PART 27

98 13 0
                                    

.
.
.
.

Pagi-pagi sudah kesejukkan kerana kehujanan yang tidak berhenti dari subuh membuat suasana pagi itu sangat sejuk. Jin dan suga sibuk membuat sarapan untuk adik-adiknya dan dibantu oleh goeun sebelum dia berangkat pergi kerja.

"Noona, ini hanya tinggal untuk hidang. Noona pergilah bersiap dan berehat seketika dan kejutkan rose untuk sarapan."pinta jin yang sedang mencuci peralatan yang digunakan selepas memasak.

"Gomawo jin, Sebentar ye nanti noona bangunkan rose dan doyoung sekali."ucap goeun.

Sebelum goeun bergerak meninggalkan area dapur. "Noona apa hubungan rose dengan budak lelaki itu?"tanya suga kerana rose bukan seorang mudah didekati lagi lagi lelaki.

"Oh mesti korang cemburukan,noona pun taktahu rasanya maybe sebagai berkawan je. Ala nanti kamu tanya terus sama budak itu"jelas goeun sebelum masuk ke biliknya. Goeun tergelak kerana melihat wajah cemburu jin dan suga. Iyalah rose adalah adik kesayangan mereka.

"Ah hyung mana boleh rose dekat dengan budak itu. Apa aku kurang handsome atau cute dimatanya"rajuk suga kepada jin.

Jin ketawa melihat suga cemburu dengan si bocah itu. "Yak apa dengan budak itu saja membuat kau begini. Aku rasa budak itu muda lagi dari rose."ucap jin.

"Dan sudah pergi kejutkan mereka semua. Harini kita akan sarapan bersama-sama."arah Jin.

"Ne hyung"sahut suga.

.

Dimeja sudah dipenuhi dengan para member bts dan goeun. Doyoung yang baru saja duduk dimeja itu dipandang tajam oleh ke tujuh lelaki disitu. Goeun perasan dengan pandangan itu.

"Yak apa kalian lakukan seperti ingin memakannya"marah goeun kepada adik-adiknya.

"Apa hubungan kamu dengan rose"tanya jimin dengan tegas. Doyoung merasa aura dingin itu mampu menelan air liurnya.

Nasib doyoung sangat beruntung kerana rose datang tepat pada masanya dan terus duduk antara doyoung dan suga. Setelah duduk rose seperti pelik dengan suasana seperti tegang apabila kesemua abangnya dan jungkook memandang doyoung dengan tajam.

"Yak apa kalian ada masalah dengan adikku"jelas rose lalu mengisikan makanan kepada doyoung. rose tahu doyoung tak selesa saat itu.

"Gomawo noona"ucap doyoung.

"NOONAAA"jerit mereka kecuali jungkook yang sudah tersenyum.

"Yup. Rose sunbaenim menyuruhku menjadi adiknya. Aku sudah kenal sama noona hampir 2 tahun. Aku bersyukur kerana noona banyak memberi semangat buatku saat aku drop"jelas doyoung dengan berani menyatakan.

"Aigoo kiyowo. Ayuh selesaikan makananmu noona hantarkan kamu ke dorm dan noona ingin berjumpa dengan gd oppa"ucap rose sambil mengusap kepala adiknya.

"Yak rose aku sebagai abangmu tak pernah kau melayanku seperti itu"rajuk jimin.

"Oppa pun"ucap jim, suga , v , Rm dan jhope.

"Yak kalian kan abangku seharusnya memang kalian yang harus manjakanku bukan begitu"ucap rose menjelirkan lidahnya.

"Sudah makan cepat.Jangan bergaduh didepan rezeki"marah goeun lelah pergaduhan merebut kasih sayang rose.

"Oppa semua jangan risau kalian semua ada tempat special disini"ucap rose sambil menunjuk dihatinya.

Mereka semua tersenyum mendengar itu tapi tidak dengan jungkook. "Kenape dia tidak menyebut namaku. Apa ia masih marah kepadaku? aku harus mintak maaf kepadanya"guman jungkook.

.

Rose sedang bersiap untuk keluar menghantar doyoung pulang ke dorm dan menjenguk gd oppa yang sibuk dengan ablum terbarunya. Tiba2 saja pintu biliknya terbuka seperti ada orang memasuki biliknya.

"Yak doyoungah tunggu sebentar noona ingin mengambil sesuatu. Doy....." lidah rose kelu kerana melihat yang berdiri didepannya bukan adiknya malah si jungkook. Jantung rose berdebar dengan kencang.

"A...apa yang kau cuba lakukan?"tanya rose.

"A..ku kesini ingin memohon maaf tentang semalam."ucap jungkook.

"Oh tentang itu? aku sudah melupakannya.Jangan memikirnya lagi."ucap rose dengan gugup kerana saat itu jungkook menatap matanya. Rose memutuskan eyes contact.

"Rose."panggil jungkook dengan perlahan.

Jungkook mendekati rose dan membawa tangan kecil rose ke dadanya. Rose terkejut tapi dia biarkan apa yang ingin jungkook lakukan.

"Apa kau merasakan debaran didadaku? seperti aku sudah gila kerana aku lelah mengawal degupan jantung setelah melihatmu rose. Apa kau pernah jugak merasakan sama dengan diriku"tanya jungkook.

Rose mengigit bibir bawahnya kerana perkara yang dia takuti benar berlaku sekarang. "Apa yang harus aku lakukan ?"guman rose.

Rose menarik lembut tangannya dari pegangan jungkook. "Jungkook.Maaf aku hanya menganggapmu seperti oppa2 yang lain.Kau sudah ku anggap seperti abangku sendiri. Rasa itu takada padaku. Sekali lagi maaf jungkook. Terima kasih menyayangiku tapi aku tak layak untuk itu jungkook. Cintamu sangat tulus buatku."ucap rose walaupun hati rose saat itu sudah mula menyayangi jungkook lebih dari sebagai abang tapi disebabkan penyakitnya itu.Rose takut memberi harapan palsu kepada semua orang.

"Oh begitu ye. Apa aku tak sehebat gd hyung ke baru aku layak untukmu rose?"ucap jungkook seperti menahan marahnya.

"Aniya. ini takada kaitan dengan siapa pun. Ini keputusanku. Sekali lagi maaf"ucap rose sebelum keluar meninggalkan jungkook sendirian dibiliknya. Rose menahan airmatanya dari turun.

"Noona aku tunggumu dikereta."jerit doyoung dari luar rumah. Rose cepat keluar dan memasuki kereta miliknya.

"Noona apa yang terjadi? kenapa noona menangis?"ucap doyung dengan panik melihat kakaknya tiba2 saja menangis.

"Doyoung. jungkook meluahkan perasaannya kepadaku tapi noona menolaknya"ucap rose dalam sendu.

"Kenape noona menolaknya? bukan noona menyukainya?"balas doyoung dan menarik tubuh rose kedalam pelukkannya.

"Noona rasa hanya tidak layak untuknya. Hidup noona tidak tahu sampai bila dan noona takut mengecewakan dia jika noona tidak mampu untuk berjuang nanti."jujur rose saat itu. Benar rose menolak jungkook kerana dia taktahu apa yang akan berlaku nanti dan dia takut akan mengecewakan ramai orang nanti. Rose ingin pergi tanpa menyakiti perasaan lain.

"Ishhhh, noona apa kau fikirkan itu adalah salah belaka. Semua orang akan mati noona. Kita hanya taktahu bila masa itu noona. Entah aku yang pergi dulu sebelum noona. Haa kita taktahu, so sementara kita hidup kita harus mengunakan waktu dengan sebaiknya. Kesian jungkook hyung noona . Apa noona tak kesian kepadanya."ucap doyung.

Doyoung benar apa yang harus aku lakukan agar jungkook maafkannya. "Gomawo doyoungah kau sangat matang daripadaku. Noona akan selesai masalah ni dengan secepatnya"ucap rose dengan tersenyum. 

.
.
.
.
.
.

See you soonn

Jangan komen & vote

Can I stay ?Where stories live. Discover now