mereka.Hanya jisoo seperti menjauh sikit dari rose kerana baginya dia tidak berhak mendapat maaf dari rose kerana perkataannya kepada rose sangat melampau baginya. Penyakit rose kebelakang ini sangat menunjukkan tanda2 yang positif kerana rose selalu memakan ubatnya dan rehat secukupnya.Rose jugak selalu mendapat panggilan dari kakak abangnya dan jungkook menanyakan tentang dirinya.Jungkook membuat rose nyaman dengannya.

BILIK ROSE

Drikkkkkkkkk ~~~ telefon rose berdering.

"Hello"jawab rose.

"Noona ini doyoungnie"ucap doyoung.

"Oh doyoungnie. Kenape kamu ada masalah ke?
Kamu baik- baik saja?"tanya rose bertubi2 kerana jarang sekali adiknya menelefonnya.

"Noonaaa, banyak sekali soalannya. Aku baik baik saja cuma aku kangen sama noona kerana sekarang noona jarang di agensi.Sudah lima bulan aku tidak berjumpa noona"ujarnya. Rose rasa bersalah mendengarnya.

"Lololololololo sejak bila kamu bersikap manja begini.Hmmm apa kata kita makan siang esok di agensi?"tanya rose.

"Bolehhhhhh noonaaa. Yeayyyy banyak yang aku ingin bercerita denganmu noona. Aku ada satu rahasia yang ingin sampaikan kepadamu"ucap doyoung dengan ceria. "Sampai jumpa noona.bye  dan hati2 noona"ujarnya dan menutup telefon.

"Yakk budak ni sangat menyebalkan. Cepat sekali menutup telefonnya tanpa mendengar responku"bebel rose dalam biliknya.

"Rose, waktu untuk makan tengahari"teriak jennie dari dapur.Rose dengan cepat menuju ke dapur kerana perutnya sudah bernyanyi kelaparan.

.

YG ENTERTAINMENT, 2018

"Gd apa boleh aku membuat program santai untuk blackpink masa sekarang? tanya HyunSuk.

"Program seperti apa hyung? Apa itu melelahkan rose?"tanya gd kerana ia bimbang akan kesihatan adiknya yang baru saja membaik.

"Hanya untuk peminat mereka melepaskan rindu kepada blackpink. Aku sudah renovate sebuah rumah ditengah bandar seoul untuk blackpink menghabiskan masa disitu dengan merakam semuanya aktiviti termasuk pergi bercuti di Thailand"ucap Hyun Suk dengan perlahan kerana takut gd tidak membenarkan rose.

GD memikirkan sampai rose hanya duduk didormnya.GD fikir maybe dengan program ini rose akan dapat mencipta kenangan terindah bersama membernya semasa dia masih sihat.

"Aku setuju hyung asalkan rose bahagia."ucap gd.Hyun Suk tersenyum mendengarnya.

.

DORM BLACKPINK

"Esok kita diminta oleh manager untuk ke agensi kerana ada sesuatu yang ingin mereka sampaikan kepada kita semua."ucap jisoo baru saja keluar dari biliknya sementara para member yang lain sedang duduk menonton tv.

"Arasoo unnie"ucap serentak mereka bertiga.

"Apa kita akan comeback ?"tanya lisa.

"Apa kau yakin lisayah?"celah jennie.

"Mana tahu, iyalah kita sudah lama hiatus dah ini paling lama bagiku. Aku sudah tidak sabar untuk comeback."jelas lisa.

Rose hanya mendiamkan diri diantara lisa & jennie kerana dia merasakan bersalah kerana dirinya punca segalanya. Jennie perasaan dengan perubahan raut wajah rose.

"Rose kamu kenape?"tegur jennie.

"Aniya, aku hanya akuuu ingin ke bilikku sebentar"jawab rose dan berjalan cepat ke biliknya.

Can I stay ?Where stories live. Discover now