37.BÖLÜM: FİNAL

189 24 67
                                    

Medya ikizler temsili

Keyifli okumalar oy ve yorumlarınızı bekliyorum.

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ

❤️❤️❤️

Gözlerim kapanmaya yüz tutarken Beyzanur'un sesiyle başımı zorlukla kaldırdım.

"Meryem uyuma hadi son yılın, yetişemiyorum sana not vermeye."

Beyzanur okulun çaylak kızlarından biriydi ilk senesiydi ve istikrarlı derecede çalışması beni deli ediyordu. Ya son yılım da bitseydi de kurtulsaydım. Başımı kaldırıp kapanmaya yüz tutan gözlerimi sinirle ovdum. Uykum var benim evde bebekler bekliyor ve benim bu yıl okulumu bitirmem lazım. Okulum bitsin ki Filistin'e gidebileyim. Sırtımı arkama doğru yaslayıp uykumu kaçırmaya çalıştım. Esneyeceğim sırada zorlukla elimle ağzımı kapattım. Esnerken ağzı kapatmak gerektiği ile ilgili hadisi anımsadım.

Ebû Said el-Hudrî radiyallahu anhu'den rivayet olunduğuna göre Allah Rasulü sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur: "Biriniz esnediği zaman elini ağzının üzerine koysun. Zira şeytan girer."

Ah bu şeytan her zaman bize zarar vermek için fırsat kolluyor. Aklıma gelenle gülümsedim sahi Bora'nın bana Hac sözü vardı değil mi? Mehir olarak istemiştim ama hâlâ Hac yapmamıştık hayalimde şeytan taşlama olayı canlanınca hafifçe güldüm. Ah şeytan, bulduğum tüm taşları sana atacağım kafanı yarmak gibi bazı hayellerim var. Tabi ben İbrahim Peygamber kadar sert vuramam ama olsun değse bile yeter hırsımı alsın ona da amenna. Şeytan taşlama bütün insanlığın ortak düşmanı olan şeytanı taşa tutarak lanetlemektir. Burada temsili olarak tespit edilmiş olan üç yerde taşlama yapılır. Bu ibadet şekli bize İbrahim Aleyhisselamdan intikal etmiştir.

Bu hususta iki rivayet vardır. Birisi şöyledir:

Hz. İbrahim, bir imtihan olarak Allah'ın emri ile oğlu Hz. İsmail'i kurban etmeye götürürken şeytan önlerine çıkar. Hz. İbrahim'in babalık şefkatini istismar etmeye kalkarak, bu işten vaz geçirmeye çalışır. Fakat ters yüz edilir. Bundan sonra Hz. İsmail'e musallat olur. Cenab-ı Hakkın emrini babasının yanlış anladığını, annesini gözü yaşlı olarak geride bıraktığını fısıldayarak, emre boyun eğmemesini telkin eder. Şeytanın desiselerine hiç aldırış etmeyen Hz. İsmail, onu yanından kovmakla kalmaz, arkasından da yedi tane taş atar.

İşte hacıların cemrelerde taş atmaları bu hadisenin hatırlanması ve yeniden yaşanmasıdır.

Bu hususta İbni Abbas'ın rivayeti de şöyledir:

"Hz. İbrahim hac ibadetini yapmaya geldiği zaman, Akabe Cemresi yanında şeytan ona göründü. Bunun üzerine onu yedi adet taşla taşladı, şeytan yere battı. Sonra Orta Cemre yanında şeytan ona tekrar göründü. Yedi taş da orada attı. Böylece şeytan tekrar yere battı. Bir müddet sonra Küçük Cemrenin yanında yine karşısına dikildi. Burada da yedi taş daha atınca artık şeytan iyice yere yığılıp kaldı."

Bundan sonra İbni Abbas, şöyle diyor:

"Siz ancak şeytanı taşlıyor ve ancak atanız İbrahim Aleyhisselamın yolunu izliyorsunuz."

"Meryem dersi dinle dalıp gittin yine."

Beyzanur'a dönüp omuz silktim. Hocaya baktım bildiğim konuları anlatıyordu hamileyken hiç durmayıp son yılımda fazlasıyla çalıştığım için konuların çoğuna hakimdim. Sonunda dersin bitmesiyle evime doğru yol aldım sahi bugün Ahmet abi Bosna Hersek' ten dönecekti ve orada sürpriz şekilde evlenmiş bunu ise telefonda bizlere söylemişti. Fatih dayım biraz kızmış olsa da Ahmet abinin iyi biriyle evlenmiş olmasını arzuladım. Ne kadar sorsak da eşi hakkında hiç bilgi vermemişti sadece Bosnalı olduğunu biliyorduk.

FİLİSTİNLİ MÜCAHİDE (TAMAMLANDI)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin