PART 13

144 16 1
                                    

.
.
.
.

Han River 2018, 540 pm

Terdapat seorang gadis duduk dihujung taman tersebut untuk menyembunyikan identitinya dari orang awan dan gadis itu adalah jennie.Jennie seperti orang kebingungan apabila mengingati keadaan dihospital tadi.

Flashback

"Thanks jen,sudi lawat ommaku,hati2 dijalan jennieyaah"ucap temannya jennie sebelum jennie keluar dari ruang bilik rawat tersebut.

"Neee,semoga ommamu cepat sembuh. Aku pulang dulu"ujar jennie dan melambaikan tangannya kepada temannya dan menutup pintu dengan perlahan kerana omma temannya sedang berehat.

Jennie pun berjalan tanpa arah tuju kerana ia ingin melihat suasana hospital disitu,dan tanpa jennie berhentikan langkahnya apabila mendengar yang sangat ia kenali iaitu GD oppa.Pada mulanya jennie fikir dia hanya salah dengar tapi perasaannya melonjak untuk menghampiri suara itu dan................................. "OMG roseeeee kenape ia ada disini????????"teriak jen didalam hatinya.Jennie mengambil langkah untuk mencuri dengan perbualan mereka dan menyorok disebalik pintu.

"Jika sesuatu berlaku kepadaku aku harap kalian bisa redha.Aku tidak mau melihat kalian sedih kerana diriku,Arasoo oppa"

Deg

Jennie dengan cepat menutup mulut agar tidak mengeluarkan suara apabila mendengar bisik rose.Jennie melihat mereka semakin hampir dengannya, jennie sempat melarikan diri ditengah orang ramai dan berjaya dari hospital tersebut.Jennie memandu kereta ketempat yang paling sesuai untuk menenangkan hatinya yang sedang tidak baik sebelum pulang dari dorm.

End Flashback

"Wah chaeyoung kenape kau begitu hebat menutupi kesedihanmu. Aku tak kuat rose, aku tak kuat kehilanganmu, kau begitu berharga bagi kami roseyah. Aku sudah menganggapmu sebagai separuh hidupku sama seperti member lain.Selagi aku hidup aku akan menjagamu sebaik mungkin dan aku mohon kuatlah demi kami''ucap jennie sambil tangannya meremas baju didadanya kerana rasa sakit menahan tangisnya. Mata jennie sudah sembab kerana sudah dua jam ia menangis.

Dorm BTS.

Jungkook berjalan seperti orang kehilangan arah apabila ia mengetahui sesuatu tentang orang telah berjaya merebut hatinya saat ini.Jin dan RM melihat maknae begitu sangat terkejut kerana Jungkook tidak pernah sekali bersikap begini.RM ingin menegurnya tapi dihalang oleh Suga dari belakang.

"Bagi dia menenangkan dirinya dahulu sepertinya dia ada masalah,selepas ,dia sudah okay baru kita menanyakan kepadanya"ucap Suga lalu duduk di sofanya.

Drikkkkkk

Telefon RM berdering lalu ia menjawabnya.

"Hyung apa jungkook ada disana?"tanya jimin dengan laju.

"Yak apa kau begitu ribut sekali jiminssi ? Jungkook baru je sampai didorm kita tapi ada sesuatu kepadanya."jelas RM

"Ahhh,Syukurlah dia ada disana.Aku fikir dia tangkap oleh paparazi tadi.Tunggulah aku bertemunya dengannya"bebel jimin.

"Baiklah hyung aku tutup dulu,Jumpa jap lagi"ucap jimin dengan pantas.

.

BILIK JUNGKOOK

Jungkook mengurungkan diri didalam biliknya. Jungkook seperti termimpi apabila wanita telah membuat berjaya membuka pintunya mempunyai penyakit yang berbahaya dan boleh membawa kematian.Jungkook sangat terkesan sekali.

"Aku akan jatuh cinta hanya sekali saja dan aku hanya ingin ROSE saja dalam hatiku. Aku akan memperjuangannya walaupun nyawaku sebagai gantinya"guman jungkook.

Jungkook  fikir dia harus memberi rose kekuatan apabila rose perlukan.Dia akan membuktikan bahawa cinta pertamanya akan membawa sesuatu bahagia untuk rose. Itu janjinya buat rose.Jungkook akan merahsiakan dari semua orang bahawa dia sudah mengetahui.

.

RUMAH GOEUN, 9pm

"Opppaa.....apa oppa tahu jungkook dimana?"tanya rose kerana dia pelik jungkook tiba2 saja menghilangkan diri dihospital tadi.

"Oppa baru saja menelefon member oppa ternyata dia sudah ada didorm kami.Kenape kau menanyakan pasalnyaaa"goda jimin apabila muka adiknya sudah kemerahan.

"Aniya,aku hanya risaukan dia kalau dia ditangkap oleh paparazi ke? Bahaya tahuu"jelas rose dan perlahan bangun dari duduk lalu belari masuk ke biliknya.

Jimin,Gd dan goeun memandang antara satu sama lain dan HAHAAHAHAHAH
AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAAHHAHAHAHAHAAHHAHAHAHAA . Mereka ketawakan rose kerana kantoi menunjukkan bahawa dia risau kepada jungkook.

"Hyung, noona nampaknya adik kita sedang jatuh cinta"ucap jimin sambil mengelap airmata yang keluar.

"Aku harap jungkook tak sia2 kan rose. Kalau dia buat adikku menangis dia akan berhadapan denganku"jelas gd dengan tegas.

"Oppa jangan risau aku nampak keikhalasan dari mata si jungkook itu.Aku senang kalau dia dengan rose.Tapi kalau dia membuat adikku menderita.Siaplah dia, kalau tak dapat dia kau akan kena denganku jiminssi"jelas goeun memandang jimin didepannya.

Jimin hanya menelan air liurnya kerana melihat raut wajah kakaknya ketika itu. "Aniya, belum sempat hyung dan noona buat, aku yang akan membuatnya dulu"ucap jimin.

"Jimin, apa kau lihat jennie dihospital tadi?"ucap gd dengan tiba2 kepada jimin.

"Aniya hyung kenape kau menanyakan kepadaku"jawab jimin.

"Oh tak ada apa. Mungkin mataku yang silap kerana aku terlihat dia berlari keluar dari hospital sambil menangis.Mungkin orang lain kut"ucap gd sambil meminum air kopinya.

Rose baru saja ingin keluar dari biliknya terdengar perbualan abang dengan kakaknya."Apa gd oppa lihat jennie unnie dihospital.Mati aku kalau dia tahu penyakit aku ini.Takapa esok aku akan melihat reaksinya kepadaku"guman rose lalu membaringkan diri di katil.

Moga aku dapat bertahan dengan lebih lama , Rosie 🥀

.

.

.

Jeng Jeng Jeng

Apa jennie akan memberitahu rose tentang dia sudah tahu pasal rose???????

Can I stay ?Where stories live. Discover now