.
.
.
.HOSPITAL SEOUL 3am
CKKK
Pintu emergency tu terbuka, minho keluar dari bilik itu dengan wajah yang sukar dibaca oleh mereka.Mereka berdiri mendekat minho untuk mengetahui keadaan adiknya.
"Tuan,aku ingin bicara sesuatu."ucap minho.
"Aku ikut"ucap goeun.
"Aku pun"ucap jimin.
Park Sean terkejut mendengar jimin ingin ikut sekali.
"Aniya,kamu tunggu disini. biar ayah dengan kakakmu saja"ucap Park jin.
"Ani,aku ingin ikut juga"tegas jimin dengan nada separuh tinggi.
"Aku tahu kalian menyorok sesuatu dariku"ucap jimin.
Park Sean dan goeun tersentak dan memandang antara satu sama lain. "Eh apa kau katakan ayah tidak faham?"cegah Park Sean.
"Sudah aku taknak mendengar lagi dan aku tetap akan ikut dengan kalian sekali."ucap jimin.
"Haa baiklah sepertinya ayah tak ingin menyimpannya lagi tapi berjanji lah agar kalian bersikap biasa didepan rose"ucap Park Sean dengan perlahan.
BTS terkejut mendengar itu "Kenape dengan rose?"gumam mereka.
Park Sean memandang ke minho dan menganggukkan kepalanya. "Baiklah, aku check tubuh rose ternyata dia sudah lewati jadual makannya dan ubatnya sekali lagi."ucap minho.
"Lalu kenape rose boleh seteruk itu"celah jimin.
Minho mengeluh nafasnya kerana terlalu berat untuk bagitahu berita buruk kepada abangnya. "Kerana kanser rose sudah lewat stage 2. kalian ingat dia masuk hospital haritu ternyata penyakitnya sudah ke tahap stage 2, kemungkinan dia boleh menaik dengan cepat jika dia jarang berehat dan melewatkan makan ubatnya.Oleh itu, rose cepat penat dan hidung akan selalu berdarah. Tubuh rose semakin melemah"jelas minho.
Deg Deg
Suga mendengar itu terus melangkah pergi dari situ.Jin terpaku dan terkedu membuat airmatanya dia mengalir tanpa ia sedar. Jungkook meremas dadanya kerana sakit mendengar itu,jungkook terduduk bangku dan menangis semaunya. Namjoon terus memeluk V kerana V dekat dengannya. Mereka menangis kerana rose terlaku derita saat ini.
Jimin mengelengkan kepalanya kerana tak terima apa yang dikatakan oleh minho. "Hyung bohongkan. Rose tak seteruk itu. Rose sihat saja dia takkan pergi meninggalkan aku.Tidak, hiks..Tidak...hiks..Tidak, Hikss..rose jangan , rose jangan.hiks.."ucap jimin sudah menangis terisak. Park Sean lalu menarik jimin kedalam pelukannya.
Park Sean terluka melihat anaknya menangis sangat teruk didepannya. "Ayah harap kalian bisa merahasiakan ini.Lakukan seperti biasa didepan rose. Kalian tahu perangai adik kalian bagaimana?"ucap park sean. "Ayah akan mencari penderma jantung buat rose. Ayah janji ye. Kalian adalah kebahagianya, jadi kita harus membuat dia berjuang demi kita semua,Dan berjanji lah menjaga rose dengan baik."ucapnya memandang sayu pada anaknya. Mereka mendengarnya dan menganggukkan kepala saja.
"Baiklah, nanti perawat akan memindah rose ke ruang biasa. Mungkin esok atau lusa dia akan sedar.Kalau begitu aku pergi sebentar ye."ucap minho.
"Gomawo minhoo"ucap goeun tersenyum tawar kepada minho. Minho hanya menganggukkan kepala saja.
"Kalian sudah mendengarnya,ayah tahu kalian mempunyai jadual esok,Jadi pulang ke mansion dulu biar ayah dan noona kalian menjaga rose sekarang."ucap Park Sean.
Sebelum sempat jimin menjawab..
"Tak ayah taknak dengar bantahan dari kalian. Ingat,Rose tidak suka jika kalian begini esok lepas selesai jadual kalian boleh kesini."arah Park Sean
Mereka melangkah berat meninggalkan hospital tapi mereka melupakan seseorang yang masih berada dihospital siapa lagi kalau bukan suga.😅
.
Setelah rose dipindahkan diruang VVIP, goeun sudah terlena disofa yang berhampiran dengan katil rose, manakala park sean tertidur dia sofa ruang itu kerana kelelahan menguruskan urusannya di perusahaannya.
Clekkk
Seseorang lelaki memasuki bilik rose, dan mengelus wajah rose yang lena dibuai mimpi.
"Oppa, harap kau bertahan rose. Oppa yakin kita akan hidup bahagia nanti."bisik suga dan mencium dahi rose dengan lembut sebelum pulang ke mansion.
Malam itu banyak berlaku diluar jangkaan mereka gd dan blackpink saja boleh mengetahuinya.
.
.
.4.00am
"Akhhh"
Goeun mendengar suara itu terus bangun dari tidurnya lalu mendekati rose.
"Roseya gwenchana?"tanya goeun.
"Unnie, kita dimana?"ucap rose yang sedang berusaha bangun dari tempat itu.
"Kita hospital sekarang.."jelas goeun
Rose terkejut bagaimana dia boleh berada disitu. "HAA HOSPITAL???? bagaimana aku boleh berada disini aku betul2 tidak ingat?"tanya rose dengan pelik.
Goeun duduk sebelah rose. "Semalam kamu pingsan selepas unnie mengejutkan kamu semalam. Unnie terus bahawa kamu ke sini kerana unnie takut apa2 berlaku."tipu goeun.
"jinjaa?? OMG mian kerana menyusahkan unnie dann Ayah?? bagaimana ayah ada disini?"tanya rose kerana melihat ayahnya sedang tidur disofa sana.
"Hahah mestilah menjaga anak bongsunya. Semalam abang2 kamu tak ingin pulang kerana risau kepadamu tapi mereka ada jadual harini tu ayah suruh mereka pulang nanti mereka akan ke sini."jelas goeun.
"Aigoo kesian ayah dan oppa. Aku jadi bersalah sekarang mesti mereka kekurangan rehat disebabkan aku"ucap rose menunduk wajahnya.
Goeun mengerti apa yang dirasa oleh adiknya. "Aniya roseya jadual tidaklah padat sangat. Sebentar lagi mesti mereka sampai, jangan raaa bersalah okay. Mereka sangat menyayangimu dan sanggup melakukan apa2 saja demi kamu rose dan sekarang kamu berehat dulu, muka kamu pucat banget"ucap goeun.
"Ya tuhan bagaimana dengan kerja aku unnie. Harini aku ada meeting terakhir untuk comeback kami,unnie. Apa aku boleh keluar sekarang unnie?"tanya rose. Hari ini merupakan last meeting buat mereka sebelum promosi comeback mereka.
"Aigoo roseyaa. Keadaan kamu sangat tidak baik sekarang. Unnie taknak terjadi apa2 dekat kamu. Lagipun dr minho sarankan kamu untuk berehat harini. Takapa itu biar unnie selesaikan."ucap goeun.
"Tapi unnie jangan bagitahu mereka yang aku berada disini"pinta rose.
Goeun faham apa yang dikatakan oleh rose. Goeun mengambil telefonnya dan menelefon seseorang disana.
"Hello gd oppa"
.
..
.
YOU ARE READING
Can I stay ?
Non-FictionSeorang gadis menjalani kehidupan sebagai seorang idol di Korea Selatan baru sahaja didebutkan oleh YG . Band girl yang dinamakan sebagai BLACKPINK yang mempunyai empat orang iaitu JISOO,JENNIE,ROSE and LISA. Setelah berjaya menawan hati pengemar m...