.
.
.
.
.DORM BLACKPINK
Setelah mengemas pakaian dan barangan mereka untuk dibawa ke rumah sementara mereka.Jennie membantu rose mengemas pakaiannya kerana rose tidak suka dalam hal itu. Adik kesayangan kan ? taklah jennie taknak rose kelelahan saja dan mengetahui bahawa hubungan rose dengan gd semakin jauh kerana gd menanyakan rose kepadanya. Rose sudah block no gd dari telefonnya kerana terlalu kesal.
"Apa kalian sudah siap mengemasnya? Manager kata dia akan menjemput kita petang ini."ucap jisoo melihat ketiga membernya sedang mengumpul barang mereka diruang tamu.
"Nampaknya semua sudah siap"jelas lisa.
"Lisayyah kalau manager sampai kejutkan aku ye . Aku ingin tidur sebentar"ucap rose lalu bangun menuju biliknya.
"Unnie, rose seperti kelelahan kerana wajah pucat sekali."ucap lisa kepada jisoo. jennie mendengar itu terus bangun menuju bilik rose.
"Rose apa kau sudah makan ubat?"tanya jennie dengan perlahan.
"Oh unnie, sudah. Jangan risau aku hanya kelelahan saja. Aku tidur sebentar untuk mengumpul tenagaku semula."ucap Rose lalu membalikkan badannya membelakangkan jennie.Jennie pun lalu keluar dari bilik rose
Setelah jennie keluar. Rose memegang dadanya tiba2 saja berasa sakit. Rose berusaha bangun dari katilnya.Rose berjalan perlahan mencari ubatnya. Muka rose sudah berpeluh menahan sakitnya itu lalu rose menelan beberapa biji ubatnya. Rose berjalan semula ke katilnya untuk merehatkan badannya.
Selang beberapa minit rasa sakit itu berkurang. Rose ketiduran dengan tangannya memegang erat bantal peluknya.
.
YG ENTERTAINMENT
GD duduk melamun kerana rose tidak ingin bercakapnya dan seperti menjauh darinya. Gd terlalu sibuk belum sempat berjumpa adiknya sebelum ia shooting untuk programnya.
" Tunggu habis dari shooting nanti aku kan berjumpanya dan meminta maaf didepannya"ucap gd. "Aku harus belikan sesuatu ia suka , mesti ia akan memaafkan"fikir gd untuk mencairkan hati adiknya.
DRIKKKK
"Hello hyung"ucap jimin.
"Oh jimin kenape menelefon hyung"ucap gd pelik kerana jimin tiba2 saja menelefonnya.
"Haha, aku hanya memberitahu hyung bahawa rose cerita kepadaku bahawa hyung memarahinya. Apa hyung baik- baik saja?"tanya jimin kerana ia tahu kalau rose sedang merajuk dengan seseorang mesti dia akan mengabaikan orang tersebut.
"Hmm kau tahukan adikmu bagaimana. Dia sudah block hyung kau tahu tak? Hyung hanya menanyakan khabarnya melalu jennie saja.Jangan risau hyung akan cairkan hatinya nanti. Wait and see okay"ucap gd dengan bangga.
"Aku ingin ucapkan GOODLUCK hyung"jerit jimin.
"Yakkk kau seperti mematahkan semangatku saja."ucap gd.
"Aku hanya bergurau hyung.Aku pun butuhkan 2 minggu untuk mendapatkan maaf darinya"jelas jimin." Itu pun kerana aku tidak membelinya coklat. Kalau kes hyung membuat dia menangis. Aku rasa hmmmmm mungkin setahun kut"gelak jimin.
"Ya ampun hyung akan berusaha mendapat maaf darinya. Tunggu ye jimimssi. Hyung akan mencairnya hanya satu hari saja"ucap gd .
"Arasoo. Aku menunggunya. Baiklah aku menutup dulu dan jungkook kirim salam kepadamu. Bye hyung"ucap jimin sebelum menutup telefonnya.
Gd harus membuat sesuatu plan untuk mendapatkan maaf dari rose.
.
DI TENGAH BANDAR SEOUL.
YOU ARE READING
Can I stay ?
Non-FictionSeorang gadis menjalani kehidupan sebagai seorang idol di Korea Selatan baru sahaja didebutkan oleh YG . Band girl yang dinamakan sebagai BLACKPINK yang mempunyai empat orang iaitu JISOO,JENNIE,ROSE and LISA. Setelah berjaya menawan hati pengemar m...