Chapter 10

9.9K 171 1
                                    

David melirik rania, yang sudah terlena tidur di samping nya. Dia berdiri lalu keluar dari ruangan bilik rehat nya.

Dia menatap pemandangan diluar sambil menyalakan rokok nya, dia menghisap rokok itu sembari menghembuskan nya di udara.

FLASHBACK.

" Sayang ?

David sedang sibuk menandatangani documents.

Dia mendongakan kepala nya. Rania sedang berjalan menuju kearah nya.

David tersenyum tipis, dia langsung berdiri mendekati Isteri kesayangan nya itu.

" Babe.. kau datang.. "

penat lelah david langsung hilang kerna kehadiran rania.

Rania duduk di paha david sembari mengalungkan tangan nya di leher david.

Rania memuncungkan bibir nya.

David menarik pinggang Isteri nya itu lebih dekat, dia mengusap lembut pipi rania.

" Ada apa babe, U have a problem ?

Rania berdehem.

" sayang... Boleh tidak esok aku ikut teman-teman ku bercuti di bali. "

David menghembuskan nafas nya.

" Babe, kau baru saja pergi kemarin di paris kenapa esok kau harus pergi lagi, bagaimana kalau tiba-tiba ada perempuan lain yang menggodaku kau tidak takut ? " Gurau david.

Rania memutarkan bola mata nya.

Dia menekup kedua pipi suami nya itu.

" Sayang, kemarin itu aku bekerja bukan berjalan-jalan. Lagipula siapa yang mau denganmu kau sudah cukup beruntung memiliki aku sayang.

" Tiada wanita yang sempurna seperti ku, dan aku sangat yakin kau tidak mungkin tergoda dengan wanita lain.

" Ini.. hanya milik ku seorang dan selama nya akan seperti itu. " Ujar rania menyentuh dada david.

David tersenyum tipis dia mengambil jemari rania di dada nya itu lalu di kecup nya dengan lembut.

" Kau benar babe... Tiada siapa yang mampu menarik perhatian ku selain dirimu. " Ujar david.

Rania berdiri.

" esok aku boleh pergi dengan teman-temanku bukan ? Diorang plan mau sambut birthday aku di sana.

" Berapa hari ?

" Satu minggu sayang.. " ujar rania tersenyum bahagia.

David terdiam.

" Baiklah ! Jaga diri sana.. make sure that u always wear your wedding ring okay !.

Rania menganggukan kepala nya. Dia mengecup bibir david sekilas.

" I love u sayang..

" i love u more babe..

David menatap nanar punggung rania yang sudah menghilang dari pandangan nya. Dia membuka laci di sampingnya.

Dia tersenyum getir melihat tiket bulan madu untuk ke jepun yang sudah dia tempah.

David mau menyambut birthday isteri nya itu di jepun, Tapi semua nya hancur.

Buk... ! " Dua tiket ke jepun itu dia buang di dalam tong sampah.

FLASHBACK END.

My Ex husband My Boss ! [ ✓ ] Where stories live. Discover now