• 59.fejezet •

182 14 5
                                    

Gavril hazatértének napja gyorsan elérkezett

Oops! Ang larawang ito ay hindi sumusunod sa aming mga alituntunin sa nilalaman. Upang magpatuloy sa pag-publish, subukan itong alisin o mag-upload ng bago.

Gavril hazatértének napja gyorsan elérkezett. Egy szempillantásnak tűnt csupán és a Gróf kocsia berobogott a kertkapun , férjem nagy léptekkel megtette az utat az ösvényen a házig, mig én lélegzet visszafojtva lestem ki az ablakon és számoltam szabadságom utolsó ,elillanó másodperceit.

Álkapcsom megfeszült amikor hallottam odalentről a jólismert hangot , azt ahogy Gavril utasitásokat ad Nedának és még néhány cselédnek, vigyék a poggyászt a dolgozó szobába.
Parancsai rövidek , lényegretörőek voltak és mindenki kérdés nélkül tette amit kivánt.
Jóformán át sem lépte még a küszöböt és máris mindenki az uralma alatt állt.
Nekem sem lesz más választásom ?
A magamnak feltett kérdésre nem tudtam felelni, bensőm egyre csak keserűen hallgatott . A záruló kalitka máris elnémította az énekesmadarat.
Ez a gondolat viszhangzott bennem, mint egy gyászének visszatérő verszakjai, mig gépiesen a tükörfelé fordultam.

Neda az éjszinkék szatén ruhám választotta aznapra és én nem ellenkeztem. Szolgálólányom igyekezett tartani bennem a lelket és bár nekem nem volt erőm rá , ő helyettem is ügyelt arra, hogy megjelenésem  megfelelő legyen a Gróf fogadására.
Mindent megtett, hogy segítsen. Ügyesen feltüzte a hajam és minden apró részletett gondosan elrendezett rajtam az utolsó csipkeszegélyig.
Most végig nézve magamon , hálát adtam Neda létezéséért, mert nélküle , úgy álltam volna Gavril elé ahogy az ágyból keltem , leverten és reménytelenül. Legalább igy a Grófnői álruhám ismét a helyén volt , makulátlanul mintha soha meg sem váltam volna tőle.

A füzöm minden lélegzetvételnél emlékeztetett jelenlétére , ruhám magasan gomboltan takarta vállam és nyakam , ahogy az egy nappali öltözethez illik.
Arcom még mindig sápadt volt kissé de erről a részletről nem akartam tudomást venni.
Úgy festettem mint a saját vászonra festett portrém: a nő a tükörben méltóságteljes és elegáns volt. A kék anyag gyöngyházasan fénylett minden mozdulatnál és a szürke szemek visszverték ezt a ragyogást. A kép elégedettséggel kellett volna eltöltsön.
De hiába.
Az elmúlt hetek, a szabadság amit megizleltem nyomokat hagyott emlékezetemben amiket semmilyen hizelgő tükörkép nem törölhetet ki.
Máris hiányzott kiengedett hajam súlya a hátamon és a szabad lélegzetvétel.

Tüphón sátrában nem volt szabály a megjelenésemre , az illem nem kötött gúzsba úgy mint itt a Yahontov-házban és ezt könnyebb volt megszokni mint hittem.
Olyannyira , hogy ösztönösen nyúltam a hajtűm után, hogy eltávolitsam és kiszabaditsam hajam a konty szoritásából.
De Neda sietve mellettem termett és lefogta a kezem.
- Ne tegye Sorana ... - Intett szeliden. - Nincs időnk helyre hozni ha most tönkre teszi ... - Mondta figyelmeztetve a lány.
- Tudom, hogy nehéz , de legyen erős. Jobb ha nem is álldogál itt tovább.
Óvatosan megfogta a vállam és elfordított a tükörtől.
- Akkor mit tegyek ? - Kérdeztem halkan és a kétségbeesés jól hallható volt a hangomban.
- A Gróf úr tüstént vacsorázni óhajt. Csatlakozzon hozzá az étkezőben . - Tanácsolta Neda kedvesen. 
Némán bólintottam és elindultam az ebédlő felé.

Tüphón arcaTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon