Budayakan VOTE dan
COMMENT!.
.
I'm Not The Main Character!
.
.Happy Reading~
.
"Y-yohan?"
Gawat, lidahku kelu.
Aku terlalu panik sehingga wajahku kini pucat basi,itu tidak lagi dengan wajahku yang basah dengan keringat.
Sumpah aku berdebar, tidak masalah jika aku bertemu dengan Yohan dalam keadaan aku begini tapi demi tuhan!! Tidak juga dengan Min Hoon di sampingku.
Aku seperti sosok anak kecil yang terkungkung di tengah-tengah mereka berdua, tinggi mereka berdua yang hampir sama membuat aku meneguk ludah.
Dahi Yohan berkerut. "Yohan?"
Bertambah paniklah aku.Mana tak panik, aku hampir lupa adikku tidak pernah memanggil Yohan dengan namanya melainkan panggilan yang lebih tua.
"Ah itu! Maksudku hyung!Apa yang hyung lakukan di sini?" Gugupku sambil tersenyum canggung.
Ini bukan kali pertama Yohan mengunjungi Jung Hee di sekolahnya, jika itu sampai terjadi bermakna ada sesuatu yang ingin ia bicarakan.Aku tahu sekolah Yohan berada jauh dari sini tapi ia akan datang jika bersahutan dengan diriku.
"Itu...Sang Hee,dia tidak mengangkat panggilanku.Hyung khawatir jika sesuatu terjadi padanya, tolong sampaikan padanya hyung khawatir."
"Oh iya iya aku akan mengabarinya nanti." Jawabku gugup sembari menggaruk pipiku yang tidak gatal.
Sialan kau Jung Hee, apa saja yang kau lakukan?
Jika Yohan sampai datang ke sini bermakna ia tidak pernah membalas pesan apapun padahal sudah kusuruh. Langsung tidak beri kerjasama!
"Ya padahal setahuku kami tidak bertengkar, apa kakakmu terlihat aneh akhir-akhir ini?Hyung tidak ingat pula ada berbuat salah padanya." Wajah Yohan yang sedang berfikir keras membuat aku gemas sendiri.
Terlalu tampan!
Min Hoon yang mengamati interaksi keduanya berkerut tidak suka.Lelaki yang baru pertama kali ia lihat itu tampak begitu bersahabat dengan Jung Hee, bahkan panggilan Jung Hee sudah membuktikan keduanya berteman lama.
"Tidak, hyung jangan risau.Eonni baik-baik saja, mungkin dia lagi ingin menyendiri biasalah perempuan bila dah dewasa ni mahu ada privasi, tidak selalunya ingin terbuka hehe." Yohan mengangguk-anggukkan kepalanya.
"Hyung harap juga begitu."
Kerana gemas dengan wajah Jung Hee yang menurutnya mengingatkannya pada Sang Hee membuat Yohan tidak dapat menahan diri dari menyentuh kepalanya. Tidak tahu saja perbuatannya itu membuat sang korban memerah malu.
Grab!
"Berhenti menyentuhnya." Dingin Min Hoon dengan mata tajam seolah menusuk tepat ke mata Yohan yang terkejut.
"Hm siapa ya?" Tanya Yohan sopan.
Aku yang gelabah melihat raut wajah Min Hoon yang marah segera menolaknya menjauh sehingga membuat pegangan Min Hoon pada tangan Yohan terlepas.
Sedangkan yang lain hanya cosplay jadi nyamuk tidak mahu ikut campur.
"Ah ini...ini hyung perkenalkan mereka adalah temanku.Kalian, ini adalah teman lelaki kakakku--Yohan." Perkenalku pada mereka soalnya Jung Hee pernah kata, teman-temannya tidak pernah bertemu Yohan secara langsung.
YOU ARE READING
𝙰𝙺𝚄 𝙱𝚄𝙺𝙰𝙽 𝙳𝙸𝙰;【𝐌𝐢𝐧 𝐇𝐨𝐨𝐧】✔️
Short Story1 CERITA, 5 ENDING *** "Itu dia! Kejar!" "Berhenti mengejarku keparat!" Pada awalnya Sang Hee berniat mengantikan adik lelaki kembarnya untuk menolak cinta dari seorang lelaki yang terobsesi dengan adiknya, Jung Hee. Sang Hee berfikir tidak akan ses...