.
.
.
.Flashback
"Oppaa"ucap rose dengan lemah setelah tersedar dari pingsannya. Saat itu, doktor minho baru saja membuat memeriksa pada rose. Doktor minho melamun apabila mengetahui result tentang kesihatan rose saat itu.
Minho tersedar dari melamun panjangnya apabila mendengar seseorang memanggilnya dan ternyata dari rose. Minho cepat mendekati telinganya ke wajah rose kerana rose seperti kesukaran untuk bercakap.
"Oppa apa penyakitku semakin memburuk?"ucap rose dengan lemah. Minho terkedu untuk menyatakan bahawa kansernya untuk masuk ke stage 2. Rose melihat wajah minho seperti mendapat jawapan dari soalannya.
"Oh Arasoo oppa, Aku mengerti tapi aku ingin meminta sesuatu dari oppa. Boleh tak oppa?"ucap rose. Minho hanya menganggukkan kepalanya.
"Tolong rahasiakan resultku kepada semua orang kerana aku tak ingin menyusahkan mereka lagi. Aku aku aku ..... tak sanggup melihat wajah sedih mereka kerana keputusan ini. Dann aku... ingin menghabiskan sisa hidupku dengan mereka dengan bahagia. Tolongku oppa..."pinta rose yang sudah menangis dengan perlahan. Minho mendengar permintaan rose terlalu berat baginya.
Minho menarik nafas sedalam-dalamnya. "Arasoo rose tapi kau jangan putus asa. Aku akan usaha untuk mencari mendonorkan jantung buatmu. Aku mohon jangan mengalah rose, ramai orang diluar sana menunggmu dan oppa pun mengharap kau tidak putus asa, roseyah."ucap minho sambil mengelap airmata roseyah.
"Ne oppa. aku bertahan oppa tapi jika aku sudah tak mampu oppa jangan rasa bersalah untukku kerana oppa sudah melakukan terbaikku."sahut rose sambil tersenyum sayu kepada minho.
"Baiklah oppa akan memberimu ubat kepadamu agar kamu dapat merehatkan diri kamu sepenuhnya. Oppa akan selalu ada disisimu roseyah."ucap minho menarik selimut sampai kedada rose. "Selamat malam rose"bisik minho.
Minho membasuh mukanya sebelum bertemu dengan orang diluar sana. "Ayuh lakukan demi rose". Setelah memberi tentang rose kepada mereka. Minho laju meninggalkan mereka dan terus mengurung diri kedalam biliknya.
"Apa aku orang tak guna untuknya. Aku tidak mampu membuatnya sembuh seperti dulu."kesal minho sampai terduduk di sofanya. "Aniya, selagi dia hidup aku akan berusaha mencari jantung baru untuknya"batin minho.
.
.
BILIK VVIP ROSE , 7am.
Seorang memasuki ruang itu dan menghampiri katil rose dan memegang tangan rose yang dingin saat itu. Jimin tersedar dari tidurnya kerana merasakan ada seorang masuk kedalam ruang rose.
"AYAH"terkejut jimin melihat ayahnya sudah berdiri ditepi adiknya. Goeun pun tersedar kerana mendengar suara jimin.Goeun melihat orang yang tak pernah sangka akan ada disini saat ini.
"Apa yang korang sembunyikan dariku jimin, gouen?"tegas Tuan Park memandang kedua anaknya.
"Yah, aku hanya tak ingin kau merisaukan rose kerana dia kelelahan saja"jawab jimin dengan takut.Goeun hanya mendiamkan kerana dia takut memandang wajah ayahnya begitu dingin.
"APAAAAA HANYA KELELAHAN JIMINSSI???? KAU FIKIR AKU BODOH KE ???? AKU MENGETAHUI SEMUANYA . SEMUANYA JIMINSSI......DIA MENGHIDAP KANSER JANTUNG."suara meninggi dari Tuan Park mengejut rose dari tidurnya.
"Errrr....arghhhh"lirih rose memegang kepalanya yang terlalu pusing kerana terganggu dengan bunyi bising seperti orang bertengkar.
"Rose, dimana sakit bagitahu ayah,nak"ucap Tuan Park yang sudah menangis melihat wajah pucat anak bongsunya.
"A.....yah bagai....mana ayah bisa disini"tanya rose sambil mengosok matanya untuk melihat dengan jelas.
Jimin dan goeun pun menghampiri katil adiknya saat itu tanpa mempedulikan tatapan tajam ayahnya buat mereka.
" Beritamu tersebar sampai satu dunia mengetahui,nak. Ayah ingin membawamu ke Australia. Kita berubat disana ya rose. Ayah berjanji akan mencari jantung yang baik untukmu rose"ucap Tuan Park
Rose terkejut kerana ayahnya mengetahui penyakitnya dan lebih teruk ayahnya ingin membawanya pulang ke Australia.
"Aniya yah. aku ingin disini saja. Aku masih terikat dengan companyku. Aku baik- baik saja yah jangan risau oppa dan unnie ada disini , mereka menjagaku sebaik mungkin"jelas rose agar ayah tidak membawanya untuk pulang kesana.
"Baiklah kalau begitu kamu mahu.ayah akan tinggal disini sampai kamu sembuh. Lagipun ayah ada cawangan disini."ucap Tuan Park . "Dan kamu harus duduk sekali dengan ayah, jimin dan goeun jugak harus berpindah ke mansion ayah."arah Tuan Park.
Rose jimin dan goeun hanya menganggukkan kepalanya saja kerana apa yang diarah oleh ayahnya harus mereka turuti saja.
"Dan ayah akan memberitahu mereka bahawa kamu semua adalah anakku. Tiba sudah masa untuk kamu semua diketahui oleh orang di korea agar mereka tidak salah faham dengan kalian."ucap Tuan Park dengan tegas.
"Ayah itu terlalu bahaya untuk noona dan rose. Pengemar toxic ku sangat bahaya. Aku takut mereka melakukan sesuatu kepada mereka berdua."luah jimin.
"Kamu jangan fikir itu lagi. Semuanya ayah akan urusan dengan menyediakan beberapa bodyguard untuk kalian"ucap Tuan Park.
"Gomawa yah kerana memahami situasi kami disini dan maaf kerana tidak memberitahu tentang rose kerana kami takut ayah akan membawanya pergi ke Australia"ucap goeun menunduk wajahnya kelantai kerana sebagai sulung ia bertanggungjawab tentang adiknya.
"Sudah lah goeun. Ayah faham dengan kamu berdua sudah merawat rose dengan baik"ujar Tuan Park lalu memeluk kedua anaknya agar mereka tidak berasa bersalah lagi.
Rose hanya tersenyum lemah kerana badan terlalu lesu kerana seharian baring dikatil. Rose bahagis keluarganya akan berkumpul lagi. "Ya tuhan kau seperti tahu apa yang kuingin sebelum aku berjumpa denganmu. Terima kasih"guman rose.
Jungkook masuk ke bilik itu tanpa mengetuknya kerana tangannya penuh dengan makanan untuk jimin dan goeun.Jungkook terkejut kerana orang dalam memandangnya dengan terkejut.
"Mian kerana tidak mengetuk pintu dulu sebelum masuk"ujarnya menunduk badannya sebagai tanda maaf.Jimin ingin tergelak melihat wajah jungkook seperti orang salah masuk rumah.
"Ayah kenalkan maknae groupku, Jungkook.Sepertinya dia bakal menjadi menantumu"bisik jimin kepada ayahnya. Tuan Park terkejut mendengar anaknya mepunyai kekasih????
"Wah banyak sekali kau membelinya? Siapa yang akan menghabisnya? "Tanya goeun membuka plastik yang dibeli oleh jungkook.
Jungkook tak perasaan bahawa rose sedang memandangnya. Dan mata jungkook terpaku apabila melihat mata rose memandangnya dari jauh.
"Rose kau sudah sedar"ujarnya menghampiri rose dengan matanya berkaca.
"Yak kau kenape menangis jungkook?"tanya rose terkejut melihat wajah jungkook.
"Aku terlalu merisaukanmu. Aku seperti ingin mati melihat kau di TV dengan darah yang banyak dimuka. Akuuu..."ucap jungkook sambil memegang tangan rose dengan perlahan.
"Hey tenanglah. Lihatlah aku . aku sudah sembuh sekarang tapi aku rasa lapar sekarang . Apa kau beli sesuatu buatku?"ucap rose dan membenarkan jungkook memegang tangannya kerana sentuhan itu sangat menenangkan saat itu.
" Hemmmmm"
" Wah anak yah sekarang dah pandainya" ucap Tuan Park.
Muka rose kemerahan kerana ia melupakan ayahnya ada disitu.Jungkook hanya menunduk wajah merahnya. Tuan Park bersama anaknya yang lain hanya tergelak melihat reaksi wajah mereka berdua.
Suasana bilik saat itu sangat bising apabila jimin mengusik jungkook. Mereka seperti kucing dan anjing saat itu. Rose hanya tergelak melihat drama dihadapannya.
" Aku akan membuat bahagia rosessi. Bila saat itu tiba aku mohon jagalah pemberian ku dengan baik ye anakku"lirih seorang wanita separuh umur disana.
.
.
Hahahhahahaha siapa pulak itu???
YOU ARE READING
Can I stay ?
Non-FictionSeorang gadis menjalani kehidupan sebagai seorang idol di Korea Selatan baru sahaja didebutkan oleh YG . Band girl yang dinamakan sebagai BLACKPINK yang mempunyai empat orang iaitu JISOO,JENNIE,ROSE and LISA. Setelah berjaya menawan hati pengemar m...