Selamun aleyküm.
Oy ve yorumları eksik etmeyin olur mu? Instagram hesabım:hayalperest_yazarr Takip etmek isterseniz bekliyorum.
Keyifli okumalar.
Benimle birlikte dolan gözlere şahit oldum, dayanamadım, kendimi hıçkırıklara teslim ettim. Müslümanlara emanet edilen beldede yine babamın yokluğu sardı beni. Kulaklarımın aşina olduğu Mawtini Mawtini diye yankılanan ezgiyle tüm kalbimle şehitlik ateşine teslim olmayı diledim. O ateş görünmeyen ama içimi yakan bir ateşti, hevesti, en büyük duâmdı. Yurdum diye başlayan dizeler sesin güzelliğiyle suskunluğa gömülüp kaldı. Hayatımda bu denli güzel bir ses çalınmamıştı kulaklarıma. Gözlerimi kapatıp hıçkırığımı susturmaya başladım. Sözleri Filistin için ayakta durmaya çalışan Müslüman kardeşlerime, davamız uğruna çektiğimiz sıkıntı ve istediğimiz vatanımızın kurtuluşuna şahit olmayı anlatıyordu.
Vatanım, vatanım
Güzellik, aydınlık ve nur senin dağlarındadır
Hayat, kurtuluş, mutluluk ve ümit sana olan aşktadır
Seni yeniden görecek miyim, seni yeniden görecek miyim?
Huzurlu mutlu ve azametli iken...Senin yeniden gökyüzüne süzüldüğünü görecek miyim?
Vatanım, vatanımVatanım, vatanım
Gençlik senin özgürlüğün için dimdik ayaktalar
Ölümü su gibi içer ama ,
Yine de düşmanın kölelik zincirlerine teslim olmazİstemiyoruz!
Sonsuza kadar zillet ve kölelik altında yaşamayı
İstemiyoruz!
Geçmişteki eski izettimizi kazanmak istiyoruz.
Vatanım, vatanımVatanım, vatanım
Kılıç ve kalemdir simgelerimiz
Sözler ve kavgalar değil
Şanlı olmamız ve taahhüdümüz ve bir sadakat vazifesi
Bize güç veren duygulardırŞerefimiz! şerefimiz!
Ulu bir sebep ve sallayan bir bayraktır
Ah ! Ne güzel
Galip yüksekliğinde
Düşmanlarını yenmen
Vatanım, vatanımMavtini (Arapça:موطني "Anavatanım"), Filistinli şair İbrahim Tukan tarafından yazılmış popüler bir şiirdir. Bu şiir 1967 yılından bu yana Filistin Ulusal Yönetimi'nin fiili ulusal marşıdır. Filistin davasına verdikleri desteği göstermek için olarak da Irak, Suriye ve Cezayir gibi diğer Arap ülkelerinde de marş olarak kabul edilmektedir. Özgün müzik, Muhammed Fuliefil tarafından bestelenmiştir. 2004 yılında Paul Bremer'in Geçici Koalisyon Yönetimi Başkanlığı döneminde Irak ulusal marşı olarak yeniden kabul edildi. 1981 yılından 2004 yılına kadar kullanımda olan ve Saddam Hüseyin'in Baas rejimi ile ilgili eski marşı Arz ül Alforatain'in yerini aldı.
Muhteşem ses sona erip etraftakiler Allahuekber nidalarıyla coştuğunda gözlerimi açtım. Ağlayıp kendimi kaybetmiştim, ne zaman mawtininin sözlerini duysam kendimi tutamazdım. Bazı Arap ülkeleri bu şiiri marş olarak kullansa da duygusal tonda söylendiğinde daha çok etkiliyordu beni. Vatanıma olan aşkım kabarırken babamı da anımsatıyor güzel ve acı hatıralar gözlerimin önüne geliyordu. Derin nefesler çekerken yerimden kalktım ve bahçede öylesine yürümeye başladım. Akan yaşlarımı elimle sildim, nereye gideceğini bilemeyen bir kuş gibiydi yüreğim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
FİLİSTİNLİ MÜCAHİDE (TAMAMLANDI)
Ficción GeneralKudüs bizim için neyi ifade eder? Kudüs bizim neyimizdir? Kudüs ilk kıblemiz olduğu için mi değerlidir yoksa isra ve miraç mucizesine şahit olduğundan mı kutsaldır? Kudüs neden bütün insanların meselesidir, neden müslümanlar fazlasıyla benimsemişti...