Setelah selesai bekerja, rania dan ralin berjalan kaki menuju ke bus stop di seberang jalan.
Sampai di bus stop.
Rania dan ralin duduk bergurau senda sambil menunggu bus datang.
" Ralin ?
" Iyah ?
" Teman kan aku minum hari ini boleh ? Maksud aku kita minum dirumah saja bukan di club. " Ujar rania.
Ralin mengangkat kedua alis nya.
" Kau okay ? Bukan kah kau bilang kau tidak akan menyentuh benda itu lagi.
Rania tersenyum tipis.
" Nothing, aku saja mau minum hari ini, mungkin sebab lama sudah aku tidak minum alcohol. So kau mau temankan aku atau tidak ?
Ralin berdehem.
" Aku dari kau saja yang penting kau belanja aku okay .
Rania tergelak. " Baik lah tuan putri.
Kereta yang di naiki david berpapasan dengan bus stop tempat rania dan ralin duduk.
David mengerutkan alis nya.
Dia melihat rania yang tertawa lepas sambil berbual dengan teman nya.
Dia terus menatap rania sehingga lah bus yang mau di naiki rania dan teman nya sampai. Rania sudah menghilang bersama dengan bus itu.
David memalingkan wajah nya.
" Jalan dion !
Sang driver menganggukan kepala.
Setengah jam kemudian, akhirnya rania dan ralin sampai di rumah sewa mereka berdua.
" Nia aku mandi dulu.
" Okay " jawab rania.
Rania masuk di dalam bilik nya. Dia juga ikut membersihkan diri, setelah itu dia keluar dari bilik semula.
Seperti biasa dia akan memasak makan malam untuk mereka berdua.
" Okay selesai ! " Ujar rania sambil tersenyum tipis.
Menu yang dia masak hari ini adalah sup ayam tidak lupa juga beberapa lauk sampingan seperti sayur sayuran.
" Nia ?
Rania menoleh.
" Ralin kau sudah selesai ? Mari makan dulu.
Ralin mengangguk.
Mata ralin berbinar-binar melihat lauk yang terhidang di atas meja.
" Terima kasih nia, kau memang yang terbaik ! Untung siapa yang dapat kahwin dengan kau sudah lah ca--"
Terbeliak mata ralin. Dia menampar mulut nya yang celopar.
" So-sorry.. Nia aku--"
Rania tersenyum tipis.
" Its okay ralin, aku faham maksud kau, aku tau semua lelaki akan merasa beruntung kalau dapat isteri yang pandai memasak tidak seperti aku yan--"
" stop ! Semua orang pernah melakukan kesalahan rania tiada siapapun orang di dunia ini yang perfect termasuk aku. So please stop talking like that. " Ucap ralin memotong kata-kata rania.
Rania memaksakan senyuman nya.
Setelah selesai makan. mereka duduk di balkoni dan di temani dengan beberapa tin beer.
Rania mendongakan kepala menatap langit yang sudah gelap.
" Terima kasih.
Ralin menoleh menatap sahabat nya itu.
YOU ARE READING
My Ex husband My Boss ! [ ✓ ]
RomanceWarning 🔞++ Hot romance ~ Penyesalan terbesar aku di dunia ini Adalah mengenali dan jatuh cinta pada mu. ~ > David davino lesler Rania Winston < # HARAP MAKLUM CERITA INI MASIH DALAM PROSES EDIT DAN PEMBAIKPULIH. ❤️