BAB 8

6.8K 411 1
                                    

"dah sampai..bagi balik kucing aku.." Danial menghulurkan tangan kepada Aisyah untuk mengambil kucingnya.

"teman aku weyh..aku seorang-seorang kat rumah.."

"KAU NAK MAMPUS KE?! KALAU ORANG NAMPAK?! TAK PASAL KENA KAHWIN FREE..TAK NAK AKU KAHWIN DENGAN KAU!" mata Danial terbeliak.

"WOI!" Aisyah menarik rambut Danial. "tunggu kat luar lah bijak..kau ingat aku tak tahu hukum ke sengal..aku nak mandi..nanti aku keluar balik..duduk dekat situ" Aisyah masuk ke dalam rumah maksunya dan terus menuju ke biliknya.

Danial bersandar pada kereta bmw berwarna hitam milik Aisyah itu sambil membelai kucingnya. Sempat dia memandang bilik Aisyah.

Selepas 20 minit membersihkan diri, Aisyah keluar menyapa Danial dengan secawan nescaffe. Danial yang sedang duduk di buaian di halaman rumah Haryana mengambil cawan tersebut.

"sedap ke tak ni?" tanya Danial.

"ada aku lipat masuk poket kang laki ni..minum jer la!"

Danial minum. "haa..nasib sedap..kalau tak aku suruh kau habiskan.."

"eh..boleh jerr..kau tu nasib tetamu jer..kalau tak aku tak buatkan.." Aisyah memutar biji matanya. Dia duduk di atas rumput sintetik di halaman itu.

"duduk atas Syah.."

"boleh..tapi kau kena duduk bawah.." Aisyah menjongket-jongketkan keningnya.

Danial menjeling. "kau duduk jerlah bawah tuu.."

"carut kang dosa"

"jangan carut..simple.."

"eeee..mulut dia ni kan! Kalau aku tendang sia-sia jer hidup.." Aisyah menjeling.

Mereka mendongak tengok bintang.

"kau tak takut ke jadi army?" tanya Aisyah tiba ii.

"tak lah..kalau aku takut, aku tak join army, dumbass"

"MAMAT NI LAHH..CUBA JAWAB ELOK-ELOK SIKIT!"

Danial membiarkan sahaja. "kau tu haa..tak padan dengan perempuan! Dah la pendek! Macam manalah kau boleh lepas jadi bomba.. Mulut pulak macam orang takde iman.. Perangai lagi astaghfirullah.." kutuk Danial.

"WOI! Pendek-pendek aku ni pon dah nak masuk 4 unit aku join aww. Kau tu? Harap kapten..tapi mulut dengan perangai takde beza dengan muka..memang patut pun kena tinggal..tak sedar diri.." bidas Aisyah.

"at least aku masih girlfriend dengan boyfriend. Kau tu..putus tunang..halah-halah.." balas Danial.

"eeee..macam mana lah kau ni boleh jadi kapten..mulut tuu..astaghfirullah..hostage pon rela kena bunuh dengan enemy laa.."

"excuse me?!hostage pon jatuh cinta lah tengok aku..siap kalau boleh nak peluk aku.."

Aisyah membuat muka nak muntah. "sakit telinga dengar.."

"DENGKI!"

Dan mereka terus bergaduh sampai pukul 12 malam.

"aik..Danial? Ingat dah balik.. Ni dah kenapa ni masam muka masing-masing?" Haryana yang baru sampai menegur mereka.

"Dia ni ha makcik cari pasal dulu!" Danial menunjuk Aisyah..

"mana ada.. Mamat muka secondhand ni start dulu!" Aisyah menunjuk Danial.

"mana satu ni?"

"DIA" Aisyah dan Danial menjeling satu sama lain.

Pening Haryana fikir. "eloklah tu..gaduh-gaduh..nanti suka.."

"TAK!"

"haih..sudah-sudah..Danial pergi balik..Aisyah masuk tidur.."

Danial mengangguk lalu balik bersama kucingnya. Sempat dia menjeling Aisyah dan Aisyah pun melakukan perkara yg sama.

C | sir army miss bomba Where stories live. Discover now