PART 31

94 13 0
                                    


.

.

Setelah malam itu, hubungan rose dan jungkook semakin rapat seperti pasangan paling bahagia. Rose terlebih terbuka dengan jungkook tapi tidak dengan rahasia penyakitnya. Rose hanya ingin menikmati waktu yang bahagia selagi dia masih bernyawa.

"Hi kookie"tegur rose lalu duduk sebelah jungkook dimeja makan.Jungkook tersenyum mendengar panggilan manja yang beri oleh rose buatnya.

"Eh rose apa kau fikir oppa ini hanya tiang disini?"tegur jin kerana cemburu.

"HAHAHAHAAHAH kenape kalian kelihatan begitu?"tanya rose kerana melihat keenam wajah abangnya cemburu dengan jungkook.

"Aigooo"lalu rose pergi keenam abangnya lalu memeluk dan mencium pipi mereka sebelum bergerak ke agensi. "Baiklah aku pergi dulu oppa. Semangat untuk comeback kalian. Saranghae oppadeul"ucap rose lalu berlari keluar kerana malu dengan tindakan tadi.

Mereka terkejut dengan tindakan rose kepada mereka tapi hanya jungkook saja muram kerana dia sorang saja takdapat pelukan dan kiss dari rose.

"Wah daebak, apa aku mimpi sekarang"tanya jhope sambil memegang pipinya kepanasan.

"Wah aku seperti bermimpi sekarang"sahut V seperti tersenyum sampai ketelinga.

Mereka bereenam diam seketika dan memandang antara satu sama lain. Mata mereka tertuju kepada maknae mereka.

1...2...3...4...5

"HAHAAHHAHHAHAAHAHAHHAHAHAAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAAAHAHAHHAAHAHAH Semua tengok jungkook.Dia sorang je tak dapat dari rose"ucap RM dalam nada mengejek.

Jungkook malas melayan perangai membernya. Jungkook pun pelik kenape rose selalu tidak melakukan kepadanya jika didepan membernya.

"Maybe dia malu kepadaku"tersenyum jungkook. Dia yakin kerana dia suka berjaya menakluki hati rose dengan sepenuhnya.

"Okay aku sudah siap. Kalian jangan lupa kita ada meeting sebentar lagi"ucap simaknae sebelum masuk ke biliknya.

"Mesti dia cemburu dengan kita kan"ucap jhope sedang menghabiskan sisa makanannya.

.

YG ENTERTAINMENT

"Setelah selesai persiapan album untuk Blackpink,aku rasa bulan depan adalah sesuai untuk kalian melakukan promosi untuk itu, 20/02/2019 ialah tarikh untuk m/v keluar.Tahniah atas kerja keras kalian"ucap Hyun Suk sebagai Ceo mereka.

Para member blackpink saat itu sangat tidak sabar untuk comeback mereka setelah lama hiatus.Setelah selesai meeting itu, blackpink ingin ke cafe untuk makan tetapi rose meminta izin untuk berjumpa dengan seseorang.

Tok tok tok

"Masuk"ucap seseorang dari dalam.

Rose pun masuk kedalam ruangan itu dengan berhati-hati.

"Oh kamu roseah. Ada apa kau kesini?"tanya Hyun Suk sambil melihat beberapa kertas kerja didepannya.

Rose memegang hujung bajunya kerana dia nervous untuk menyatakan sesuatu kepada orang atasannya."Sajangnim aku ingin membuat permintaan,bolehkah?"ucap rose dengan perlahan.

Hyun Suk yang tadi sibuk dengan membacanya terus berhenti kerana dia seperti menarik untuk mendengar permintaan rose. "Hmmm bergantung dengan permintaan kamu itu. Apa kau inginkan rose? Apa kau ingin debut sebagai solo?"tanya Hyun Suk.

"Aniyaa, bukan begitu. Aku... aku hanya ingin blackpink melakukan concert di korea saja, sajangnim. Tolong kali ni saja aku memohon"pinta rose dengan memandang kebawah kerana takut tak disetujui olehnya.

Can I stay ?Where stories live. Discover now