PART 36

87 14 4
                                    

.
.
.

DORM BLACKPINK 12,30pm

"Unnie cepat sikit"jerit lisa kerana jisoo dan jennie lambat keluar dari bilik mereka.

"Haaa tunggu sekejap"sahut jisoo. Jennie pun baru keluar dari biliknya.Lisa terkejut melihat mata jennie sedikit sembab.

Lisa pun menghampiri jennie. "Unnie, kenapa matamu sembab? Unnie menangis lagi?"tanya lisa.

"Oh apa kelihatan lagi, unnie ingat sudah dah tak terlihat lagi. Aniya, unnie baik2 saja"jawab jennie.

Jisoo pun sudah keluar dari biliknya. "Ayuh kita gerak sekarang"ucap jisoo.

"Dia yang lambat"bisik lisa.

"Apa yang katakan lisayaaa"ucap jisoo dengan memandang lisa dengan tajam.

Lisa pun terus keluar dari dormnya sebelum jisoo melakukan sesuatu kepadanya.Jisoo dan jennie pun mengikuti lisa.

YG ENTERTAINMENT 12,55 pm

Setelah mereka sampai ke agensinya. Lisa laju berlari masuk kedalam agensinya untuk mencari sosok yang dirindui selama 2 hari. Jennie dan jisoo terkejut melihat maknaenya hilang dalam beberapa saat.

Rose dan doyoung sibuk makan tengah hari di cafe. Lisa yang nampak dari jauh terus berlari menuju ke meja rose. Posisi rose membelakang itu tidak perasaan dengan kehadiran lisa. Doyoung yang ternampak lisa dengan wajah marah berlari kearah mereka saat itu menelan air liurnya. Rose perasaan doyoung memandang kearah belakangnya dengan muka seram seperti melihat hantu.

"Doyoungah kenapa muka kau beg"ucap rose sambil memusingkan badanya kebelakangan. "Ya tuhan selamatkan aku harini"gumam rose saat melihat lisa dengan muka marah berlari kearahnya.

Lisa belari ke rose dan terus memeluk rose dengan erat. Rose terpaku kerana dia fikir lisa akan memarahinya. "Hey lisayaa"ucap rose kerana dia merasakan lisa sedang menangis.

"Kau hiks kau hiks"ucap lisa terisak2.

"Hey bertenang, aku disini lihat aku baik2 saja lisayaaaa"ucap rose memujuk lisa supaya dia sedikit bertenang.

Selama 5 minit lisa menangis dipelukan rose. Jisoo dan jennie pun sampai di cafe kerana dia menanyakan kemana lisa berada saat itu pada staf yg. Mereka beritahu bahawa lisa pergi menuju ke cafe.

Jisoo dan jennie melihat lisa sedang memeluk rose saat itu. "Kenape dengan lisa, rose?"tanya jisoo.

"Entah, aku pun taktahu. Aku fikir dia akan memukulku malah dia memelukku terus2"ucap rose.

"Diam kau"ucap lisa dan melepaskan pelukannya.

"Aigoo, habis basah bajuku. doyoungah apa kau mempunyai baju lebih"ucap rose setelah melihat bajunya sudah separuh basah kerana airmata lisa.

Jisoo dan jennie terketawa melihat wajah rose saat itu.

"Haha siapa suruh kau mendiamkan diriku lagi. So terima akibatnya"jelas lisa sambil mengelap mukanya dengan wet tissue.

"Lisayaa, aku baru pergi tak sampai 2 hari kau boleh menangis seperti ini bagaimana kalau aku pergi nanti. Ish lihat"ucap rose sambil mengelap bajunya yang terkena hingus lisa.

"Doyoungah, noona nak pinjam hoodie boleh??"tanya rose.

"Boleh, tunggu sebentar aku mengambil di lokerku"jawab doyoung.

"Apa maksudmu kalau aku pergi nanti"ucap jennie.

"Iyelah unnie, aku pun taktahu beberapa lama aku boleh hidup lagi"ucap rose dengan datar.

Can I stay ?Where stories live. Discover now