Budayakan VOTE dan
COMMENT!.
.
I'm Not The Main Character!
.
.Happy Reading~
.
.
"Apa yang kalian sedang tonton?"
Tanya Dae Ho yang menghempaskan dirinya di kerusi sebelum mencapai remote.Menganti siaran lain,tidak mempedulikan yang kini Dong Sun tengah menahan emosi kerana ia belum habis menonton.
Bersikap layaknya seperti berada di rumah sendiri, itu tidak teruk lagi dengan teman Min Hoon yang seorang lagi--Seo Jun yang malah ke dapur mencari makanan. Apa dia ingat ini rumah nenek dia?
Mereka semua sudah berganti pakaian yang tentu saja meminjam baju Hyun Jae.
Hyun Jae yang tidak mahu rumahnya berantakan harus rela meminjamkan pakaiannya yang untung saja muat di tubuh mereka semua kerana berbanding Jung Hee dan Dong Sun,dia yang paling tinggi.
"Aku melarang keras kalian naik ke tingkat atas terutama ke ruang ibu dan ayahku." Pesan Hyun Jae,risau jika mereka bertindak sesuka hati memasuki bilik orang tuannya.
"Habis kami harus tidur di mana?" Tanya Seo Jun yang datang dengan mangkuk di tangannya.
Ia sangat lapar kerana kurang makan. Selesai bermain game di play station tadi, dia sudah makan bersama Min Hoon dan Dae Ho sebelum pergi ke bar tetapi tetap saja tidak cukup membuatnya kenyang. Apalagi ini sudah jam 12 malam,ia belum makan malam lagi.
Hyun Jae bercekak pinggang, "Kau lihat muka aku? Ada aku kesah? Terserah kau mahu tidur di dapur atau teras rumah sekalipun, aku tidak peduli. Asalkan jangan naik ke tingkat atas titik!"
"Hey apa orang tuamu langsung tidak mengajarimu cara bersikap baik terhadap tetamu hm?" Potong Dae Ho tanpa melihat ke arah Hyun Jae.
"Siapa juga yang mengizinkan kalian tidur di sini!"
Sekali lagi aku harus menahan Hyun Jae dari menyerang mereka.Aku tidak tahu Hyun Jae sensitif ini dan mudah emosi berbanding aku.Terus saja aku menariknya menjauh dan duduk di kerusi yang berlainan.
"Tolong ajarkan teman bodohmu Min Hoon cara bersikap sopan di rumah orang." Kini giliranku pula yang mengejek, kulihat Min Hoon yang sedang duduk di depan kami menghembus nafas berat.
"Kalian berdua tenanglah." Kata Min Hoon, dia sangat berharap agar kedua temannya berhenti bersikap kebudak-budakan dan membantunya untuk lebih terbuka pada Jung Hee.
Manakala Dae Ho hanya memutar matanya malas dan menyambung kembali tontonannya.Sedangkan Seo Jun pula masih sibuk dengan makanannya yang menghabiskan semua sisa kimchi milik Hyun Jae.
"Haaa bosan...Tiada yang menarik untuk dilihat."
Dae Ho mengeliat merentangkan otot lengannya.Sepatupnya di jam sekarang ia masih berada di luar rumah berkeliling di bar kesukaannya sambil mencuci mata, tetapi entah kenapa tidak berbuat apa-apa hanya membuat ia merasa mengantuk.
"Apa kata kita main daun terup nak?" Ajak Dong Sun tiba-tiba kerana sejujurnya ia juga merasa bosan jika hanya terus melihat wajah membosankan teman-teman Min Hoon.
Manakala aku dan Hyun Jae yang mendengar tersentak.Terus sahaja kupandang Dong Sun tidak percaya.Tidak pernah pula selama ini Dong Sun mengajak orang lain bermain selain kami bertiga.Apalagi mengajak musuh kami sendiri.Apa si lintah darat ini kerasukan?
YOU ARE READING
𝙰𝙺𝚄 𝙱𝚄𝙺𝙰𝙽 𝙳𝙸𝙰;【𝐌𝐢𝐧 𝐇𝐨𝐨𝐧】✔️
Short Story1 CERITA, 5 ENDING *** "Itu dia! Kejar!" "Berhenti mengejarku keparat!" Pada awalnya Sang Hee berniat mengantikan adik lelaki kembarnya untuk menolak cinta dari seorang lelaki yang terobsesi dengan adiknya, Jung Hee. Sang Hee berfikir tidak akan ses...