11:Itu Min Hoon!

8 3 0
                                    

Budayakan VOTE dan
COMMENT!

.

.

I'm Not The Main Character!

.

.Happy Reading~

.

.

Keesokannya...

"Cepat woii!Kita akan terlepas kereta api!"

Dong Sun yang berada paling depan berlari heboh sambil membawa beg pakaiannya meninggalkan aku dengan Hyun Jae yang baru keluar dari tandas.

Susah payah aku mengejarnya sambil turut membawa barangku,itu tidak lagi dengan beberapa snek ringan yang kubeli tadi bergantungan di tangan satu lagi.

Kejap kejap, di mana kami akan pergi?

Okey ceritanya begini.

Disebabkan aku telah membuat temujanji palsu dengan Min Hoon,Hyun Jae yang kebetulan sendirian berada di rumahnya pun memutuskan untuk mengajak kami berdua pergi bercuti selama 2 hari sempena cuti sekolah.

Aku langsung saja bersetuju begitu juga dengan Dong Sun.Lagipun yang menampung kos perjalanan kami semuanya Hyun Jae.Dia yang mengajak kami jadi tentu saja dia yang membayar kami termasuk tambang kereta api dan tempat tinggal saat tiba di sana nanti.

Tapi bagaimana dengan Min Hoon?

Buahaha! Si keparat mana yang menanyakan Min Hoon?Aku langsung tidak mempedulikan bagaimana keadaannya sekarang ini. Entah dia masih menungguku atau tidak,aku tidak kesah. Yang penting sekarang ini aku mahu enjoy sepuas-puasnya!

Oh btw sebelum aku berangkat, semalam aku sudah memotong rambutku agar mudah bergerak bebas.Kerana Hyun Jae memilih resort tempat percutian kami, aku tidak mungkin ke sana dengan rambut palsuku lagi. Jika melayang,tak habis tanah aku nak kejar.

Jadi sekarang penampilanku saat ini sudah sepenuhnya mirip Jung Hee,tiada lagi rambut palsu kerana gaya rambutku saat ini juga sama persis sepertinya. Hanya saja sedikit kuubah biar terlihat lebih tampan hehe.

"Kau potong rambut Jung Hee?" Tanya Hyun Jae ketika kami bertiga sudah naik ke atas kereta api.

Aku sedang menaruh beg pakaianku di ruang atas gerobak ketika dia bertanya. Kini kami sudah pun duduk di kerusi kami dengan Hyun Jae dan Dong Sun yang berada di depanku. Kami menghadap satu sama lain dengan sebuah meja yang berada di tengah.

Aku menyentuh rambutku dan tersengih.

"Kau sendiri yang menyuruhku untuk jadi lebih nakal, jadi aku ubahlah gaya rambutku biar terlihat seperti playboy. Macam mana?Sudah sesuai belum?" Tanyaku teruja.

Dong Sun ketawa.

"Heh kau ubahlah bagaimana pun rambut mu, di mata semua orang kau masih terlihat manis. Jadi ini tidak akan mengubah apapun, tetapi tidak salah mencuba bukan?Aku akan membantumu mencari wanita." Ia memukul dadanya bangga.

Sialan.

"Hey kita ke resort untuk bercuti, bukannya mencari wanita.Lagipun tiada Min Hoon di sini, untuk apa melakukan sesuatu yang hanya akan membuang masa." Potong Hyun Jae.

Memang benar.

Kesepakatan awal kami, rencana tersebut akan dipakai hanya ketika ada Min Hoon di sekitarku. Dan aku juga tidak lagi keberatan menjejakkan kaki ke bar,kerana untuk mempermainkan Min Hoon,aku harus mencari wanita di sana.

Tidak mungkin aku menarik wanita yang lalu lalang di hadapanku untuk membuat Min Hoon cemburu.Aku mungkin akan habis ditampar.

"Aku tahu...tapi tidak masalah juga aku mengajarinya. Hey Jung Hee,kau tidak pernah memiliki kekasih sebelum ini kan?Apa kau yakin kau akan baik-baik saja?"

𝙰𝙺𝚄 𝙱𝚄𝙺𝙰𝙽 𝙳𝙸𝙰;【𝐌𝐢𝐧 𝐇𝐨𝐨𝐧】✔️Where stories live. Discover now