15:VIP vs VIP

8 3 0
                                    

Budayakan VOTE dan
COMMENT!

.

.

I'm Not The Main Character!

.

.Happy Reading~

.

.

Situasi masih sama.Hyun Jae masih belum memulakan aksinya,bukan bermakna ia seorang pengecut hanya saja ia merasa ada yang tidak kena.Yang memiliki kad emas bukan diantara Dae Ho atau pun Seo Jun melainkan di tangan Min Hoon.Tahu apa ia sedang fikirkan?

Jebakan.

Mengerti situasi yang sedang ia alami sekarang,Hyun Jae sedar sekalipun ia mengeluarkan kad berharganya itu tidak akan membuat ia sepenuhnya menang. Kerana Jung Hee sedang tidak ada dengan mereka.

Yang ia lawan saat ini hanyalah kedua teman bodoh Min Hoon yang tidak memiliki sebarang perintah mutlak,itu bermakna tindakannya akan sia-sia kerana ia tidak tahu apa yang sudah terjadi pada Jung Hee saat ini.Apa sudah ditangkap Min Hoon atau belum.

Kalau sudah, lawannya akan semakin sulit dikalahkan jika Min Hoon menjadikan Jung Hee sebagai sandera.Ya ampun kepala Hyun Jae rasanya ingin meledak memikirkan semua masalah ini.

"Hey,yang kau cosplay jadi batu ni kenapa!Buat la sesuatu." Emosi Dong Sun yang sedari tadi mengawasi gerakan temannya yang malah berdiam diri.

"Shusss...hubungi Jung Hee."

"Kenapa mahu menghubunginya? Kau sudah ada kad berharga tu,kau boleh perintah orang-orang atok kau untuk hadap mereka." Balasnya saling berbisik.

"Aku tahu apa yang aku buat!Diam dan turuti saja perintah ku!" Sedaya upaya Hyun Jae mencuba merendahkan suaranya, awas saja jika Dae Ho dan Seo Jun mendengarkan perbualan mereka.

"Sayangnya kad itu tak berlaku padaku."

"Sialan! Demi tuhan Dong Sun cuba dengarkan aku kali ini saja!Aku ada rencana, kau hubungi Jung Hee dan tanyakan lokasinya berada. Kalau dia sudah ketangkap kita harus lari."

"Kenapa?" Loading Dong Sun dengan wajah yang mintak kaki.

'BUNUH TEMAN SENDIRI DOSA TIDAK YA!'

"Ggrrr biar aku saja!"

Mengabaikan Dong Sun yang masih belum mengerti rencananya, ia pun menghubungi Jung Hee.Tindakan itu tentu saja dilihat oleh mereka berdua yang sontak maju untuk menghalang Hyun Jae dari meminta bantuan.

"JANGAN MENDEKAT!"

Kedua langkah kaki Dae Ho dan Seo Jun seketika terhenti.Di depan mereka,Hyun Jae menunjukkan kad VIPnya. Bukan, bukan kerana mereka menurut perintah Hyun Jae,hanya saja jika kad itu diangkat lebih tinggi,usaha mereka sia-sia.

Buat masa sekarang lokasi mereka masih aman,tiada siapa yang tahu.Tentu saja kerana niat Hyun Jae memang hanya untuk menakut-nakuti mereka berdua.Ia tidak mahu memanggil pegawal kerana itu hanya akan membongkarkan lokasinya berada pada Min Hoon.

Lelaki itu mungkin berada tidak jauh dari sini.

Drrrttt...Drttt..

Min Hoon sedang mengemas peralatan ubatnya ketika telefon Jung Hee bergetar di saku seluarnya.Mujur saja ia sudah menganti telefonnya ke mod senyap jadi ketika panggilan tersebut masuk hanya ia seorang yang perasan.

Bukannya angkat,aku malah senyap.Aku tahu itu panggilan dari kedua temanku entah itu Hyun Jae atau Dong Sun kerana di telefon milik adikku,ia tidak memiliki banyak kenalan sepertiku.

𝙰𝙺𝚄 𝙱𝚄𝙺𝙰𝙽 𝙳𝙸𝙰;【𝐌𝐢𝐧 𝐇𝐨𝐨𝐧】✔️Where stories live. Discover now