Bab 18

657 16 0
                                    

DI SINI lah Edrea di depan bangunan tinggi menjulang. Gadis itu menelan air liurnya gugup. Kalau bukan kerna tugas mereka mana mahu Edrea berkerja. Edrea ingin fokus saja pada pelajarannya.

Edrea ingin melangkah tapi terhenti kerna bayangan tadi malam tiba-tiba muncul difikirannya.

Tangannya berkepal hebat. Bagaimana seorang Ezhar yang dikenali lembut, baik hati boleh berubah secara mendadak dalam masa satu hari.

Edrea merasa Ezhar seperti orang lain. Edrea juga hairan bagaimana Ezhar mengetahui identiti yang sudah lama dirinya sembunyikan

Edrea menarik nafas.

Memikirkan hal semalam membuat kakinya melemah. Ingin saja Edrea menangis lalu dirinya merasa lega.

Edrea jadi teringat selepas saja Ezhar merogolnya dirinya tidak memakan pil elak mengandung.

Edrea jadi kefikiran.

Dan saat ini Edrea berbelah bagi.

"Selamat datang" sapa penjaga pintu.

Edrea tidak sedar kini dirinya berada di depan pintu syarikat Hardin.

"Ada yang boleh saya bantu puan?" Tanya si penjaga pintu.

"Saya ingin menemui Mr Hardin. He there?"

Edrea berusaha sebaik mungkin terlihat cool di hadapan para pekerja Hardin.

"Yes ma'am. Cik boleh ke kaunter pertanyaan kami."

Nanda senyum lalu mengatur langkah menuju ke meja pertanyaan.

"Welcome to Sparkle company." Ucap wanita muda yang mungkin seumur dengan dirinya.

"I want meet mr Hardin."

"Ada buat appointment cik?"

Edrea menatap tag name wanita itu. Fiona.

"Saya tidak ada buat appoinment. Tapi mr Hardin saat ini perlukan PA kan. Beliau menyuruh saya datang ke sini."

"Oh kalau begitu sekejap saya ingin menghubungi Mr Hardin." Nanda hanya mengangguk.

"Maaf untuk ketidaktahuan saya Miss..."

"Miss Edrea Ishana. You can call me Isha."

"Miss Isha office Mr Hardin ada di tingkat 25. Di sana akan ada pekerja membawa cik ke tingkat 25."

Edrea pun menuju ke lift. Sebelum mencapai ke pintu lift, Edrea sempa lagi berbicara dengan Mawar, Fania dan Dania melalui alat penghubung tersembunyi.

Sampai saja di depan lift, pintu lift terbuka. Benar saja di dalam ada penjaga.

"Ma'am nak ke tingkat berapa?" Tanya penjaga itu.

"Tingkat 25 to Mr Hardin office."

Pekerja itu mengangguk.

Pintu kembali terbuka. Di sana muncul seorang gadis cantik. Ketika mata mereka bertemu seolah devaju. Mata warna mereka begitu sama...green grey...

Tangan wanita yang baru masuk itu berkepal ketika wanita yang disukai oleh lelakinya ada di depan matanya. Dia lah wanita yang ada di dalam gambar yang bertuliskan ' you are my sunshine'

"Kau buat apa di sini?" tanya Drizella sinis.

"Cik bercakap dengan saya?" Ujar Edrea.

"Tak saya bercakap sama dinding. Iya kau lah."

Nada Drizella naik satu oktaf.

Edrea hanya tersenyum.

Si BisuWhere stories live. Discover now