.
.
.
.Suasana suram dihadapan bilik vvip yang dimiliki oleh rose. Gd telah menutup tempat itu hanya untuk orang tertentu saja dibenarkan masuk. Baju gd masih ada kesan darah gd dan gd tidak menghiraukan malah dia lagi serabut untuk menjawab apa dekat keluarga rose.
"Hyung"tegur jimin lalu mendekati gd dan memeluknya dengan erat.
"Mian ini semua salah hyung, hyung tak menjaga rose dengan baik. Hukum saja hyung"luah gd semau-maunya dalam pelukkan jimin.
"Eh hyung tenanglah. cuba ceritakan apa yang berlaku"ucap jimin dengan lembut.
Mereka disitu hanya terkejut apabila mendengar apa yang dikatakan oleh gd.
"Kirannya rose jadi begitu setelah turun dari dorm blackpink ??? " ucap goeun sedikit kesal.
Dalam situasi yang tidak sesuai, blackpink tiba diruang khas.
"Unnie"ucap jennie lalu ingin memeluk goeun malah goeun menolak untuk dipeluk.
"Kenape kalian kesini bukan kalian sudah menyuruh rose pergi, sekarang terserah sama rose kalau ia mau pergi atau berjuang. Kalau dia pergi seumur hidupku takkan maafkan kamu bertiga. Apa kesalahan besar rose lakukan pada kalian sampai membuat rose seperti ini. JAWABB"teriak goeun dengan airmatanya laju turun dari kelopak mata.
Mereka bertiga terkejut kerana rose kemalangan disebabkan mereka. Mereka terbungkam seperti hilang kata2 nak dijawab.
"Eh sayang jangan begini, rose kuat sayang"ucap lee jiah menarik anak sulungnya kedalam pelukkannya.
Park Sean memicit kepalanya kerana keadaan ini sangat diluar kawalannya. Dia tidak ingin mengeruhkan keadaan dan menunggu keputusan anaknya.
Para bts kelihatan sangat kecewa dengan member blackpink. Pandangan mata yang penuh kekecewaan dari sang tertua iaitu jin memandang tepat ke arah jisoo jennie dan lisa.
"Kamu telah melakukan kesilapan besar. Oppa nak kamu siap sedia apa yang akan berlaku"ucap jin dengan datar.
Jennie jisoo dan lisa melutut dihadapan park sean dan lee jiah.
"Ibu ayah kami mintak maaf semua ini berlaku atas salah faham dan kami bertiga baru saja berbincang secara matang dan ingin mintak maaf padanya."ucap jisoo yang sudah menangis terisak2.
"Mian ibu ayah aku gagalkan jaga rose"ucap jennie sambil mengosok kedua tangannya sebagai mintak maaf.
"Tak ini semua salahku kerana aku terlalu termakan dengan emosi sampai rose terkena terhempias. Aku terima apa yang akan ibu ayah lakukan padaku bukan pada jennis dan jisoo unnie"ucap lisaa dengan rasa bersalah.
"Haha bukan itu sudah terlambat"ucap goeun seperti menyindir.
"Eh sayang kenape kata begitu."tegur lee ji ah.
"Ibu apa ibu tak lihat apa yang diorang lakukan pada rose. Kalau rose "ucap goeun belum sempat habis
"Siapa yang mengajar kamu jadi seperti ini. Ayah dan ibu tak pernah didik anak begini. Baik kamu diam. Kalau rose melihat kelakuan kakak begini mesti dia malu denganmu" tegur park sean dengan tone yang perlahan tetapi terdengar tegas.
Saat goeun ingin memberontak lalu jimin menarik tangan kakaknya. "Noona tolong jangan keruhkan keadaan lagi, kita tak tahu apa rose pun ada salahnya jangan memburukkan keadaannya lagi. Jangan satu kesalahan mereka sampai noona tak lihat kebaikan mereka selama ini. Mereka banyak berkorban untuk rose noona."ucap jimin dengan jelas pada goeun.
"Mian noona terlalu takut kalau kondisi rose semakin teruk. Bagi noona masa untuk itu"ucap goeun sedikit sayu.
"
YOU ARE READING
Can I stay ?
Non-FictionSeorang gadis menjalani kehidupan sebagai seorang idol di Korea Selatan baru sahaja didebutkan oleh YG . Band girl yang dinamakan sebagai BLACKPINK yang mempunyai empat orang iaitu JISOO,JENNIE,ROSE and LISA. Setelah berjaya menawan hati pengemar m...