PART 3

185 21 4
                                    

.

.

.

Pada pagi yang cerah mencerah , rose kelihatan terbangun kerana sinaran sebalik langsirnya,sebelum rose cuba bangun dari tempat tidurnya dia terkejut kerana mendapati seseorang sedang memeluk dirinya, dan rose membuka selimut mendapati seorang yang rose tidak menyangka akan tidur memeluknya iaitu KIM JISOO.

FLASHBACK>

Selamanya jisoo berada dalam biliknya fikiran tertumpu hanya untuk si tupai bodoh itu, bagaimana kalau dia tak berfikir untuk memasuki bilik rose bukan rose akan menjadi teruk, dan kalau terjadi pada si rose mungkin jisoo takkan memaafkan dirinya selaku tertua dia akan bertanggungjawab kepada membernya.

"Apakah dia baik-baik saja? Apakah aku keterlaluan kepadanya? Aku hanya mau lebih terbuka kepada aku , apakah dia tidak mengetahui bahawa aku sangat menyayangi ?"guman jisoo. Entah kenape perasaan sayangnya kepada rose sangat tinggi kerana baginya rose sangat susah untuk mendekati , selain itu bila dia melihat ke dalam mata rose terdapat satu perasaan yang menyatakan bahawa dia tidak baik2 sahaja.

Setelah mengalahkan egonya Jisoo dengan perlahan membuka pintu biliknya dan membuka melihat bilik jennie , dia melihat jennie dan lisa tidur bersama dengan itu bukan pertama kali terjadi kerana lisa sangatlah rapat dengan jennie unnie.Setelah berlalu dari bilik jennie , jisoo terus membuka pintu bilik rose, dan melihat satu lampu kecil menyala disebelah katilnya. Jisoo menghampiri rose dengan meletakkan tangannya ke dahi rose dan merasakan demam rose semakin membaik, setelah merapikan katil rose sebelum pulang ke biliknya semula. Jisoo hanya ingin memastikan rose dalam keadaan baik.

Jisoo mendekatkan kepalanya dan memberikan satu ciuman pada dahi rose, "Rose jangan buat unnie khawatir lagi ye"ucap jisoo sambil mengusap lembut rambut rose. Baru selangkah jisoo pusing untuk kembali ke biliknya , tiba2 jisoo medengar suara rose seperti menangis terisak2.JIsoo langsung mendekati rose,

''Hiks hiks hiks hiks hiks oppa unnie ayah ibu hiks hiks hiks rose rin......duuu"esak rose dalam tidur.Jisoo terkejut mendengar apa yang rose merengek menyebut pasal keluarganya dan inilah kali pertama rose menyebut pasal hal peribadinya. Jisoo tidak menyangka bahawa rose mempunyai abang dengan kakak kerana rose kelihatan seperti anak tunggal. Jisoo hanya mengetahui bahawa dia hanya mempunyai ayah kerana haritu rose ketinggalan Hp nya dia ruang tamu kebetulan ayahnya hubunginya tetapi jisoo tidak sempat mengangkat.

Lalu terus naik ke katil rose dan membawa rose kedalam pelukan jisoo. Jisoo menepuk perlahan belakang rose untuk menenangkan rose.Seperti ajaib setelah jisoo memberi pelukan hangatnya kepada rose tangisannya semakin reda dan kembali tidur dengan senggukkan. Jisoo memeluk erat dan akhirnya dia pun tertidur situ kerana gantung mata tak mampu dia tahan lagi.

END FLASHBACK

.

Tiba-tiba telefon berbunyi, rose bangun dengan hati-hati agar unnienya tak terjaga, Setelah mengangkat panggilan yang merupakan dari manager mereka yang ingin mereka bersiap kerana CEO Hyun Suk ingin bertemu dengan member blackpink pada tenghari nanti.

" Nee oppa , arasoo nanti aku mengejutkan mereka," jawab rose untuk mengakhri perbualannya. Setelah itu, rose menghampiri jisoo unnie."Unnie bangunlah Unnie bangunlah"ucap rose sambil menyampar lembut pipi jisoo agar jisoo cepat menyedarkan diri.

Jisoo terbangun kerana merasa sesuatu sejuk menyentuh pipinya, dan perlahan membuka mata dan terkejut melihat rose sangat rapat dengan mukanya.Rose pun terkejut kerana mukanya sangat dekat dengan muka jisoo.

"Mian Unnie" ucap rose, jisoo hanya menganggukkan kepala dan cuba mengumpulkan segala tenaga untuk aktiviti pada hari ini.

"Unnie pasal semal...."ucap rose tapi dipotong oleh jisoo

Can I stay ?Where stories live. Discover now