.
.
.Di Mansion Park
"Ibuuu, wah banyaknya ibu masak seperti ada berita gembiraa"ucap goeun setelah tiba2 muncul diruang dapur.
"Ish kamu, terkejut ibu. Ibu merasa gembira kerana adikmu sudah dapat jantung baru goeun ah."ucap lee jiah tersenyum manis pada anak sulungnyaa.
"Jinjaaa ibu wahh akhirnyaa rose akan sembuh iya kan ibuu."ucap goeun terlalu senang dengan berita itu.
" Goeun ah panggilkan adik-adik kamu di ruang tamu. Ayah ingin menyampaikan berita ini sebelum makan nanti"arah lee jiah mengangkat semangkuk buah mulut untuk mereka semua.
"Baik"ucap goeun dan belari menuju ruang tamu dengan hati herbunga2.
"Yak hyunggg kembalikan remote, aku ingin menonton drama terbaru kawanku"teriak V pada RM
"Ani, kamu boleh saja menonton drama itu di netflix saja. Aku ingin menonton siaran sukan"ucap RM.
V seperti tidak terima lalu merebut remote TV pada RM dan mereka berdua berkelahi dan mereka terus menekan remote pada bertukar siaran pada TV.
Jimin , Jhope dan Suga hanya melihat mereka seperti angin berlalu.Jungkook dan jin baru saja turun dari bilik mereka hanya mengelengkan kepala saja.
"Hyung aku melihat mereka seperti kanak2 berebut makanan saja. Ish ini sangat memalukan kalau saja army tahu perangai mereka."ucap jungkook setelah tiba dia ruang tamu lalu duduk antara jimin dan jhope.
"Biarr "belum sempat jhope ingin bersuara. Ada sosok yang sedang berdiri di pintu ruang tamu dengan muka datarnya. Jhope melihat itu menelan air liurnya lalu memberi isyarat pada jimin dan jungkook.
"Yakkk apa kalian berdua cuba lakukan?? lihat kalian sudah buat ruang ini bersepah ??"Ucap goeun sedikit tinggi.
V dan RM berhenti berkelahi lalu menjatuhkan remote serta merta dan
"Salah satu member blackpink sedang didukung oleh seseorang lelaki yang dipercayai adalah gd bigbang masuk ke salah satu hospital di seoul. Selain itu kami mendapat beberapa sumber dari orang awan disekitar itu kondisi Rose kelihatan sangat parah kerana tubuh sudah dibanjir darah. Kami harap keada..."salah satu wartawan.
Prak
Satu mangkuk kaca terjatuh apabila wartawan itu menyebut orang paling mereka kenal.
Suasana sangat itu sangat kaku seperti tidak percaya apa mereka dengar dan lihat rakaman gd mendukung rose sambil berlari masuk ke hospital yang selalu mereka datang.
"No ini semua tipuu, ibu baru sangat berjumpa rose pagi tadi"ucap lee jiah yang baru saja datang setelah mendengar goeun membebel tapi sebaliknya ia mendengar berita yang sangat terkejut itu.
"Goeun ah jiminah , apa benar itu adikmu"ucap lee jiah dengan berketar dibibirnya sambil menunjuk video rose disiaran live tersebut.
Mereka semua masih tidak memberi respon kerana terlalu shock sampai kehadiran park jin dari belakang saja mereka tak perasan.
"Hey sayang kenape kamu menangis."ucap park sean yang sangat terkejut melihat isterinya terus memeluk dan menangis.
Mata park sean melihat anaknya berdiri kaku sambil memandang satu tempat iaitu TV didepan mereka. Park sean lalu cuba melihat berita siaran itu dan
"Ya tuhan anakkku"jerit Park Sean dengan kuat dan untungnya mereka semua tersedar dan terus bangun memandang wajah park Sean.
Mata mereka semua mengeluarkan airmata lalu menghampiri dan memeluk park Sean.
YOU ARE READING
Can I stay ?
No FicciónSeorang gadis menjalani kehidupan sebagai seorang idol di Korea Selatan baru sahaja didebutkan oleh YG . Band girl yang dinamakan sebagai BLACKPINK yang mempunyai empat orang iaitu JISOO,JENNIE,ROSE and LISA. Setelah berjaya menawan hati pengemar m...