22:Shirou dan saber

6 2 0
                                    

Budayakan VOTE dan
COMMENT!

.

.

I'm Not The Main Character!

.

.Happy Reading~

.

2 hari sebelum drama pentas.

"Baiklah karena semuanya sudah hadir, rapat akan dimulakan sekarang." Ucap ketua kelas saat melihat kesemua pelajar dari kelasnya sudah berkumpul berjalan memasuki ruangan.

Disusul oleh aku dan kedua temanku di belakang, kami semua duduk di kerusi yang di depan kami ada sebuah meja panjang.Sementara yang lain duduk paling hujung,kami bertiga berada paling depan--paling dekat dengan ketua.

Sekali lihat kami sudah seperti meeting perusahaan Megah Holding pun ada.

"Sekarang kita akan langsung ke intinya. Jung Hee, kami sudah sepakat memutuskan untuk mengambil idea dari kalian untuk pentas drama.Tapi sebagai gantinya kami ingin kalian juga ikut terlibat mengingat kalian bertiga sudah melihat keseluruhan cerita.Kalian tak keberatan?" Ketua menatap ketiganya.

"Tidak masalah." Ucapku cepat.Hayo siapa juga yang tidak mahu jadi tokoh utamakan?

Pada awalnya tugasku dengan Dong Sun itu adalah menyiapkan skrip manakala Hyun Jae pula mencari idea dan membahagikan setiap adegan di babak drama.Cukup sulit tapi kuyakin dengan idea yang kami kongsikan kemarin,Hyun Jae pasti akan mudah menyiapkan jalan cerita.

Kyaaa serasa macam mimpi saja!

Kata Hyun Jae, kemarin setelah menangkap basah aku dengan Dong Sun mengumpat pasalnya di belakang,dia memberitahuku yang ketua setuju menerima idea dariku.

Tentu saja aku terkejut.

Tidak kusangka akan semudah itu.Ketua pasti orangnya jenis mudah diajak kerjasama.Nah terbukti hari ini bukan saja idea kami diterima,kami bertiga juga disuruh turut berlakon atas pentas.

"....." Dong Sun masih diam.

Seseorang mengangkat tangan."Tapi kita memerlukan setidaknya 14 peran penting. Siapa yang akan kita pilih sebagai tokoh utama?"

"Iya,7 servant itu haruslah yang pandai menggunakan sebarang senjata. Sementara 6 master kurasa tak masalah siapapun itu asalkan harus pandai membawa watak agar tidak terlihat kekok saat persembahan nanti."

Terlihat ketua mengangguk-angguk tanda setuju, sambil tangannya bergerak mencatat apapun yang ia rasa itu penting.

"Untuk peran utama sebagai archer kurasa yang sesuai memainkan watak ni adalah Kyo Mi. Kau pandai dalam memanah,kan? Ku rasa kau sangat mudah membawa watak archer apalagi kau seorang yang bertanggungjawab."

Tunjuk sang ketua pada pelajar lelaki yang berada di meja tengah,Kyo Mi namanya. Yang dipilih malah tak keberatan sama sekali.Sebaliknya dia tersenyum lebar dan menerima dengan senang hati.

"Aku menerimanya ketua!Terima kasih."

"Baiklah beralih ke watak seterusnya, caster.Aku tak berapa pasti siapa yang layak memerankan watak sejahat ini?Ada cadangan Hyun Jae?" Tanyanya pada sang penolong di samping.

Hyun Jae meletakkan jari di dagu tanda berfikir, "Hmm agak susah sebenarnya memainkan watak satu ini.Orangnya haruslah licik dan juga memiliki wajah yang cantik.Se Young !Kau mahu memerankan watak caster?"

Yang ditanya terlihat terkejut dan ragu. "Hmm aku tak berapa pandai berlakon Hyun Jae.Kau pilih orang lain saja deh."

"Tak boleh Se Young, hanya kau saja yang sesuai membawa watak ni. Muka kau kan muka jahat,nah pasti sesuai jadi villain." Senyumnya tanpa dosa.

𝙰𝙺𝚄 𝙱𝚄𝙺𝙰𝙽 𝙳𝙸𝙰;【𝐌𝐢𝐧 𝐇𝐨𝐨𝐧】✔️Where stories live. Discover now