Chapter 27

6.7K 158 2
                                    

Setelah sampai di pulau peribadi nya. David langsung mengangkat tubuh rania masuk di dalam villa mewah yang berada di tengah-tengah hutan itu.

David meletakan tubuh rania perlahan-lahan di atas katil yang bersaiz king itu. Dia melihat sekeliling nya, dia sangat yakin rania pasti tidak dapat melarikan diri. Dia sudah meminta para pekerja nya untuk menyembunyikan semua alat komunikasi dari luar.

Dia mengusap lembut pipi rania.

Tok..tok..

Bunyi ketukan pintu. Menghentikan lamunan david, dia berdiri melangkahkan kaki nya secara perlahan-lahan menuju ke arah pintu.

Clik " pintu di buka.

" Ada apa renol ?

" Doktor yantez sudah sampai. " Jawab renol.

David menganggukan kepala.

Sampai diruangtamu.

David di suguhkan dengan wajah tidak puas hati doktor yantez.

" Kau kenapa ? " Tanya david.

" Aku ? " Tunjuk doctor yantez pada diri nya.

David menganggukan kepala.

" Sepatut nya aku yang bertanya dav, kenapa kau memaksa aku untuk datang tinggal bersamamu di pulau ini ? Kau tau bukan, aku tiada masa untuk bercuti sana sini. " Ujar doktor yantez membebel.

Pipi renol mengembung, menahan gelak.

" Sudah selesai ? " Ujar david menatap doktor yantez tajam.

Glek. " Su-sudah.. " jawab doktor yantez menelan air liur nya yang tersekat di dalam leher nya.

" Okay good ! Aku mau kau merawat isteriku rania. Kembalikan wajah nya dan pantau kesihatan nya sampai sembuh. Aku akan membiayai semua nya cukup kau sembuhkan isteri ku sampai dia kembali sihat. Kalau tidak nyawamu yang akan menjadi taruhan faham ?

Wajah doktor yantez bertukar pucat.

Jangan tanya lagi bagaimana rupa renol yang berusaha menahan agar gelak tawa nya tidak pecah.

                   **************

Elena menekan screen telefon nya yang sudah menunjukan jam 8mlm. Saat ini dia berada di ruangan vvip restoran mewah, dia sedang menunggu seseorang yang ingin menemui nya.

" Mrs elena ?

Elena menoleh.

" Yes ?

Lelaki itu tersenyum tipis, dia melabuhkan punggung nya di di kerusi depan elena. Manakala sang assistant nya berdiri tepat di depan mereka berdua.

" Who are you ? " Tanya elena.

Lelaki itu menghulurkan tangan nya kearah elena.

" Kenalkan aku maxion regaz. " Ujar nya dengan senyuman.

Tubuh elena menegang. Siapa yang tidak mengenali maxion regaz. Dia merupa salah satu businessman yang di takuti para ahli business yang lain kecuali david davino lesler tentu nya.

Elena menyambut tangan maxion regaz dengan gugup.

" Okay elena, aku tidak akan berbicara panjang. Aku ingin menawarkanmu sesuatu--"

Belum sempat maxion meneruskan kata-kata nya, elena dengan tangkas berdiri ingin pergi dari sana. Dia tidak mau berurusan dengan maxion apalagi maxion mempunyai latar belakang mafia.

Jack sang assistant menahan tubuh elena.

" Lepaskan aku ! " Bentak elena.

Maxion tersenyum sinis.

My Ex husband My Boss ! [ ✓ ] Where stories live. Discover now