.
.
.
.Hospital Seoul 4 am
Hanya jimin dan goeun saja yang menemani rose kerana mereka yang lain sibuk menyiapkan kejutan untuk rose. Goeun dan jimin tertidur di sofa kerana kelelahan.
"Akhhh" suara lemah dari katil rose itu membuat goeun terbangun lalu menghampiri adiknya.
"Rose, kamu okay? sakit kat mana bagitahu unnie?tanya goeun dengan lemah kerana dia merasa sedih melihat kondisi adiknya sekarang.
Rose mengeleng kepalanya dan menahan tangan kakaknya untuk berhentikan perbuatan goeun. "Unnie apa aku terlalu kejam pada kalian?"tanya rose dengan sayu. "Apa aku boleh bertemu dengan ibu bersama kalian? Apa aku terlalu pentingkan diri untuk melihat keluarga kita bersatu semula? Apa itu terlalu berat itu kalian? Aku.. aku hanya ingin merasakannya sebelum aku per.. pergi"lirih rose dengan airmatanya mengalir dikedua pipinya.
Goeun mendengar rayuan adiknya sambil meremas hujung bajunya dan ia tidak tahu untuk menjelaskan kepada rose.
Rose melihat kakaknya mendiamkan diri tanpa menjawab soalannya membuat dia kecewa.
"Tinggalkan aku sendirian unnie dan kejutkan oppa untuk pulang kerumah sekarang"ucap rose dengan dingin dan membalikkan tubuhnya dengan membelakangkan goeun.Goeun terkejut mendengar suara rose yang dingin. Goeun ingin menyentuh bahu adiknya tapi sebelum sempat tangan mengapai bahu rose
"Unnie please keluar sekarang aku mohon"ucap rose dengan suara sedikit serak. Rose mengigit bibirnya untuk menahan tangisnya.
Goeun menarik nafas yang berat sebelum menuju ke sofa untuk mengejut jimin.
"Jimin bangun, ayuh kita pulang"kejut goeun.Jimin terkejut apabila kakaknya berdiri didepannya. Jimin bangun dari tidurnya dan melihat telefon untuk melihat masa.
"Noona ini baru pukul 7 pagi kenape kita harus pulang? siapa yang akan jaga rose?"ucap jimin dengan mamai.
"Sudah ayuh pulang"ucap goeun menarik tangan jimin supaya bangun dari sofa. Jimin tidak perasan bahawa kakaknya saat itu sedang menahan supaya tidak nangis.
"Noona..."ucap jimin sebelum dia melihat muka kakaknya sudah kemerahan menangis dan dia melihat rose sedang membelakangkan mereka berdua.
"Apa terjadi?"tanya jimin.
"Ayuh pulang. ia ingin kita pulang"ucap goeun.
Jimin tidak ingin memburukkan keadaan ia pun menurut apa yang disuruh oleh kakaknya.Mereka pun keluar dari bilik rawat rose.
Rose mendengar pintu tertutup setelah itu. Ia menangis seteruknya sampai dia kehilangan nafas dan ia cuba untuk bertenang tapi ia gagal.
Rose menekan button untuk emergency lalu ia tidak sedarkan diri."Roseeeeeeeee"teriak minho apabila melihat rose dalam keadaan sangat memburuk.
.
.
"Noona kenape kita harus pulang sekarang? ada apa noona sama rose?"tanya jimin sambil memandu kereta untuk pulang ke mansion.
"Dia meminta untuk kita pulang"ucap goeun
"Bohong"ucap jimin kerana ia percaya mesti ada sesuatu berlaku saat ia tidur. Jimin menepi keretanya dibahu jalan.
YOU ARE READING
Can I stay ?
Non-FictionSeorang gadis menjalani kehidupan sebagai seorang idol di Korea Selatan baru sahaja didebutkan oleh YG . Band girl yang dinamakan sebagai BLACKPINK yang mempunyai empat orang iaitu JISOO,JENNIE,ROSE and LISA. Setelah berjaya menawan hati pengemar m...