.
.
.
."Yeayyyyyyy finally"jerit rose setelah sampai ke rumahnya.
"Yak kau baru dua hari je tiada dirumah tapi kau seperti setahun baru pulang"sinis jimin.
"Biarlah oppa, janji aku bahagia"jelir rose pada jimin sebelum masuk kedalam biliknya. Rose baru saja duduk dikatilnya lalu membuka telefonnya yang ditinggal dibiliknya.
"Ya tuhannn"terkejut rose banyak sekali mesej dari membernya.
Rose lalu menelefon jisoo unnie kerana takut menelefon jennie dan lisa saat itu.
"Hello unniee, maaf aku ada hal selama beberapa hari ini. Aku baru ada masa membuka telefonku"tipu rose. Rose mendengar jisoo mengeluh kasar disana.
"Hmm,oh begitu. apa lagi ?"tanya jisoo dengan datar.
Rose faham jisoo merajuk kerana tidak memberi khabar dirinya selama dua hari ini.
"Unnnieeee.Sorryyyyy"ucap rose dengan manja.
"Ahaaaaaaa, baiklah aku kalah sekarang tapi denganku kau selamat tapi tidak dengan lisa dan jennie. Unnie ucapkan goodluck ye. Bye rosesiii"ucap jisoo sebelum menutup telefonnya.
"Yak unnnie"ucap rose kerana kesal jisoo langsung mematikan telefonnya. "Matilah aku esok"guman rose lalu matanya tuju ke calendar dimejanya.
"Esok birthday jennie unnie. Aku akan membuat sesuatu untuknya"ucap rose lalu menelefon seseorang disana.
.
DORM BLACKPINK.
"Lisayaaa apa rose membalas pesananmu?"tanya jennie sambil melayan siaran di television.
"Aniya unnie bahkan aku sudah telefon berjuta kali tapi tak diangkat. Tunggu esok aku akan membunuhnya esok"jelas lisa dengan marah.
"Unnie pun"jennie dengan datar.
Mereka sangat kesal kerana rose mendiamkan mereka bertiga tanpa merespon pesanan mereka. Mereka sudah datang ke mansion rose tapi member bts bagitahu rose keluar bersamanya ayah dan kakaknya.
Jisoo baru saja keluar dari bilik dengan senyuman dibibirnya. Jennie dan lisa pelik dengan sikap jisoo harini.
"Unnie kau sangat menyeramkan malam ini"ucap lisa setelah jisoo duduk diantara mereka berdua.
"Hahahha jika aku menyatakan ini kalian mesti cemburu dengan unnie"ucap jisoo dengan bangga.
"Yak apa sampai kami berdua kena cemburu dengan unnie"tanya jennie kerana panasaran dengan jisoo saat itu.
"ROSE"ucap jisoo
Lisa dan jennie terkejut lalu menunggu apa yang ingin dikatakan oleh jisoo.
"Dia menelefonku sebentar tadi"ucap jisoo.
"Haa unnie tipu"celah lisa
"Aku pun rasa unnie tipu, mana mungkin mesti dia akan menelefonku dulu"ucap jennie.
Jisoo pun menunjukkan bukti bahawa rose menelefonnya. Jennie dan lisa terkejut terus cuba menelefon rose saat itu jugak.
"Yakkk apa kalian lakukan?"terkejut jisoo kerana melihat mereka berdua sibuk menghubungi rose tapi sayang rose tidak menjawab panggilan mereka.
Mata lisa dan jennie sudah berkaca kerana mereka sangat kesal kerana tidak ingin mengangkat panggilan mereka. Jisoo terkejut melihat lisa dan jennie seperti ingin menangis.
"Yak kalian mungkin rose sudah tidur. Jangan risau esok kita akan berjumpa dia"pujuk jisoo.
"Sudah kita harus tidur sekarang.Selamat malam kalian"ucap jisoo. Lisa dan jennie melangkah lemah masuk kedalam bilik masing2.
YOU ARE READING
Can I stay ?
SachbücherSeorang gadis menjalani kehidupan sebagai seorang idol di Korea Selatan baru sahaja didebutkan oleh YG . Band girl yang dinamakan sebagai BLACKPINK yang mempunyai empat orang iaitu JISOO,JENNIE,ROSE and LISA. Setelah berjaya menawan hati pengemar m...