.
.
.
.YG ENTERTAINMENT , 12pm
Hari yang dinantikan telah tiba. Member blackpink sedang bersiap untuk melakukan vlive buat comeback mereka untuk para blink sebelum musik video keluar.
1,2,3 'staf memberi isyarat bahawa mereka live .
"Hai blink"jerit mereka bereempat.
"Hi jennie imnidaa"ucap jennie dengan cute.
"Hi lisa imnida"ucap lisa.
"Hi jisoo imnida"ucap jisoo tersenyum.
Rose menunggu turnnya berasa sangat berdebar kerana ini adalah terakhir baginya. Rose nervous sekali sampai jisoo memanggilnya beberapa kali ia tidak sedar.
"Rose sii"tegur jennie.
"Nee kenape"ucap rose terkejut. "Oh sorry blink harini aku sangat nervous sekali, Hiii everyone, i rose"ucap rose dengan tersenyum manis.
Jisoo duduk sebelah rose terus mengenggam tangan rose untuk memberi ketenangan buat rose. Tangan rose sangat sejuk sampai jisoo terkejut, lalu mengambil pad panas untuk menghangatkan tangan rose.
"Gomawo unnie"bisik rose. Jisoo tersenyum saja pada rose.
Setelah sejam lebih para blackpink menerangkan konsep comeback mereka pada blink dan memberi beberapa spoiler. Mereka melakukan itu dengan senang sekali.Saat mereka bergurau senda, Tiba saja hidung rose mengeluarkan cecair pekat iaitu darah. Para staf disitu saat panik.
Kamera terus fokus pada lisa dan jennie yang duduk berjauhan sikit dari jisoo dan rose. Rose yang merasakan itu terus mendonggakkan kepalanya keatas. "Shibal kenape hari ini kau nak keluar."kesal rose. Jisoo pelik kenape staff didepannya memberi signal pada rose. Jisoo terus memandang rose yang sedang mendonggak kepalanya. "Astaga rose,"gumam jisoo.
Manakala jennie dan lisa melihat rose yang sedang mendonggakkan kepalanya tiba2 membuat mereka terkejut. tapi staff memberi signal pada mereka berdua untuk cover rose saat itu. Mereka terpaksa bercakap seolah tiada apa yang berlaku.
Rose terus berdiri berlari menuju ke tandas yang berdekatan dan jisoo mengikuti rose. Rose melihat wajahnya yang sudah megeluarkan darah yang banyak sampai terkena dibahagian bajunya.
"Yak roseyaa. Angkat kepalamu"marah jisoo dan muncul bersama para staff.
Jisoo terus memegang kepala rose lalu menyumbat tisu kedalam hidung rose. "Rose apa kau sudah makan ubat pagi tadi?"tanya jisoo.
Rose hanya menganggukkan kerana kepalanya sangat pening. "Unnie, tolong ambikkan beg ku sebentar, ada ubat yang perlu ku makan jika berlaku begini"ucap rose dengan lemah.
Salah sorang staff disitu terus berlari mengambil beg rose. Setelah rose memakan ubatnya,pening kepala sudah berkurangan. Jisoo hanya memandang segala tindakan rose saat itu tanpa bersuara. Rose membersihkan wajahnya dan sedikit darah yang terkena bajunya. Rose tersenyum pada staff menolongnya.
"Okay aku sudah okay sekarang. Unnie jom kesian jennie unnie dan lisa"ajak rose.
Setelah staff gerak dahulu. Jisoo menahan tangan rose. "Apa kau selalu begini?"tanya jisoo dengan datar.
"Tiadalah unnie. Aku baru kena harini mungkin sebab aku kurang rehat kut. Jangan risau aku baik2 saja"ucap rose dengan lembut walaupun kepalanya masih pening saat itu.
"Arasoo, lagi beberapa minit saja musik video kita akan keluar."ucap jisoo menarik rose ke studio mereka.
Lisa dan jennie lega apabila jisoo dan rose kembali. Melihat rose kelihatan baik membuatkan jennie dan lisa sangat lega.
YOU ARE READING
Can I stay ?
Non-FictionSeorang gadis menjalani kehidupan sebagai seorang idol di Korea Selatan baru sahaja didebutkan oleh YG . Band girl yang dinamakan sebagai BLACKPINK yang mempunyai empat orang iaitu JISOO,JENNIE,ROSE and LISA. Setelah berjaya menawan hati pengemar m...