Budayakan VOTE dan
COMMENT!.
.
I'm Not The Main Character!
.
.Happy Reading~
.
.
Satu serangan mendadak muncul tanpa sempat ditangkis oleh Dae Ho.Alhasil ianya pun tersungkur ke tanah dengan kondisi Hyun Jae yang tidak kalah terkejut.Ia baru ingin membuka mulut ketika tendangan itu tepat mengenai tubuh Dae Ho.
"Apakah?"
Panik Hyun Jae tapi melihat si pelaku ternyata adalah Jung Hee raut wajahnya langsung berubah senang. "Jung Hee!"
"Jangan kau berani-berani menyentuhnya dengan tangan kotormu." Mata Hyun Jae berbinar. Datang bab superhero dan memberi kata-kata tersentuh membuatnya memandang kagum sang teman.Terus ia berlari ke belakang Jung Hee.
Sang Hee:Baiklah sudah masanya pov aku author!Sudah 2 chapter aku tak dianggap!
Me:Ehehe baiklah.
SUNG HEE POV
Akhirnya setelah mendapat peran dalam ceritaku sendiri, aku pun merentangkan lenganku agar melindungi wanita malang itu dari si Dae Ho mesum.Aku tengah berkeliaran tidak tentu arah tadi ketika kulihat Dae Ho sedang memaksa wanita tersebut.
Sebagai sesama ehem wanita aku merasa geram.Diperlakukan tidak wajar dan dilecehkan membuat aku tidak terima. Langsung saja aku menyerang Dae Ho tidak peduli lagi bahawa tindakanku itu mungkin akan mengundang Min Hoon datang ke sini.
"Sialan kau Dae Ho!Apa yang cuba kau lakukan dengannya?" Kuserang ia dengan pertanyaan.Dae Ho yang baru saja berdiri menepuk kasar seluarnya yang kotor.
"Tentu saja membawanya pergi bersamaku. Huh...kau disini.Nampaknya aku tidak perlu susah payah lagi mencari mu. Aku mendapatkan keduanya meskipun bayarannya lumayan sakit." Diusapnya lengan kirinya yang ditendang tadi.
"Kau merempek apa setan?Aku tidak akan ikut dengan kau termasuk dia!Aku tak sangka kalian semua segila ini."
"Kalian yang memulainya dulu.Jika kalian tidak lari, aku mungkin tidak akan senekad ini."
"Jangan bercakap seolah-olah yang bersalah di sini adalah kami!Teman bodohmu itu yang terlalu gilakan aku." Okey sudah saatnya aku mengakui semuanya. Aku sudah lelah,dikejar sepanjang masa itu langsung tak best.
"Kau nampaknya tidak mengerti apapun bukan?Kalau kau memang tak suka dengan Min Hoon,tak sepatutnya kau lari. Bersikaplah layaknya seorang lelaki sejati...bukannya lari seperti wanita pengecut."
"KAU- "
"Kenapa, terasa hati?Sudah terlambat...kalian berdua ikut denganku sekarang.Aku tak main-main lagi.Jika kalian melawan,aku tidak akan teragak-agak membawa kalian pergi dengan paksaan." Dae Ho mencuba memegang lenganku tapi lebih dulu kumundur.
"Heh kau memang tak tahu malu ya." Hyun Jae yang dibelakang hanya diam membisu.
Sudut bibir Dae Ho terangkat, "Kau cukup beruntung aku masih memiliki rasa kesian, jika tidak sudah lama aku melakukan hal yang lebih teruk daripada ini."
"Heleh lihat mukamu saja aku sudah tahu kau kaki licik, tak payah nak menipu."
"HAHAHA...Kau nampaknya mengenalku dengan baik."
Kulihat Dae Ho cuba mengeluarkan telefonnya.Jelas faham apa yang akan ia lakukan,aku pun berusaha merampas telefon itu darinya tapi tinggiku kalah jauh.
YOU ARE READING
𝙰𝙺𝚄 𝙱𝚄𝙺𝙰𝙽 𝙳𝙸𝙰;【𝐌𝐢𝐧 𝐇𝐨𝐨𝐧】✔️
Short Story1 CERITA, 5 ENDING *** "Itu dia! Kejar!" "Berhenti mengejarku keparat!" Pada awalnya Sang Hee berniat mengantikan adik lelaki kembarnya untuk menolak cinta dari seorang lelaki yang terobsesi dengan adiknya, Jung Hee. Sang Hee berfikir tidak akan ses...