6:Jangan menjauh dariku

7 3 0
                                    

Budayakan VOTE dan
COMMENT!

.

.

I'm Not The Main Character!

.

.Happy Reading~

.

.

"SERANG!" Dengan gilanya Dong Sun dan Hyun Jae bertindak menahan Min Hoon dan kedua temannya.


Min Hoon yang tidak tahu apa-apa terkejut apabila merasakan kakinya ditahan oleh Hyun Jae sementara Dong Sun pula menarik baju belakang Dae Ho dan temannya satu lagi--menahan mereka agar tidak bergerak ke mana-mana.

"Ada apa ini?" Tanya Dae Ho yang cuba melepaskan bajunya dari ditarik lelaki aneh yang entah datang dari mana.

"Jung Hee! Cepat pergi dari sini."

Perintah Hyun Jae yang masih menahan Min Hoon.Sedangkan Min Hoon yang mendengar akhirnya menyedari apa yang tengah terjadi.Ia pun segera memandang Jung Hee yang masih berada di lantai.

Aku yang ditatap Min Hoon panik bukan main.Segera aku berdiri dan melompat keluar dari dalam sana.Tapi baru juga ingin aku berlari keluar dari cafe,baju aku tiba-tiba ditahan oleh Min Hoon yang cuba melepaskan Hyun Jae.

Aku berpaling dan melihat ke mata Min Hoon.Dia seolah-olah mengatakan untuk tidak membiarkan aku pergi tapi aku yang tidak sebodoh Jung Hee, tidak akan tinggal diam menuruti Min Hoon.

Aku pun lantas melepaskan kemeja yang dipakaiku.Persetan dengan baju itu milik Jung Hee,aku hampir tertangkap di sini!

Merasakan aku sudah terlepas dari Min Hoon,aku pun langsung berlari keluar dari sana meninggalkan Hyun Jae dan Dong Sun yang telah mengorbankan diri mereka untuk aku.Tetapi kerana aku tidak tahu harus lari kemana, ku rendah saja asalkan menjauh dari tempat ini.

Sementara itu,Min Hoon yang melihat kepergian Jung Hee tidak memilih diam. Dia mencengkram tangan Hyun Jae yang membuat lelaki itu langsung menjerit sehingga melepaskan kakinya.Ia ingin mengejar Jung Hee tapi dihentikan oleh Dae Ho.

"Kau mahu kemana?" Tanya Dae Ho yang masih bergelut dengan Dong Sun.Teman Min Hoon satu lagi tidak kalah melawan cuba menarik bajunya agar terlepas.

"Aku akan mengejar Jung Hee."

"Apa? Lelaki itu tadi Jung Hee?" Pertanyaan darinya mendapatkan anggukan daripada Min Hoon. Melihat itu ia segera menolak Dong Sun menjauh sehingga bajunya terlepas begitu juga temannya.

"Kau yakin itu dia?" Tanya teman Min Hoon yang bernama Seo Jun setelah menghampiri mereka berdua.

"Aku yakin itu dia."Jawab Min Hoon serius.

Kedua temannya yang mendengar saling memandang satu sama lain sebelum Dae Ho ketawa dan bersuara, "Kalau begitu kami akan membantumu mencarinya."

Dong Sun dan Hyun Jae yang berada tidak jauh terkejut ketika mendengar percakapan mereka. Terus mereka saling memandang dan berdiri. Mereka tidak tahu Jung Hee sudah lari kemana, berdiam diri di sini hanya akan membahayakan Jung Hee.

Min Hoon dan teman-temannya sudah pun keluar mengejar Jung Hee.Melihat itu, Hyun Jae dan Dong Sun turut melakukan hal yang sama.Mereka berpisah untuk mencari Jung Hee sementara Min Hoon memilih untuk mencari bersama kedua temannya.

𝙰𝙺𝚄 𝙱𝚄𝙺𝙰𝙽 𝙳𝙸𝙰;【𝐌𝐢𝐧 𝐇𝐨𝐨𝐧】✔️Where stories live. Discover now