Elena yang dulu nya seorang yang sangat arrogant dan menjadi model yang sangat sombong, kini dia memilih untuk membuka restaurant nya sendiri.
Dia juga sudah menemui lelaki yang mencintai nya dengan setulus hati, meskipun lelaki itu hanyalah orang biasa, namun bagi elena semua itu tidak penting.
Dia juga sudah menemui rania dan david untuk meminta maaf, dia sangat bersyukur yang rania masih mau memaafkan kesalahan nya yang dulu meskipun david sehingga kini masih lagi tidak memaafkan nya.
Renol juga kini sudah bahagia, mungkin ini lah yang dinamakan jodoh, jessica lesler bercerai dengan suami nya dan memilih untuk berpindah kembali di negara nya semula.
Dan pada akhirnya itu membuat renol mempunyai peluang untuk mengejar cinta hati nya semula.
Renol dan jessica sudah pun bertunang dan sebentar lagi mereka akan melangsungkan perkahwinan.
**
Di dalam hidup ini..
Semua yang terjadi pasti ada hikmah nya, begitu juga dengan pasangan yang sedang berpegangan tangan saat ini.
Semua yang terjadi telah mendewasakan rania dan david, kini tiada lagi rahsia di antara mereka berdua. Mereka sudah belajar dari perceraian mereka yang dulu.
David sudah belajar menjadi suami yang baik dan menepikan ego nya. Begitu juga dengan rania yang kini sudah menjadi wanita dewasa yang matang dan menjadi mommy yang baik.
Yah benar, rania telah membuat keputusan untuk menerima masa lalu david. Kerna dia sedar david tidak salah sepenuh nya.
Saat ini anak kembar mereka sudah berusia 5 tahun, meskipun kembar ketiga kembar itu mempunyai sifat yang berbeza.
Rezia davina lesler yang pertama dengan sifat nya yang pendiam dan jarang mengeluarkan suara.
Relia davina lesler yang kedua dengan sifat nya yang cerewet dan selalu ingin menang.
Refia davina lesler yang bongsu dengan sifat nya yang sedikit kasar dan seperti nya sedikit tomboy.
rania pening memikirkan nya, apalagi selera pakaian dan mainan mereka juga sangat jauh berbeza membuat sang daddy juga ikut pening.
" Mom ! " Teriak relia dan refia.
Rania menghembuskan nafasnya, dia melepaskan genggaman tangan suami nya.
David terkekeh, melihat mimik wajah isteri nya yang sudah mulai mengerut.
Rania menatap kedua anak nya yang kelihatan sangat comot. Relia dengan rambut nya yang serabut, refia dengan wajah nya yang penuh dengan contengan hasil dari pen.
Dia melirik anak kembar nya yang pertama rezia sedang duduk di sofa sambil melihat kartun di tab.
Rania menghembuskan nafas nya.
Dia mengambil tisu basah yang tersedia di meja, lalu membersikan wajah refia. Setelah selesai, dia beralih ke anak kembar nya yang nombor dua relia.
" Mommy sudah bilang bukan ? Jangan bergaduh. Bukan kah mommy dan daddy sudah memberikan satu orang satu tab ? Kenapa mau berebut ? Lia cepat minta maaf dengan adikmu. " Ujar rania sambil menajamkan mata nya.
Relia memuncungkan bibir nya, dengan berat hati dia melangkahkan kaki nya mendekati refia lalu memeluk nya sambil melirik mommy nya yang sedang melihat.
Rania tersenyum tipis. Dia mengusap ubun kepala mereka dengan lembut.
" Bersedia lah, hari ini mommy dan daddy akan membawa kamu jalan-jalan di pulau peribadi daddy. Tapi ingat pesan mommy jangan buli uncle renol lagi okay. "
Kedua kembar itu tersenyum bahagia, mereka menganggukan kepala sambil berlarian ke bilik mereka masing-masing.
Rania menoleh ke arah anak kembar nya yang pertama rezia.
" Kau tidak mau bersedia zia ? " Tanya rania.
Rezia turun dari kerusi, dia menganggukan kepala nya sekilas lalu pergi mengikuti langkah kembar nya.
David memeluk rania dari belakang.
" Mereka sangat cantik bukan ? " Ujar david sambil mengecup bahu rania.
Rania tersenyum sinis, dia melepaskan pelukan david, dia melangkahkan kaki nya menjauh sedikit dari david.
" Yah mereka sangat cantik daddy, sehingga membuatku pening dan stress setiap hari. " Ujar rania sambil melangkahkan kaki nya masuk di dalam kamar mandi.
David terkekeh.
Dia menoleh kearah bingkai gambar yang terpajang di dinding.
Mata nya mulai berkaca-kaca. Ini lah yang dia impikan sejak dari dulu. Mempunyai keluarga yang bahagia, isteri yang cantik dan anak-anak yang sangat comel. Dia berharap semua ini akan kekal selama nya sehingga dia menutup mata.
Lalu mata nya beralih ke bingkai gambar yang di pajang di samping bingkai gambar keluarga.
Gambar itu adalah hasil lukisan dari pelukis terkenal, dia meminta pelukis itu melukis wajah anak nya davino yang dia temukan di dalam mimpi. Dia benar-benar tidak menyangka pelukis itu dapat melukis nya dengan sangat bagus sekali. Padahal dia hanya memberikan gambaran melalui kata-kata.
Dia teringat bagaimana sebak nya rania melihat anak pertama mereka juga di pajang di dinding ruang gambar keluarga.
" I love u son and daddy miss u so much " bisik david pelan..
Sementara itu, tidak jauh dari sana. Rania juga turut mengalirkan airmata melihat suami nya menatap gambar anak pertama mereka dengan wajah sendu.
" Terima kasih sayang... Terima kasih untuk segala nya, untuk kehidupan yang akan datang aku harap kau tetap ditakdirkan menjadi jodohku, kerna aku yakin tiada lelaki yang akan mencintaiku lebih darimu... "
Setelah pelbagai dugaan...
Akhirnya rania dan david hidup dengan bahagia..
TAMAT.
______________________________________
Thank you sudah baca sampai di sini. Jangan lupa follow untuk baca story author yang lain yah. Thank you readers ❤️
YOU ARE READING
My Ex husband My Boss ! [ ✓ ]
RomanceWarning 🔞++ Hot romance ~ Penyesalan terbesar aku di dunia ini Adalah mengenali dan jatuh cinta pada mu. ~ > David davino lesler Rania Winston < # HARAP MAKLUM CERITA INI MASIH DALAM PROSES EDIT DAN PEMBAIKPULIH. ❤️