6.00am , Hospital New YorkJennie yang tidur dibirai katil rose merasakan katil didepannya kosong. Tangan jennie cuba mencari keberadaan rose dalam separuh sedar.
Badan jennie menegang kerana jelas katil rose kosong. Terus jennie membuka matanya mencari rose separuh gelap.
"Rose kamu kemana jangan buat unnie takut"gumam jennie sambil gigit bibir bawahnya.
Baru saja jennie ingin mengejut jisoo dan lisa
Brakk
Pintu ruangan tu terbuka kecil dan terlihat seseorang perempuan kesusahan berjalan untuk membuka pintu.
Mata jennie sudah berkaca2 melihat sosok yang ia mencari dari tadi.
Saat tubuh rose masuk ke ruangan tu dengan berhati2 agar dia tidak mengejutkan para membernya. Rose menggunakan tongkat untuk membantu ia berjalan.
Tubuh rose sedikit kebelakang apabila seseorang memeluknya dengan erat.
"U unnie"tersekat suara rose apabila merasakan getaran tubuh itu yang sedang menangis. Dan rose sudah mengetahui siapa yang memeluknya dengan aorama wangi itu.
"Hiks kemana kau menghilang hiks" Tanya jennie dalam terisak.
Jisoo dan lisa terjaga apabila mendengar seseorang menangis.
"Hey jennie kamu kenape ? rose ?"tanya jisoo lalu menghampiri mereka diikuti dengan lisa.
"Ani aku taktahu, Aku baru pulang dari taman dan jennie unnie terus memelukku sambil menangis"jawab rose sedikit pelik dengan kelakukan jennie.
"Mian unnie takut kau akan pergi lagi hiks"sahut jennie sedikit melepaskan pelukan ia pada rose.
Rose tergelak "Hey unnie lihat aku, aku tidak kemana-mana percaya padaku.Kalian jangan risau tentangku kerana aku takkan menghilang lagi dan maaf atas kesalahanku selama ini. Maaf kerana aku pergi tanpa pamit dari kalian"ucap rose sambil mengelap airmata jennie lalu menarik mereka bertiga kedalam pelukkannya.
Jisoo Lisa Jennie orang paling beruntung mendapat kasih sayang dari malakait tak bersayap iaitu, Roseanne Park.
"Unnie,mari kita buka buku baru.Kalian mau kan meskipun aku tak mengingat langsung tentang kalian.."tipu rose walaupun dia sudah ingat semuanya malah dia ingin merahsianya agar dia berbahagia dengan membernya.
"Kamu benaran"ucap jennie sedikit ketakutan sama dengan jisoo dan lisa.
"Ini saja jalan yang terbaik untuk kita. Jadi aku mau melakukan demi kalian semua. Dan kalian harus selalu ada bersamaku."tersenyum rose pada mereka bertiga.
"Baik. Aku lalisa manoban berjanji akan selalu berada disisi roseanne park."ucap lisa sambil mengangkat tangannya sebagai tanda ia benar2 menyatakannya.
"Unnie pun tak akan meninggalkan kamu lagi dan selalu ada bersamamu sampai kapan pun"ucap jennie dengan bersemangat.
"Unnie pun akan selalu bersamamu. Kau sudah seperti adikku"ucap jisoo dengan mata berkaca sambil tersenyum manis pada rose.
"Yakkk unnie sudah jangan menangis lagi."ujar rose lalu mengelap airmata jisoo sudah mengalir lalu memeluknya lalu jennie dan lisa memeluk mereka berdua.
"Aku berjanji akan baik2 saja"ucap rose diceruh leher jisoo.
Mereka berharap rose berjuang sampai sembuh.
"Mian"
.
.
.10.00 am Mansion Park
"Ibuuuuuuu"teriak goeun dari biliknya setelah dapat panggilan dari seseorang.
Goeun yang sangat teruja sampai ia lupa dirumah banyak tetamu saat itu. Dia dengan berlari mencari keberadaan ibunya.
"Ibuuu"teriak goeun lalu memeluk leejiah dengan menangis.
Lee jiah terkejut melihat anak sulung menangis. Leejiah menarik lembut tubuh anaknya untuk mendapatkan jawapan.
"Heyy kenape sayang? apa yang berlaku?"tanya lee ji ah kerisauan jelas diwajahnya.
"Rose buu"ucap goeun sedikit sangkut. "Dia mahu melakukan pembedahan buuu."ucap goeun lalu memeluk leejiah kerana terlalu senang.
"Beneran noona"ucap jimin baru saja turun dari biliknya.
Goeun hanya mampu menganggukkan kepalanya. Jimin lalu berlari mendekati mereka berdua lalu berpelukan sesama mereka.
Airmata yang mengalir menandakan mereka terlalu bahagia kerana adik mereka sudah sedia untuk sembuh.
"Sebentar buu mahu bagitahu hubungi ayah."ucap lee jiah lalu tergesa mencapai telefonnya.
"Ani buu minho sudah hubungi ayah mungkin ayah akan kesini"ucap goeun.
Lee jiah baru menganggukkan kepala lalu ia merasakan ada seseorang memeluknya dari belakang.
"Sayang, hey jangan menangis"ucap lee jiah melihat suaminya sudah menangis.
"Aniyaa aku terlalu gembira kerana rose sedia melakukan pembedahan itu. Aku terlalu mengharap dia akan sembuh sepenuhnya dan hidup dengan kita lebih lama"ucap park sean sayu.
"Ayah jangan risau adikku seorang yang kuat. Dia akan berjuang untuk kita . Percayalah"ujar jimin lalu memeluknya ayahnya bersama kakaknya.
Sisi lain para member bts mendengar itu turut rasa bahagia dengan berita itu. Mereka berharap rose dapat melawan semuanya.
"Rose kami akan mendukungnya apapun terjadi"bts.
.
.
.2.00pm YG Ent,Korea.
"Doyoungie"panggil seseorang dari belakang.
Doyoung pun menoleh ternyata Gd hyung memanggilnya.
"Hyungg ada apa mencariku ? kenape tidak menghubungiku saja?"tanya doyoung.
"Maaf, hyung terlalu sibuk selesaikan kerja sebelum hyung ke new york lusa.Hm apa jadual kamu untuk seminggu ke depan?"ujar gd.
"Hm buat masa sekarang tiada jadual untukku malah sekarang waktuku libur sebelum comeback nanti. Wae hyung?"jelas doyoung
"Rose mau bertemu denganmu, apa kau mau ikut bersama hyung?"jawab gd
Mata doyoung meluas apabila orang yang ia rindu selamanya ini ingin bertemu dengannya.
"Benaran hyung. Aku mau, tapi aku ingin mohon izin pada parentku"ujar doyoung kelihatan sangat bahagia.
"Baik , hyung pergi dulu, Jumpa lusa doyoungie dan jangan risau kita akan pergi secara private. Arachi"ucap gd sebelum meninggalkan doyoung.
"Nee hyung,terima kasih hyungg"ujar doyoung.
"Noona aku sangat merinduimu. Terlalu noona"gumam doyoung.
.
z
z
z
z....another part to ending 🥹
YOU ARE READING
Can I stay ?
Non-FictionSeorang gadis menjalani kehidupan sebagai seorang idol di Korea Selatan baru sahaja didebutkan oleh YG . Band girl yang dinamakan sebagai BLACKPINK yang mempunyai empat orang iaitu JISOO,JENNIE,ROSE and LISA. Setelah berjaya menawan hati pengemar m...