PART 45

81 9 0
                                    

.
.
.
.
.

"Rose rose rose"ucap jennie dengan lembut apabila melihat rose ingin membuka matanya.

"Eughhh jennie unnie"ucap rose dengan serak.

"unnie air"minta rose.

Suga dengan cepat mengambil air untuk rose. Rose meminum sampai habis kerana terlalu haus. "Gomowa unnie eh eh eh suga oppa ? apa kalian berdua ada disini? bukan tiada siapa disini semalam"tanya rose dengan heran, bukan semalam dia sudah menyuruh kakak dengan abangnya pulang.

"Oppa saja ingin datang awal melawat kamu, entah kenape oppa merinduimu semalam"ucap suga sambil mengusap rambut rose.

"Oh jadi semalam aku bermimpi seorang berbisik kepadaku itu bukan mimpi jadi itu oppaa?dan aku merasakan seseorang memeluk mengusap tanganku itu unnie??"ucap rose perlahan.

"Benar"ucap mereka serentak.

"Gomawo oppa dan unnie sudah menjagaku seharian"ucap rose.

" terima kasih suga oppa & jennie unnie"gumam rose dan tersenyum pada mereka.

.
.
.

"Hyung cepatlah kita sudah terlambat nanti jisoo akan marah pada kita semua" ucap V kerana RM dan Jhope belum siap lagi.

"Waitt,bagi aku sama dua minit."jerit RM

"Aku pun" jerit Jhope jugak.

Jin jungkook dan teahyung sudah berada dia kereta.

"Hyung aku baru teringat jimin takada dalam biliknya dan goeun noona pun takada dibilik jugak saat aku mengetuk pagi tadi."jelas jungkook.

"Oh jimin memberi mesej kepadaku supaya bertemu dihospita nanti"ucap V pada jungkook.

RM dan Jhope sudah masuk kedalam kereta. Para maknae memandang para hyung dengan pelik.

"Aku baru perasan kenape kita semua pakai baju warna biru semuaa???"ucap Jin.

"Aku memakai kerana itu warna kesukaan rose"ucap jungkook

"Aku pun sama"ucap mereka bertiga serentak.

"HAHAHAH aku fikir aku sorang je berfikiran itu tapi ternyata kita semua sama . Hebat sungguh kesan rose pada kita semua"ucap jin sebelum memulakan penjalanan kita.

"Hyung tunggu mana suga hyung? Apa dia tertinggal dirumah"ucap RM dengan cuak kerana dia merasakan kehilangan sosok dingin itu.

Jin terkekeh mendengarkan itu. "Aniya, suga sudah berada disana hyung pun sudah membawa pakaian buatnya."ucapnya.

"Suga hyung tidur hospital semalam?Mesti ada sesuatu yang berlaku semalam "gumam jungkook.

.
.
.
.

Hospital Seoul 11am

Clekkk

"Oppa"tegur rose kerana terkejut dengan kehadiran gd malah lagi terkejut adik kesayangannya pun ada melawatnya.

"Hi noona"tegur doyoung yang berjalan dibelakang gd lalu bergerak menuju ke rose untuk memeluk kakak kesayangannya.

"Noona baik2 saja ? aku sangat risau mendengar berita tentang noona. aku sempat menangis tahu hiks nasib ada gd yang memujukku"keluh doyoung seperti budak kecil pada rose.

Rose tergelak melihat tingkah laku doyoung seperti baby kecil buatnya. "Alololo , doyoung ah noona baik2 saja , sudah jangan menangis lagi. Kamu itu kan anak lelaki mana boleh
nangis."ucap rose sambil menepuk bahu doyoung.

Doyoung melepas pelukkannya untuk mengelap airmatanya. "Aigooo seperti bocah kamu ni"tegur gd menghampiri rose.

Suga dan jennie tersenyum melihat keadaan itu.

Can I stay ?Where stories live. Discover now