Bab 21

645 13 0
                                    

DI DALAM bilik Drizella duduk termenung dalam ketakutan. Gadis cantik itu hampir tidak percaya dengan apa yang di lihat tadi pagi itu. Hardin sanggup membunuh ayahnya sendiri.

Jari-jemari Zella bergegar tapak tangan juga berkeringat.

"Bagaimana kalau Hardin tahu aku ada di sana?" Monolognya dalam hati.

Tok

Tok

Tok

Gadis cantik itu sibuk dengan pemikiran hingga bunyi ketukan di pintu biliknya tidak kedengaran.

Rania yang tidak mendengar suara Drizella segera masuk ke dalam bilik. Hati Rania lega ketika melihat Drizella duduk sambil membenamkan wajahnya di antara dua lututnya.

Rania melangkah mendekati Drizella. Tangan keriput Rania menyentuh bahu Drizella hal itu sukses membuat Drizella terkejut.

"Aku tak nampak apa yang kau buat!" Teriak nyaa

Ketika matanya terbuka sepenuhnya. Drizella bernafas lega.

Rania berkerut kening melihat reaksi berlebihan dari putrinya.

"Kamu kenapa sayang?" Tanya Rania.

Drizella kembali duduk ke katil lalu matanya menatap mata sayu sang ibu.

Zella geleng kepala." Zella ok ibu."

"Ohh ibu fikir kamu kerasukan. Apa bekal tadi Hardin terima?" Zell mengangguk kecil.

"Ibu apa boleh Zell ke rumah anak yatim yang berada di x?

"Kenapa harus minta izin dengan ibu. Kamu boleh ke sana sayang...lagipula selama ini kamu tidak pernah minta izin pada ibu."

"Kerna masa itu ibu lebih memilih meratapi kehilangan adik Zell."

Rania menunduk.

"Ibu, Zell minta maaf. Zell tak bermaksud cakap macam tu..." Drizella memeluk ibunya.

"Ibu tak marah sayang. Maafkan ibu yang lalai ini. Ibu janji ibu akan menebus semua kesalahan ibu pada ayah dan kamu." Rania menjepit gemas hidung Drizella.

"Zella tak minta apa-apapun dari ibu. Zell mahu ibu kekal macam ni senyum..ceria. Hanya itu yang Zell inginkan.. bolehkan bu?"

"Anything for you princess."

Rania dan Drizella bercerita hingga perbualan mereka itu terhenti kerna terdengar siren ambulans dan polis

Rania dan Drizella berdiri lalu menuju ke arah balkon bilik Drizella. Di atas ini bilik Drizella berhadapan dengan rumah Hardin.

"Kenapa ada polis dan ambulans di depan rumah Hardin nak?"

Drizella menatap itu dengan tangan yang berkepal. Bukan kerna marah, kerna saat ini Hardin berada di luar pagar dan menatapnya dengan tatapan yang sulit untuk diartikan.

Drizella memilih memutuskan kontak mata mereka lalu gadis itu masuk ke dalam bilik.

Jantung berdebar hebat.

Drizella harus bersembunyi ataupun pergi sekejap untuk menenangkan fikiran dan tempt yang terpilih adalah rumah nak yatim di x.

"Kamu tak mahu ikut ibu ke sana?" Tanya Rania.

Zella geleng kepala. "Zell sakit kepala ibu. Kalau ibu nak ibu pergi lah. Zell akan baik-baik saja."

Rania tersenyum lalu mengangguk." Baiklah kalau begitu. If anything happen just shout my name ok baby girl." Rania membelai halus puncak kepala Drizella.

Si BisuWhere stories live. Discover now