SINAR matahari masuk di cela-cela jendela yang ditutupi oleh langsir. Mata Edrea terbuka dengan refleks tangan kananya menutup matanya. Edrea bangun lalu menyandar. Kepalanya dipegang. Matanya tertuju ke arah jam dinding yang menunjukkan pukul 10 pagi.
Edrea menggapai hp nya yang berada di lampu meja. Banyak notifikasi masuk. Edrea malas untuk membalas pesan ws. Gadis itu berdiri lalu menuju ke bilik mandi membersihkan diri kerna saat ini perutnya minta dijatah.
Ezhar duduk termenung memerhati tanaman bunga yang mekar dan tumbuh subur itu. Baru saja Ezhar pulang dari AirPort menghantar Abi nya. Tadi sebelum jalan Ezhar ingin membangunkan sang adik tapi Dato Adam tidak menyuruh kerna kelihatan Edrea begitu penat."Ezhar!" Teriak Edrea.
Dengan langkah yang cepat Edrea menuju ke arah Ezhar yang memandang dirinya.
"Kenapa kau tak bangunkan aku?!" Marah Edrea.
Ezhar bediri. Edrea pula harus mendongak menatap wajah Ezhar yang jauh lebih tinggi darinya.
"Kau sengaja tak bangunkan aku supaya abi anggap aku anak yang teruk! Agar kau selalu kelihatan baik dan perfect di mata abi!"
Ezhar menggeleng.
"Abi tak suruh abang bangunkan adik."
Edrea tersenyum sinis.
"Terus kau ikut juga cakap abi?!"
"Abang minta maaf."
"Minta maaf..minta maaf. Kau ingat maaf boleh mengubah segalanya." Edrea bersedekap dada.
"Sekarang kau masuk kau buat apa yang patut kau buat. Kau tu setaraf dengan orang gaji di sini!" Hina Edrea.
"Abang pergi dulu." Tangan Edrea berkepal. Perasaan marah memenuhi isi hatinya. Ezhar bahasakan dirinya 'adik'.
Ezhar melangkah meninggalkan Edrea. Edrea melangkah lebar membuntuti jalan Ezhar yang laju. Ketika jarak itu hanya beberap cm Edrea begitu kuat menarik pergelangan tangan Ezhar sehingga Ezhar hilang keseimbangan.
Zappp!
Mereka berdua jatuh bersamaan. Di mana posisi Ezhar berada di atas tubuh Edrea tapi tapak tangan Ezhar berada di belakang kepala Edrea melindungi kepala gadis itu daripada terbentur kuat. Edrea menutup matanya.
Bulu mata lentik itu bergerak bersamaan dengan mata yang terbuka sedikit demi sedikit. Terasa slow mo bagi kedua pasangan yang saling menyakiti itu.
"Adik ok?" Tanya Ezhar menggunakan sebelah tangan yang bebas.
Tanpa disedari tangan Edrea bergerak menuju ke pipi Ezhar. Dengan sangat lembut jarinya membelai lembut pipi Ezhar. Mata mereka saling mengunci antara satu sama lain.
Edrea tersenyum sinis. "Apa kau tahu wajah ini yang membuat aku susah untuk melupakan kesalahan yang kau lakukan..wajah ini adalah wajah pembunuh umi ku" Ezhar hanya mampu diam.
Edrea mengalihkan tangannya ke belakang leher Ezhar lalu menolak leher itu agar wajah Ezhar mendekat padanya.
"Aku benci wajah ini!" Airmata Edrea mengalir.
"Kenapa hiks...kenapa bukan kau mati dalam kemalangan itu!...hiks...jika saja kau tidak cuai umi takkan mati..umi akan berada di sini bersama aku..."
"Lalu aku tidak akan membencimu!"
Ezhar ingin bangun. Tapi Edrea tidak membenarkan itu.
"Jadi setiap perlakuan ku padamu layak kau dapatkan..kebencian ku..amarah kau..kau layak dapatkan itu!" Tegas Edrea.