28:Aku bukan milik sesiapa

4 2 0
                                    

Budayakan VOTE dan
COMMENT!

.

.

I'm Not The Main Character!

.

.Happy Reading~

.

Masih di hari yang sama,lebih tepatnya setelah jam rehat berakhir semua pelajar pun diminta agar tidak bebas berkeliaran dan segera kembali ke kelas.Sebahagian kelas sudah ada guru yang masuk dan sebahagian lagi hanya diminta kekal berada di dalam kelas.

Yang keluar akan dicatat nama.

Pengawas tidak lagi berjaga kerana kebanyakan kelas atas sudah kembali belajar, meninggalkan sisa kelas bawah yang masih ketiadaan guru termasuk kelas Jung Hee.Meski begitu kelas mereka tidak terlalu menimbulkan suara bising.

BRAKK!!

"KALIAN!!"

"Sssst...!"

Seisi kelas menaruh jari telunjuk ke mulut masing-masing tatkala lelaki yang baru memecahkan kesunyian itu masuk dan membuat bising.Sedangkan lelaki yang diberi tugas sebagai ketua kelas itu tersengih malu sebelum menunduk maaf dan berjalan di hadapan kelas.

"Maaf menganggu waktu kalian, aku sudah meminta izin pada guru besar untuk mengunakan dewan sukan dan dia pun mengizinkan kita untuk mengunakannya sementara waktu."

"HOREYY!!"

"HEY ssst..!" Giliran ia pula menaruh jari.

"Jangan bising-bising!Nanti guru besar berubah fikiran. Ayo kita segera berangkat ke sana, di sana sudah ada beberapa kelas yang ada jam sukan, jadi lakukan apapun semahu kalian asal tidak menganggu kelas yang lain, okey?"

"BAIK!"

Tidak perlu waktu lama, seisi kelas pun mengemaskan barang-barang mereka ke dalam laci lalu berdiri beranjak keluar dari kelas dipimpin ketua kelas mereka yang berjalan paling depan.

Kami bertiga pun mengikuti dari belakang, tidak lupa sebelum itu kami semua diminta untuk berganti baju suka terlebih dahulu kalau tidak baju sekolah kami akan kotor.

Jarak dari kelas ke dewan agak jauh kerana bangunan kami berada di blok D sementara dewan sukan pula berada di samping kantin yang berada di blok B.

(Ara mengunakan gambaran sekolah  lama Ara wkwk)

Sampai di sana,aku melihat setidaknya ada dua kelas yang sudah ada di dalam sana. Satunya bermain badminton dan satunya lagi bermain bola sepak.Luas dewan yang besar boleh menampung banyak pelajar bahkan dewan ini juga kadang dibuat untuk penghimpunan.

"Hey kita mahu bermain apa?" Tanya Hyun Jae. Kami berdiri tidak jauh dari bangku sementara yang lain sudah melakukan aktiviti masing-masing.

Entah itu mengikuti acara kelas lain yang kebetulan diajak bermain sekali, atau para pelajar perempuan yang malah menjadi penonton yang bersorak buat para permain.

Dan ada juga para lelaki yang memilih lepak berjamaah.

"Aku terlalu malas ikut bermain sebenarnya, kalau kalian mahu kalian saja yang pergi.Badminton ,kau suka bermain badminton?" Ujar Dong Sun.

"Itu permainan budak-budak,tidak mencabar langsung.Baik main bola basket nampak cool sikit.Kau pandai main tak Jung Hee?" Dipandangnya Jung Hee yang mendengus.

"Heleh kalau aku pandai main pun bilangan kita tak cukup nak bentuk 2 team, si Dong Sun pun malas.Satu lawan satu?Yang ada macam berebut bola kita berdua." Kekeh ku disambut mereka berdua.

𝙰𝙺𝚄 𝙱𝚄𝙺𝙰𝙽 𝙳𝙸𝙰;【𝐌𝐢𝐧 𝐇𝐨𝐨𝐧】✔️Where stories live. Discover now