.
.
.Rose sedang makan petang bersama gd oppa salah satu tempat kesukaan rose. Mereka sibuk tentang kehidupan mereka. Gd sekarang jarang ada masa bersama rose kerana group junior akan comeback untuk sekian lamanya.
"Rose apa oppa boleh oppa masukkan lagu kita berdua dalam ablum oppa nanti ?"tanya gd untuk minta izin pada adiknya tentang lagu without you.
"Ara oppa aku setuju lagi apa salahnya aku sertai salah satu lagumuu. Aku sepatutnya perlu berbangga kerana suaraku ada dalam ablum oppa"ucap rose dengan tulus.
"Oppa aku perlu minta pandanganmu, apa aku harus undur diri dari blackpink?"tanya rose dengan gugup.
"Ani, oppa rasa kau tak perlu lakukan itu kerana blackpink perlu kamu sayang. Oppa sudah tahu semua ini, roseyaa. Kamu terlalu cepat melakukkan keputusan tanpa memikirkan apa yang akan berlaku nanti, mesti membermu akan kecewa dengan keputusanmu. Apa kamu tak fikir?, Oppa tak marah tapi oppa mahu kamu belajar selesaikan apa yang telah kamu lakukan?"ucap gd dengan tenang.
Rose hanya menunduk kerana ia telah melakukan kesalahan paling besar. Rose lega kerana hanya jennie saja mengetahui mungkin dia sempat membetulkan keaadaan tanpa rose tahu mereka sudah mengetahuinya.
"Nde oppa, oppa hantarkan aku ke dormku sebentar, boleh? ada sesuatu aku tertinggal"pinta rose pada gd oppa.
"Arasoo boleh je sebab harini oppa tiada jadual.Ayuh kita kesana"ucap gd lalu menarik tangan rose ke luar menuju ke keretanya.
.
.
."Oppa tunggu sebentar ye. Sekejap je nanti aku kembali."ucap rose dan gd hanya menganggukkan kepala saja dan rose terus berlari menuju ke lift.
Ting ting ting
Rose terus masuk kedalam dorm dan suasana dorm saat itu saat sunyi. Rose terus masuk kedalam biliknya untuk mengambil beberapa barangnya tertinggal sebelum ia berjumpa dengan jennie setelah itu.
Setelah selesai mengemas bilik rose. Saat rose ingin membuka tombol pintu bilik jennie.
"Oh kenape kau masih ada disini"tegur lisa dengan dingin.
Rose terkejut dengan suara lisa sangat dingin, lisa sangat kelihatan sembab kerana seharian menangis.
"Lisayaa, kenape dengan wajahmu apa kau sakit"ucap rose lalu mendekat untuk check suhu badan lisa.
"JANGAN SENTUH AKU, AKU BENCI ORANG PENIPU MACAM KAUU"jerit lisa.
Rose tersentak apabila dibentak oleh lisa. Rose kaku kerana dia tak pernah dibentak apa sebab.
Jennie dan jisoo mendengar lisa menjerit terus keluar dari bilik kerana terkejut.
"Lisayyaa kenape seperti ini"marah jisoo.
"Sebab dia unnie. Dia janji takkan tinggalkan kita tapi hiks .. dia penipu kita unnie. Aku sungguh membencinya"lirih lisa sudah menangis saat itu. Hati lisa sangat terluka.
Jennie melihat itu terus menghampiri rose yang sedang berdiri kaku dengan pandangan kosong.
"Rose, kau kenape? rose , rose"ucap jennie dan mengoyahkan tubuh rose untuk menyedarkan rose.
Plak
"Unnie"jennie
Rose tersedar lalu memegang pipi yang panas dan ia tak menyangka yang menamparnya saat itu adalah orang yang paling ia hormati iaitu jisoo unnie.
Mata rose sudah berkaca- kaca sambil memandang jisoo dan lisa dengan serentak.
Tangan jisoo tergetar2 kerana ia diluar kawalannya. Jisoo terus memeluk rose dengan erat kerana rasa bersalah dengan sikapnya tadi.
YOU ARE READING
Can I stay ?
Документальная прозаSeorang gadis menjalani kehidupan sebagai seorang idol di Korea Selatan baru sahaja didebutkan oleh YG . Band girl yang dinamakan sebagai BLACKPINK yang mempunyai empat orang iaitu JISOO,JENNIE,ROSE and LISA. Setelah berjaya menawan hati pengemar m...