Bab 39

854 12 1
                                    

UNITED KINGDOM

  Lia dan Airil kini menuju ke hospital di mana Edrea dirawat. Mereka datang ke sini pukul 10 malam kerna tadi jam 10 pagi mereka berangkat. Lia diam saja di sebelah dadnya yang dari tadi sibuk memcuba berbicara dengan Aulia tapi gadis itu tidak endahkan.

  Si pemandu berasa ada yang tidak kenal break keretanya. Kerna di hadapan rusuhan berlaku. Pemandu mereka tidak dapat meminjak break.

  "What goin on?" Tanya Airil.

  "The car break not function sir." Jawab pemadu itu dengan panik.

  "Jaga-jaga!" Teriak Aulia kerna di hadapan mereka ada seorang budak berdiri.

Kereta mereka pun miring ke kanan untuk mengelakkan daripada budak itu kena langgar.

  Bung.....

  Kereta mereka pun terlanggar tepi jambatan hingga cermin kereta mereka pecah. Airil memegang kepalanya yang sedikit berdarah. Ketika sedar lelaki itu mengalih tatapan ke arah Aulia yang meringis kesakitan teramat.

Kerna pecahan kaca agak besar memancap tetap di perutnya.

"Ya Allah nak!" Teriak Airil.

"Sakit.....dad." Luah Aulia lemah.

  Airil keluar dari kereta lalu menuju ke kerusi sebelah. Airil mengangkat tubuh lemah Aulia keluar dari kereta itu.

Detik seterusnya kereta itu pun meletup hingga Tengku Airil tidak dapat menyelamatkan pemandu mereka.

  Airil berteriak meminta tolong tapi tiada siapa mendengarnya kerna di jam begini orang tidak ada yang tadi rusuhan itu juga berakhir.

"Dad." Panggil Aulia lemah.

"Iya sayang dad mohon bertahanlah." Rayu Airil.

"Aulia...tidak mampu dad.."

"Jangan tinggalkan dad, Lia..dad tak nak kehilangan kamu..ini kejap lagi kita akan sampai ke hospital hanya beberapa meter saja dad mohon bertahanlah.."

  Aulia batuk hingga mengeluarkan banyak darah.

"Lia penat dad." Mata Aulia makin sayu.

"Bertahan lah Lia."

Airil melangkah laju membawa tubuh Aulia kerna di hadapan mereka ada hospital di mana Edrea di rawat.

"Lia kita dah sampai."

"Lia" panggil Airil lagi

  Airil duduk di aspal bersama Lia yang masih dalam dukungannya.

"Lia dad mohon buka matanya." Airmata seorang ayah mengalir.

  Lia tidak juga membuka matanya. Airil memeriksa nadi Aulia, nadi gadis itu masih berdenyut.

  Airil memeluk tubuh Aulia erat memcuba untuk bangun lagi tapi sayang lututnya lemah. Airil mencuba lagi sehingga suara sang anak membuat Airil berhenti.

"J...jangan memaksa diri dad..." makin lemah suara Aulia setelah sedar.

"Maafkan dad, Lia..maafkan dad.." Aulia mengukir senyuman di balik wajahnya yang pucat. Hujan rintik-rintik membasahi bumi.

"Lia dah maafkan dad."

"Boleh Lia minta satu permintaan pada dad." Airil mengangguk.

Lia mengarahkan agar Airil mendekat ke arahnya lalu gadis itu membisikkan sesesuatu.

"Hanya ini yang mampu Lia buat. Untuk dad dan mereka."

Lia pun menutup matanya. Airil memeriksa lagi nadi anaknya dan tidak ada denyutan berlaku.

Si BisuWhere stories live. Discover now