..
Seoul 2018. 12 pm
Setelah member blackpink pulang kerana rose menyuruh mereka pulang kerana tak ingin melihat membernya kekurangan rehat. Rose memainkan jemarinya kerana rose ingin menyatakan sesuatu kepada jimin dan goeun.
Goeun melihat muka adiknya seperti gelisah.
"Rose kamu kenape seperti memikirkan sesuatu?"tanya goeun."Aniya,aku tidak memikirkan apa. Unnie aku tidur dulu ye"ujarnya sambil menarik selimutnya. "Oppa kenape kau tidak melawatku sini? Kau masih memarahiku?"batin rose sambil mengigit bibirnya.
"Jimin, kemana gd oppa pergi harini dia tidak datang melawat rose?"tanya gouen kepada jimin yang sedang membalas pesanan kepada membernya.
"Oh gd hyung memberitahuku esok dia akan kesini kerana harini ada hal yang perlu ia selesaikan. Haa noona esok kesemua memberku akan datang kesini kerana aku ingin mengenalkan mereka kepada kalian"ujarnya. Goeun hanya menganggukan kepala saja, dan ia memikirkan nasib baik jadual bulan ini tidak terlalu padat.
"Jimin, noona tidur dulu ye, rose pun dah tidur jangan kamu membuat dia terjaga kau akan kena dengan noona."tegas goeun kerana risau jika jimin melakukan bukan2 nanti.
"Arasoo noona, aku ingin mandi dulu baru aku tidur."sahut jimin.
.
.
.
Seoul, 7am
"Rosessi, saat untuk makan ubat"kejut nurse. Rose sedang mengumpul nyawanya kedalam badannya.
Rose menelan kesemuanya ubat yang diberi agar dia dapat bertahan dengan itu.Rose melihat wajah damai abang dan kakak yang tertidur dia sofa itu membuat rose terfikir . "Apa aku harus menyerah agar mereka tidak keletihan menjagaku?"guman rose.
Pintu bilik rose terbuka dan ternyata orang ditunggu oleh sudah tiba. Rose hanya mendiamkan diri kerana takut dimarahi oleh GD.
Gd melihat rose mendiamkan diri lalu menghampiri rose dan meletakan sejambak bunga kesukaan adik iaitu rose."Rose, Mian kerana oppa kamu jadi begini. Jangan seperti ini lagi kamu membuat jantung berhenti berdetak. Oppaaa takut rose, jangan pergi dari oppa. Jangan menjauhi dari oppa . Kau membuat hidupku tidak tenang tanpa mendengar suaramu rose. Maafkan oppa kerana membentakmu tempoh hari kerana oppa takut kehilanganmu. Oppaa tidak sediaa lagi."ucap gd berdiri ditepi katil rose. Rose melihat wajah gd sudah kemerahan kerana menangis.
"Oppaaa. Uljima..aaa Aku tak pergi kemana2. Aku akan selalu disini oppa"sahut rose. "Kita taktahu apa yang berlaku nanti tapi ingatlah aku selalu ada disini oppa"lirih rose. Gd terus memeluk rose dengan erat kerana sudah dua bulan lebih adiknya merajuk dengannya.
"Oppa kau belikan bunga rose buatku.Oppa aku ingin melihatnya."pinta rose, gd melepaskan pelukannya dengan mengambil bunga untuk adiknya.Rose mencium bunga itu berkali2.
Sebalik pintu itu, Jungkook melihat wajah rose gembira mendapat bunga dari gd. "Apa gd hyung mempunyai perasaan sama rose?".
"Jungkook kenape kau hanya berdiri disitu?Cepatlah bukakan pintu itu"arah jhope kerana tidak sabar untuk berjumpa dengan keluarga jimin.
"Oh hyung sepertinya aku ingin pergi ke tandas dulu. Hyung masuk dulu ye. Aku akan masuk kemudian"ucap jungkook berlari menuju ke tandas.
"Pelik betul ada apa dia dengannya"ucap RM
"Marilah masuk mungkin jimin menunggu kita disana"ucap suga.
"Okay"sahut V lalu membuka pintu bilik tersebut.
.
POV JUNGKOOK
Jungkook membasuh mukanya di singki dan memandang bunga lily yang dibawa untuk rose saat itu. "Sepertinya aku hanya bermimpi kalau rose menyukai diriku ini. Aku tak sehebat GD dia terlalu sempurna dimata semua orang dan aku hanya Jungkook" ujarnya.
Setelah menenangkan perasaanya jungkook meninggalkan saja bunga lily disingki tandas kerana rose tidak memerlukan lagi.Jungkook saat itu berniat untuk tidak terlalu mencintai rose kerana ia takut tidak dapat membuang perasaan itu nanti.
"Baik jungkook. Jaga jarak antara rose . Ingat rose sudah ada yang lebih layak darimu"jungkook melepaskan nafasnya dengan berat sebelum masuk ke ruang rose.
"Ha jungkook kenape lambat sekali ke tandas ? Apa kau baik-baik saja?"ucap jin kerana melihat wajah sendu adiknya itu .
"Aniya hyung. Aku baik- baik saja"ucap jungkook lalu berdiri dibelakang RM dan suga.Rose melihat sesuatu yang aneh dengan perangai jungkook harini. "Ada apa dengannya sepertinya ingin menghindari dariku"guman rose.
"Rose ayuh bukak mulutnya"ucap gd ingin menyuap makanan buat rose.
"Oppaa kamu buat aku seperti baby saja.Aku malu dilihat oleh mereka"ujarnya kerana member oppanya baru saja berkenalan dengannya.
"Hahahah sejak bila kau malu bermanja denganku? Cepat habiskan makanan ini dan makan ubatnya."ucap gd sambil mengelap bibir rose yang terdapat sisa makanan dengan mengunakan jarinya.
Jungkook melihat itu membuat hatinya panas "Ada apa dengan diriku? Kenape aku benci melihatnya? guman jungkook melihat rose dengan gd saat itu.
"Jungkook kemana bunga kau bawa untuk adiknya jimin?"ucap jhope dengan kuat.
Jungkook seperti kaku tidak tahu menjawabnya. "Oh aku lupa. Bunga tadi aku terjatuh semasa aku terlanggar dengan seseorang di tandas . Aku sudah membuangnya." tipu jungkook.
"Lagipun bunga yang kubawa hanya biasa2 saja , Gd hyung sudah memberi sejambak bunga rose buatnya. Aku rasa itu sudah cukup baginya"ucap jungkook dengan muka datarnya.
Rose mendengar nada jungkook seperti cemburu hanya gd memberinya bunga. Rose hanya tersenyum. Jungkook melihat rose tersenyum kerana ucapannya. "Kenape dia tersenyum"guman jungkook.
.
.
😅
YOU ARE READING
Can I stay ?
Non-FictionSeorang gadis menjalani kehidupan sebagai seorang idol di Korea Selatan baru sahaja didebutkan oleh YG . Band girl yang dinamakan sebagai BLACKPINK yang mempunyai empat orang iaitu JISOO,JENNIE,ROSE and LISA. Setelah berjaya menawan hati pengemar m...