.
.
.
.Selepas selesai konsert, para member blackpink berehat di ruang yang disediakan. Ada beberapa teman idol datang menyapa mereka dan mengucapkan tahniah kerana kerja keras mereka harini.
.
.
."Ahhhh unnie harini sangat melelahkan tetapi sangat menyenangkan bagiku"ucap lisa setelah melabuhkan punggungnya disofaa.
"Ne lisayaa unnie pun merasakannya jugak. Ayo kita kerja keras untuk konsert selanjutnya"senyum jisoo pada lisa.
Rose dari tadi hanya memerhati jennie yang sibuk bermain telefonya tanpa menghiraukan keadaan sekelilingan. Rose ingin menuju ke jennie tapi terhalang kerana.....
"Wahhhh blackpinkkkkk"jerit jhope setelah masuk kedalam ruangan mereka.
"Wahh oppa kalian datang kesini, kami fikir kalian sudah pulang"ucap lisa
Para member bts masuk bersama goeun saja kerana ibu dan ayah pulang kerana sudah larut untuk mereka menyapa mereka.
"Rose tahniah kau buat unnie lega harini"ucap goeun lalu memeluk tubuh adiknyaa. Goeun bersyukur sangat kerana penyakit rose bertahan selama konsert tadi.
Rose tersenyum dan membalas pelukkan goeun dengan lebih erat. "Ini semua berkat kalian mendoakanku"balas rose sebalik leher goeun.
Jennie sudah tahan perasaannya terus bangun. "Unnie dan oppa aku pulang dulu, Ada hal dirumah, lisa dan unnie jumpa di dorm" ucap jennie tanpa memandang rose dan keluar dari ruangan itu.
"Unnie"gumam rose tapi goeun mendengarnya.
"Rose jennie sudah mengetahuinya"bisik goeun.
Mata rose terbuka dengan luas. "Apa yang unnie maksudkan? Aku tak mengerti?"sungguh rose tak faham apa yang dikatakan oleh kakaknya.
Goeun menarik rose untuk menjauh dari mereka seketika. "Tiada apa yang unnie taktahu tentangmu rose, cukup rose kau buat mereka seperti begitu. Kau membuat mereka seperti itu. Apa kau tak takut bila mereka tahu tentang konsert ini Rosesii?"ucap goeun separuh berbisik.
Mata rose terlihat sangat rasa bersalah apa dia lakukan dan mungkin para member tidak akan setuju tentang itu. "Mian unnie, ini untuk kebaikan mereka jugak unnie. Aku taktahu apa yang terjadi untuk masa hadapan dan aku hanya ingin pergi dengan caraku sendiri."ucap rose dengan lemah.
"Bagus, nampaknya kau seperti menyerah rose. Apa kau ingin meninggalkanku jugak rose sii? Apa kau tidak ingin berjuangan selagi ada nyawa didalam tubuhmu"ucap goeun sedikit kesal dengan tindakan rose.
Otak rose seperti buntu untuk menjawabnya kerana ia takut memberi banyak harapan pada mereka yang tak mungkin dia tunai kedepan hari. Semakin hari rose fikir apa dia mampu?
"Baiklah, berfikirlah dengan matang rose. Unnie pulang dulu."ucap goeun.
"Jimin,noona pulang dulu ada hal"ucap goeun tanpa menunggu jimin menjawabnya.
Mereka semua bingung apa dengan sikap gouen dan terus memandang rose dihujung sana.
"Rose, apa yang berlaku"ucap jimin menghampiri rose yang hanya berdiri saja.
Lamunan rose tersentak kerana oppanya memegang bahu. "Ani oppa, aku baik2 saja. Oppa aku ingin pulang bersama memberku ke dorm. Boleh kan?"pujuk rose.
"Apa tak boleh. Untukmu semua boleh"ucap jimin.
"Ayuhlah kita pulang ini sangat larut untuk kalian. Berehatlah secukupnya, rose jangan lupa makan ubatnya. Jumpa esok ya rose."ucap Jin sebelum mereka bergerak pulang ke mansion.
"Wah malam ini kau sangat hebat sayang"bisik jungkook sambil mengelus rambut rose. Pipi rose sudah kemerahan menahan malu.
"Ish jungkook ini menyebalkan sekali kamu"marah rose.
"Hhahahahahhhahha"mereka semua tergelak melihat aksi itu.
.
.
.
Dorm blackpink.
Crekkk
Suasana dorm itu sangat sepi untuk seseorang baru pulang. Siapa lagi kalau bukan Jenniessi. Sebenarnya jennie menghabiskan masanya di sungai Han untuk meredakan hatinya tengah emosi. Jennie merasa bersalah kerana dia melukakan perasaan rose malam itu.
Langkah jennie perlahan menuju ke bilik jisoo dan lisa untuk melihat apa mereka sudah tidur.Kedua2 membernya sudah kelelahan sampai jennie mencium dahi mereka saja mereka tidak memberi respon.
"Bagaimana kalian tahu kalau salah seorang dari kita akan pergi"ucap jennie setelah masuk kedalam biliknya.
"Siapa yang akan pergi unnie"ucap seseorang dari dalam biliknya. Jennie terkejut.
"Siapa kau"ucap jennie lalu membuka lampu biliknya dan
"Ros...e. apa itu kau?"ucap jennie sedikit gugup.
"Iya ini aku dan aku menunggu unnie pulang. Ada yang perlu aku katakan. Apa unnie sudah tahu?"tanya rose dengan datar.
Deg
Jennie sangat terkejut kerana ia belum sedia untuk membahasnya akan membuat hati sakit.
"Rose boleh ke bercakap pada waktu lain. Hari ini unnie sangat lelah."balas jennie dengan datar. Jennie ingin saja menghilangkan dirinya saat itu.
Sebelum jennie ingin mengambil tualanya. Tangan rose menahan tangan jennie dan menarik jennie untuk duduk di katilnya.
"Unnie, maafkan atas tindakanku, aku membuat keputusan itu tanpa nasihat dari kalian. Aku fikir dengan cara ini aku dapat memberi kalian kesenangan kerana jika aku berada didalam blackpink akan membuat kalian menungguku yang tidak tahu akan sihat atau tidak pada masa depan. Aku melihat kalian terlalu lama hiatus membuatku rasa sangat bersalah. Kalau aku tiada kalian bisa melakukan apa2 saja tanpa memikirkan kondisiku semakin parah. Aku ingin kalian terusan perjuangan ini kerana kalian terlalu bekerja keras untuk berdiri sekarang dan terlalu sayang untuk berhenti sekarang. Aku akan terus mendukung kalian walaupun aku sudah tiada nanti."ucap rose dengan tulus.
Jennie sudah menahan perasaannya mendengar bicara rose sangat tulus. Apa mereka sangat pentingkan diri atau sebaliknya
"Ap..a perlu kau keluar dari blackpink? tetaplah bersama kami dan kami tak kisah kau pergi sementara dan selepas itu pulanglah dengan segera kerana aku jisoo unnie dan lisa selalu menunggumu tak kira beberapa kau ingin pergi tapi janjilah kau akan pulang?"ucap jennie dengan lemah. Jennie lemah kalau melibatkan orang dia sayang.
"Unnie aku mohon mengertiku. Aku taknak memberi harapan lagi selagi aku mampu aku akan berjuang jika saat aku sudah tidak mampu datanglah menjengukku dan menghantarku ke rumah baruku ye unnie. Beriku masa untukku berfikir. Jangan risau aku akan tetap menyayangi "ucap rose sambil memeluk jennie dengan erat.
Jennie memeluk pinggang rose dengan lebih erat. "Unnie mohon tetaplah denganku kerana aku tak sanggup berpisah denganmu rose. Kita sudah bertahun2 kenal dan aku sudah menganggapmu macam darah dagingku sendiri. Jika milik jantungku sesuai untukmu sudah aku donorkan padamu."ucap jennie menangis
"Unnie , sampai begitu sekali unnie apa kau cuba lakukan? kau membuat periksa jantung dan fikir ingin donorkan jantung buatku. Jangan mimpi aku akan menerimanya. Baik aku mati kalau aku hidup tapi kau pergi dariku. Jangan sekali melakukan itu kerana tidak menerimanya. Aku akan lebih membenci diriku."ucap rose kesal kerana jennie melakukan itu tanpa memikir dengan waras.
"Ani, aku sanggup mati dulu daripada kau mati rose. Aku tak sanggup menerima berita itu. itu akan membuatku gila rose hiks rose hiks jangan pergi hiks temani unnie tidur malam ni"arah jennie.
Rose membaringkan tubuh jennie dan bergerak tidur disamping jennie. Rose menarik tubuh jennie dan memeluk erat jennie. Dan dalam beberapa saat saja mereka berdua hanjut kedalam mimpi.
"Semoga akan pelangi bersinar setelah hujan ribut. Tetaplah bersama kami roseee"batin seseorang sebalik pintu jennie sambil mengelap airmata yang banyak mengalir keluar dan bergerak menuju ke kamarnya.
Jeng Jeng Jeng
YOU ARE READING
Can I stay ?
Non-FictionSeorang gadis menjalani kehidupan sebagai seorang idol di Korea Selatan baru sahaja didebutkan oleh YG . Band girl yang dinamakan sebagai BLACKPINK yang mempunyai empat orang iaitu JISOO,JENNIE,ROSE and LISA. Setelah berjaya menawan hati pengemar m...