.
.
.
.HOSPITAL SEOUL , 10am
"Baiklah minho saya balik dulu. Apa-apa khabar tolong segera bagitahu kepada saya. Terima kasih atas kerja keras kamu. Saya terhutang budi pada kamu"tulus Park Sean kepada minho atas kegigihannya mencari jalan untuk penyembuhan puteri bongsunya.
"Ani tuan, saya lakukan ini sebagai doktor dan seorang abang untuk rose.Saya sudah menganggapnya sebagai seorang adik. Dia sangat spesial dihati kita tuan. Saya taknak kehilangan itu."ucap minho.
"Baiklah kalau begitu. Saya minta diri dulu."ucap Park Sean sebelum keluar dari ruangan itu.
Semasa berjalan itu menuju ke pakrir bawah. Tubuh Park Sean terkaku apabila melihat seseorang yang sangat mirip dengan arwah isterinya. Dengan pantas dia menghampiri sosok itu.
"Noona apa kau sudah selesai"tanya Jihoon
"Sudah, noona baru saja selesai didalam. Noona rasa ingin tidur saja"jelas lee ji ah kerana penat dengan rawatan penyakit itu.
"Noona"lidah jihoon terkaku apabila melihat sosok tubuh yang berdiri dibelakang kakaknya.
"Kenapa dengan kam-"ucap lee ji ah sambil menoleh ke belakang dan "Oppa" ucap lee ji ah dengan sangat terkejut.
"OPPA" jerit Park Sean kerana terkejut perempuan itu memanggil oppa seperti arwah isterinya.
"LEE JIAH APA ITU KAU?"tanya Park sean separuh meninggi.
Perkara yang paling ditakutkan oleh Marga Lee telah terjadi.
"Oppa aku biar aku jelaskan dulu."rayu lee ji ah dengan matanya sudah berair. Jihoon takut kakaknya pingsan gara gara ini.
"Hyung bawa bertenang dulu, bagi noona terangkan dulu?"ucap jihoon sambil mengusap bahu Park jin
"APA KAU CAKAP BERTENANG.KAU TAHU APA YANG DIA LAKUKAN KEPADA AKU DAN ANAKNYAA"marah Park Sean.
Lee ji ah sudah seperti orang hilang akal kerana terlampau banyak dosa yang dilakukan kepada suaminya dan anaknya. Dia rela dibenci oleh mereka janji mereka selamat.
Tanpa sedar tubuh lee ji ah sudah jatuh merosot kerana ia baru saja sembuh dari sakit malah ditambah dengan beban ni. Nasib jihoon sempat menahan tubuh kakaknya daripada jatuh kebelakang.
Park Sean kaku melihat isterinya yang sangat pucat dan kehilangan kesedaran. Jihoon terus mendukung kakaknya kedalam ruang kecemasan.
Doktor disitu sangat kelam kabut menguruskan lee ji ah didalam. Park Sean masih setia menanti diluar sana kerana hatinya tidak tenang melihat wajah pucat lee ji ah sangat itu.
Jihoon baru saja keluar dari bilik ruangan lee ji ah dengan wajah lelah. Jihoon sangat terkejut melihat abang iparnya masih menunggu dibilik itu.
"Oh aku fikir kau sudah pergi."ucap Jihoon.
"Ada apa dengannya?"tanya Park Sean dengan perlahan.
"Marilah ke taman sana. Sudah tiba masanya aku akan menceritakan segala kepada hyung. Aku sudah lama menunggu saat ini."ucap jihoon lalu menuju ketaman hospital disitu untuk menghirup udara segar dan Park Sean pun mengikut jejak jihoon dari belakang.
.
"Rose kau sudah bangun"ucap suga apabila melihat dahi rose berkerut.
"Hmmm"sahut rose dengan lemah.
"Baiklah oppa ambikkan sarapan buat kamu.Tunggu ye"ucap suga lalu meninggalkan bilik rose.
Rose mengumpul segala tenaganya untuk bangun dari katilnya tapi kepalanya masih berat.Rose hanya bersandar pada kepala katilnya lalu mencari telefonnya. Terdapat banyak pesanan dari membernya dan rose membalas pesanan.
YOU ARE READING
Can I stay ?
Non-FictionSeorang gadis menjalani kehidupan sebagai seorang idol di Korea Selatan baru sahaja didebutkan oleh YG . Band girl yang dinamakan sebagai BLACKPINK yang mempunyai empat orang iaitu JISOO,JENNIE,ROSE and LISA. Setelah berjaya menawan hati pengemar m...