.
.
.
.7.00am , Seoul 2018
Suasana dorm yang diduduki oleh empat gadis itu sangat dingin kerana kejadian dua tahun menyebabkan hubungan mereka semakin jauh.Jisoo hanya menghabiskan masanya dalam bilik dan jisoo tak berusaha untuk berbaik dengan rose. Jennie dan lisa tidak mampu untuk mencairkan ego si jisoo malah rose pun semakin lama semakin jauh dengan mereka. Rose terlampau kecewa dan terluka dan perkataan yang jisoo lontarkan kepadanya.Rose bersikap dingin kesemua membernya.
.
BILIK ROSE 🥀
Ringgggggggg
Rose meraba telefon mencari telefon membunyi pada pagi buta.Setelah mengapai telefonya lalu menjawabnya tanpa melihat siapa yang menghubunginya.
"Hello" ucap rose dalam separuh sedar
"Yak rosesiii bangunlah, apa kau lupa kau ada temu janji dengan doktor minho. Oppa dengan unnie sudah ada dibawah dormmu.Ish budak nakal sekali"bebel jimin kepada rose. Rose mendengar perkataan temu janji terus terbangun lalu mematikan telefonnya dan masuk kedalam bilik airnya.
Jennie sedang duduk di ruang tamu sambil meminum secawan kopi dengan membaca majalah.Jennie melihat rose seperti terburu2 keluar dari dorm itu.
"Rose kau kenape begitu terburu2 apa kau ada kerjaan yang kau lupa ?"tanya jennie.
"Oh aku ? aku ingin keluar sebentar. bye" ucap ringkas rose buat jennie.Jennie mengeluh melihat perubahan rose seperti dingin terhadap mereka. Selepas incident itu jisoo dan rose tidak pernah bercakap sesama mereka hanya dihadapan kamera hanya mereka bercakap seolah mereka pelakon paling hebat menyembunyikan dari media dan para peminatnya.
.
HOSPITAL SEOUL
"Okay rosessi, setelah aku membuat memeriksa kepadanya, persen untuk kau sembuh sangat tinggi. Tahniah kerana mengikut segala apa yang aku suruh lakukan dan teruslah berusaha sampai kau benar2 bebas dari cancer ini"jelas doktor minho kepada rose. Mereka tersenyum mendengar perkataan dari minho mengenai kesihatan adiknya.
"Ya tuhan terima kasih kerana selalu ada untuk berita gembira ini."guman jimin dan goeun. Gd tidak mengikut kerana ada sesuatu penting yang tidak dia elakkan.Rose senyum kerana dia berjaya kuat untuk mereka walaupun hubungan dengan membernya terlalu jauh untuk dicapai.
"Rose oppa dengar blackpink akan membuat persembahan di award MAMA minggu depan? tanya jimin setelah mereka keluar dari bilik doktor minho.
"Nde oppa aku pun ingin menyampaikan kepadamu malah kau sudah mengetahuinya. Tapi aku sangat takut oppa seperti aku akan membuat masalah besar nanti" jelas rose.
"Apa yang nak dirisaukan GD oppa dan oppamu kan ada disana nanti,unnie akan menonton kalian di TV sahaja. Aku seperti tidak sabar melihat reaksi kamu berdua pura2 tidak mengenali satu sama lain.Mesti akan kelakar sekali."ucap goeun menahan tawanya.
"Yak unnie sengaja nak cari gaduh denganku. Selepas awards itu apa boleh terus ke rumah unnie saja?"tanya rose sambil memeluk lengan goeun.
"Boleh saja rose,waktu itu unnie sedang cuti berapa hari untuk melayan baby besar unnie ini."jawan goeun sambil mencium pipi adiknya.
"Arggh aku pun mau ikut rose noona. Apa aku boleh ikut sekali noona"pinta jimin sambil membuat muka cutenya.Goeun tak sampai hati melihat adik lakinya begitu.
YOU ARE READING
Can I stay ?
Non-FictionSeorang gadis menjalani kehidupan sebagai seorang idol di Korea Selatan baru sahaja didebutkan oleh YG . Band girl yang dinamakan sebagai BLACKPINK yang mempunyai empat orang iaitu JISOO,JENNIE,ROSE and LISA. Setelah berjaya menawan hati pengemar m...