Selamun aleyküm sevgili okuyucularım yeni bölümle geldim umarım severek okursunuz. Çok değerli oy ve yorumlarınızla bölümü süslerseniz çok sevinirim.😊💕
Rica etsem kitabımı sevdiyseniz arkadaşlarınıza ve sevdiklerinize önerir misiniz?
Keyifli okumalar dilerim sizi seviyorum.😘❤
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ
Uyuklayıp kalmış nerdeyse bütün gün uyumuştum. Gözlerimi açtığımda Bora yine odada değildi ikindi vaktini kaçırmak istemedim, hareket edebildiğim kadarıyla işlerimi halledip abdest aldım. Banyodan çıktığımda duvarlara tutunarak kendimi yormadan yürüyüp yatağıma vardım. Bu kadarcık mesafede bile canım yanmıştı, evet iyiydim ama ameliyat yerim hâlâ ağrıyor beni zorluyordu.
Yatağa geçtiğimde düzenli nefesler verip kendime gelmeye çalıştım. Kapı açıldığında Bora elinde tepsiyle odaya girdi. Ne getirdiğine bakma fırsatım dahi olmamıştı yine tatsız tuzsuz yemekler ve ben yiyemiyordum işte. Aç kalmamak uğruna kendimi zorlamaktan başka bir şey değildi bu. Yine de burun kıvırmıyor ses etmiyor midemin el verdiği kadarıyla yiyordum. Bu yiyeceği bulamayan insanlar da vardı. Açlık herkes bilmese de aslında Allah'ın bizlere sunduğu bir hazineydi.
Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
"Açlık, hikmetin nuru, tokluk ise Allah'tan uzaklaşmadır. Sakın tıka basa yemeyin ki kalbinizdeki hikmetin nuru sönmesin!" [Deylemî]Dünyada açlıkla mücadele eden insanları düşünerek tıka başa yemiyor sünnet-i seniyyeye uymaya gayret ediyordum.
Hz. Aişe'den (r.a.) rivayet edilmiştir. Allah'ın Resulü (sav) şöyle dedi:
"Cennetin kapısını çalmaya devam ediniz ki size açılsın."
Hz. Aişe sordu: "Ne ile çalalım?"Efendimiz (sav) şöyle cevap verdi: "Açlık ve susuzlukla."
Bir başka hadis: Hz. Ebu Hureyre'den (r.a.) rivayet edilmiştir. Allah'ın Resulü (sav) şöyle dedi:
"Kıyamet günü, insanların Allah'a en yakın olanları, dünyada uzun süre aç, susuz ve mahzun kalanlardır... Şayet gücün yeterse, miden aç ve dudakların kuru olarak ölmeye gayret. Açlık ve susuzluk sayesinde şerefli mevkilere ulaşır, peygamberlerle oturursun. Bedeninden ayrılan ruhun ile melekler sevinir ve Cebbar olan Allah-u Teâlâ sana rahmet eder."
Bunun gibi açlığı ve susuzluğu tavsiye eden bir çok hadis vardır. Peygamber Efendimiz şişmanlıkla ilgili bizlere bildirdiği hadisler fazla kilonun hem sağlığa zararlı olduğunu hem de ruhun kemale ermesini zorlaştıracağını gösterir.
"Ümmetim hakkında en çok korktuğum şeyler: Karın büyüklüğü, çok uyku, tembellik ve yakîn (iman) azlığıdır." (Suyuti, Fethu'l-Kebir, I, 58; Kenzü'l-ummal, 3/185)
Bu hadisler demek değildir ki her kişinin göbeğine veya kilosuna bakarak karar verip onu kötülemeliyiz, bu asla doğru olmaz, bu yalnızca suizan olur.
Nitekim, az yediği halde fazla kilo alan kimseler vardır, çok yediği halde fazla kilo almayan kimseler vardır. Yeme içme adabına uygun şekilde yaşayıp bizi yaşatacak kadarını yemeli Allah'ın bize sunduğu vücudumuza eziyet etmeden sabırlı olarak karnımızı yemekle fazlasıyla doldurmamalıyız. Fazla yemek karnın bir kısmının aç olmaması bizleri Allah'tan uzaklaştırır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
FİLİSTİNLİ MÜCAHİDE (TAMAMLANDI)
General FictionKudüs bizim için neyi ifade eder? Kudüs bizim neyimizdir? Kudüs ilk kıblemiz olduğu için mi değerlidir yoksa isra ve miraç mucizesine şahit olduğundan mı kutsaldır? Kudüs neden bütün insanların meselesidir, neden müslümanlar fazlasıyla benimsemişti...