PART 19

143 17 2
                                    

.

.

.

Berita tentang Rose pingsan di airport menjadi trending worldwide kerana peminat risau melihat darah yang banyak diwajah rose ketika itu.Tapi YG mengeluarkan statement bahawa rose dalam keadaan baik2 saja kerana taknak mereka terus menanyakan lagi tentang itu .

.

BTS DORM.

"Hyung lihat, siaran sudah bermula"ucap jungkook dengan semangat untuk melihat buah hatinya saat itu.Jimin meletakan telefon disisinya untuk melihat adiknya.

Mereka melihat berita secara live menyambut kedatangan blackpink di airport.Jimin mencari adiknya yang menyorok dibelakang jennie saat itu.

"Hyung kenape rose duduk dibelakang sekali, aku ingin melihatnya kerana dari tadi hanya menunduk wajahnya"jelas jungkook.Jimin pun memerhati adiknya saat itu, apa yang dikatakan oleh jungkook benar sekali.

"Ya tuhan jaga adikku disana"batin jimin.

" HYUNGGG ! lihat rose didukung oleh jihoon hyung , wajahnya penuh dengan darahh hyungg."jerit jungkook dengan kuat.Jimin terkejut dan melihat wajah adiknya penuh dengan darah membuat matanya sudah merah menahan airmatanya.

"Hyung, Cepat kita kesana , biar aku memandu kereta ke hospital."ucap jungkook kepada jimin . Jimin seperti orang hilang arah.Jimin terus keluar tanpa menukar baju nya.

"Rose tunggu oppa please. Bertahan roseyah, jangan pergi dari oppa."guman jimin yang sudah menangis diam disebelah jungkook.

"Rose tunggu aku , jeball demi abangmu bertahanlah"guman jungkook dengan matanya sudah berkaca2 dari tadi.

.

SHOOTING DRAMA GOEUN.

Setelah selesai bahagiannya. Goeun duduk berehat dan makan diruangnya. Salah satu staff disitu tiba2 saja menyatakan "Yak kalian cuba kalian berita harini rose blackpink pingsan dengan mukanya penuh dengan darah semasa di airport"ujarnya kepada kru disitu.

Goeun mendengar apa dikatakan oleh staff tersebut terus berlari meninggalkan set lakonan itu dan memandu menuju hospital minho.Mereka disitu terpana dengan keperginya dengan tiba2.

"Yak rosessi. Unnie mohon tunggu unnie disana. Jangan pergi . Jangan tinggalkan unnie disini. Unnie gagal jadi kakak terbaik untukmu roseyah."jerit goeun dengan matanya sudah sembab  menangis sepanjang perjalanan.

.

YG ENTERTAINMENT

Gd begitu sibuk tapi melihat apa terjadi kepada adiknya seketika itu. Pintu studio tiba2 saja terbuka dengan dia melihat doyoung yang sedang berdiri dengan muka seperti baru lepas menangis.

"Hyungg. apa kau tidak melihat berita tentang rose noona?"tanya doyoung untuk memastikan gd sudah mengetahui belum berita itu.

"Wae.bukan harini mereka akan pulang dari Thailand mungkin saja mereka sedang berehat didormnya."ucap gd dengan santai.

"Hyung. rose noona pingsan di airport dan dibawa ke hospital. Mukanya penuh dengan darah hyung."ucap doyoung dengan tegas kepada gd menyatakan kebenaran.

"Kau jangan nak menipuku doyoungah. Aku tak percaya sekali tentang itu"sahut gd kerana tidak percaya dengan doyoung.

"Yak hyung cuba kau lihat dimedia sekarang"jerit doyoung. "Aku tak mereka cerita lihat noona menjadi topik hangat sekarang"ucap doyoung.

Gd mengambil telefon dengan melihat berita harini. Mata gd sudah berair melihat berita tentang adiknya. "Aniya rose jangan tinggalkan oppaa"ucap gd lalu bangun dan mengambil kunci keretanya.

Can I stay ?Where stories live. Discover now