PART 21

144 16 0
                                    

.

.

SEOUL 2018, 10am

Lisa Jisoo dan Jennie sudah tiba di hospital dimana rose dirawat. Para media masih tidak mengetahui dimana rose dirawat kerana YG menutup dari mereka kerana memberi ruang untuk rose dan keluarga.

Setelah sampai dipintu bilik rawat rose. Mereka hanya berdiri kaku kerana mereka takut rose masih tak sedar lagi. Sebelum sempat mereka membuka pintu itu nurse sudah membuka dari dalam selepas memberi ubat pada rose.

Mereka bertiga berlari masuk kedalam bilik itu apabila melihat rose sudah duduk bersandar dikatilnya. "Roseeeeeeee"jerit mereka sambil berlari memeluk rose.

Rose melihat wajah membernya menangis sambil memeluk dirinya saat itu. Rose benci melihat wajah mereka kesedihan begitu disebabkan dirinya.

"Hey Unnie Lisayah, Sudahlah jangan menangis lagi . Aku hanya kelelahan saja. Aku tak suka melihat kalian begini."pinta rose sambil menenangkan sahabatnya.

"Yakk kau tahu bagimana perasaanku apabila melihat wajahmu dengan darah. Aku seperti kehilangan nyawa saat itu"ucap jisoo terisak2

"Unnie jangan meninggal dulu comeback kita tak lama lagi"sahut rose dengan muka datarnya. Mereka bertiga mendengar gurauan rose pun lalu melepaskan pelukan darinya.

"Aku ingin memberitahu kalian something sebelum kalian tahu dari orang lain. Kenalkan keluargaku, ini ayahku dan kakakku park goeun dan abangku park jimin yang pabo"jelas rose kepada membernya.

"Yak kau mengatakan abangmu pabo????"kesal jimin.Rose hanya menjelir lidahnya saja.

"Wah daebak aku seperti bermimpi saja. Kau adik dari mereka dan ayahmu seorang terkaya di Australia"sahut lisa kerana terkejut apabila mengetahui keluarga rose.

Rose hanya menganggukkan kepalanya saja. Jisoo dan jennie diam saat itu kerana terlalu shock dengan hal itu.

"Aku minta maaf kerana tidak berterus terang kepada kalian tentang keluargaku kerana aku ingin mempunyai sahabat yang tulus berkawan dengan itu dan ternyata aku sudah mempunyai kalian dihidupku"ujar rose memandang member dan menunggu respon dari mereka.

"Dan ayahku sekarang akan menatap disini sampai aku sembuh dari penyakitku. Aku akan tinggal bersama abang dan kakakku selepas ini.Ayahku akan membuat sidang media tentang ini dan aku minta maaf kalau berita ini akan membuat group kita akan terkena tempias. Mian kerana diriku kalian akan terkena sekali."ucap rose dengan nada bersalah.

"PENYAKIT WHAT ??? penyakit apa roseessi"ucap jisoo dan lisa serentak. Rose mengigit bibir bawahannya kerena jisoo dan lisa memandangnya seperti ingin memakannya.Jennie hanya meremas kuat hujung bajunya kerana tidak sanggup melihat reaksi jisoo dan lisa.

"Akuu menghidapp kanser jan...tung"ucap rose dengan perlahan dan tidak melihat wajah jisoo dan lisa saat itu. Tuan Park , jimin dan goeun hanya memberi ruang kepada rose untuk memberitahu membernya tentang penyakitnya.

Tangan jisoo bergetar apabila mendengar penyakit rose. Jantungnya saat seperti susah untuk bernafas kerana rasa sesak didadanya kerana menahan nafas seperti tersekat.Airmatanya turun mengalir dengan laju.Kakinya terundur kebelakang sambil mengelengkan kepalanya.

"Kan..ser jantung"lirih jisoo seperti batu besar jatuh dikepalanya.

Tubuh lisa kaku mendengar kembarnya mempunyai penyakit yang berbahaya. Lisa dari tadi mengelengkan kepala dan meremas rambut dengan kuat kerana ketakutan kehilangan rose saat itu.Lisa berlari keluar dari ruang tersebut kerana tak sanggup melihat wajah rose seakan tenang menghadapi semuanya dengan seorang diri selama ini.

Jennie menarik jisoo kedalam pelukannya. Jisoo menangis sangat teruk saat itu.Rose turun dari katil dan menghampiri jisoo dan memeluknya dari tepi. "Aku mohon kalian bertenang lah aku akan berusaha bertahan untuk kalian. Aku sangat menyayangi kalian. Tetaplah disisiku unnie. Aku akan baik- baik saja. Kanserku baru saja stage 1 dan kebarangkali untukku sembuh tinggi sekali"tipu rose pada membernya. Rose menyatakan itu hanya untuk menenangkan hati jisoo dan jennie saat itu .

"Roseyah,Aku akan selalu ada disinimu kalau kau mau bertahan demi kami. Jangan pernah mengalah kerana aku tak izin kau pergi dariku. Aku sangat menyayangimu rose."Suara serak jisoo didengari. Jennie hanya mengiyakan hanya kerana saa itu suaranya tidak boleh keluar kerana terlalu menahan isaknya.

Jisoo melepaskan pelukan dari mereka dan mengelap airmata jennie dan rose saat itu. "Sudah jangan menangis lagi. Nanti kau bisa sakit lagi rose.Soal lisa biar unnie saja uruskan, kurasa dia terlalu terkejut mengetahuinya."ucap jisoo dengan tersenyum kepada adiknya.

Rose tersenyum kepada kedua kakaknya.. "Gomawo kerana memahami keadaanku saat ini."ujar rose. Bebannya sudah kurang sikit apabila memberitahu membernya pasal penyakitnya.

.

POV LISA

Lisa menangis ditaman rumah sakit kerana disitu hanya tempat sunyi untuk idol seperti dia.Lisa teringat apa yang telah dilakukan kepada rose. Rose saat itu tidak berlakon sakit untuk menarik perhatian jisoo dan jennie ternyata memang ia betul2 sakit.Rasa bersalah menyelimuti hati lisa sepenuhnya tika itu.Bagaimana rose boleh menunjukkan bahawa dia baik2 saha dihadapan kami.

"Rose yah. Aku mohon jangan pergi dariku mengetahui menghidap penyakit sialan itu membuatku takut berjauhan denganmu.Jangan pergi dariku roseyah.Kau merupakan sahabat yang paling baik dalam hidupku.Banyak lagi perkara kita belum lakukan bersamanya.Aku hiks hiks hiks bertahanlah aku mohon berjuangan demi kami"guman lisa sampai menangis terisak saat itu.

Bahu disentuh oleh seseorang dari belakang. "Jangan bersedih lisassi. Rose mampu sembuh kerana dia seorang yang paling kuat. Aku yang merawatnya. Dan kumohon selalunya ada disisinya jika berlaku sesuatu kerana kalian sangat berharga baginya selain keluarganya."ucap doktor minho.

"Aku hanya kecewa kenape dirahsiakan semuanya dari kami.Aku fikir aku bukan orang yang penting baginya"jelas lisa.

"Lisaassi, Setelah mengetahui penyakitnya, dia bukan fikir pasal dirinya malah dia fikir bagaimana dengan kalian dan impian kalian. Dia takut disebabkannya kalian terkena tempias. Oleh itu, dia hanya menunggu masa yang sesuai dan saat ini adalah masa sesuai untuk itu. Jadi aku mohon jangan salah faham padanya. Aku mohon bagilah rose semangat untuk teruskan hidupnya."ujar minho sebelum meninggalkan lisa.

Lisa mendengarnya hanya berfikir semula. "Benar apa yang dilalui oleh rose sudah terbeban.Baikkkkkk aku akan lakukan terbaik untukmu rose dan aku tak menangis lagi depanmu kerana kau membencinya kannn.Ayuh aku akan selalu mendukungmu roseyahhhhhh"jerit lisa dengan semangat sambil mengelap airmatanya dari terus mengalir. "Ara, aku harus kuat dah lebih kuat lagi"gumannya.

Jeritan lisa tadi didengari oleh jisoo. Jisoo yang mencari lisa sejak tadi. Jisoo tersenyum melihat lisa tika itu lalu menghampirinya.

"Lisa ayuh rose mencarimu dari tadi"panggil jisoo.

"Nee.Ayuh dia mesti merisaukanku"ucap lisa lalu menarik jisoo ke bilik rose.Lisa saat itu ingin memeluk rose.Lisa berjanji saat itu takkan ada boleh menyakiti perasaan atau fizikal rose.

.

.

.

Kemana GD oppa ???????

Can I stay ?Where stories live. Discover now